شناسهٔ خبر: 45121233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری سوگواره فاطمی در گلستان/ جایگاه زن در دین اسلام متعالی است

همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) عزاداران فاطمی در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان به سوگواری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با همت هیئت رزمندگان اسلام در نخستین ایام سوگواری بزرگ بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) امشب مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با جمعی از مردم ولایی و شهیدپرور این شهرستان در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سلمانیان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های اصلی که انسان را از حیوان متمایز می‌کند میزان عقل و شعور است حیوانات از درک و شعور برخوردار نیستند ولی انسان‌ها دارای عقل و درک هستند.

*انبیا چراغ راه هدایت انسان‌ها هستند/ نگاه اسلام نسبت به زن متعالی است

وی تصریح کرد: حیوان همانی است که خلق شده از ابتدا حیوان است و تا انتها نیز حیوان خواهد بود اما انسان‌ها اینگونه نیستند انسان‌ها ابتدا بچه آدمیزاد به دنیا می‌آیند اما وقتی از دنیا می‌روند لزوما آدمیزاد نیستند یکسری از آدم‌‌ها شیطان تمام معنا می‌شوند یکسری از آدم‌ها به دنبال شهوت و شکم‌بارگی هستند و به همان وضع از دنیا می‌روند و یکسری از آدم جنایتکار و زورگو از دنیا می‌روند فقط یک دسته از انسان‌ها هستند که انسان به دنیا می‌آیند و انسان در اوج کمال از دنیا می‌روند ولی هیچ حیوانی از مدار خودش خارج نیست.

این استاد برجسته دانشگاه با بیان اینکه انبیا چراغ راه هدایت انسان‌ها هستند، ابراز کرد: اگر به لحاظ اخلاقی وضعیت جامعه نامطلوب شده به این دلیل است که بری از مردم از خدا دور شدند و کارهایی می‌کنند که قوم لوط انجام می‌دادند و اسم خودشان را مدرنیته گذاشتند اگر از انبیا دور شویم دست به هر کاری می‌زنیم.

 

سلمانیان در خصوص جایگاه زن در ادیان مختلف و روزگار امروز غرب ابراز کرد: وقتی دین اسلام را با سایر ادیان مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که نگاه اسلام نسبت به زن چقدر متعالی است اما نگاه غرب نسبت به زن اینگونه نیست و به زن به عنوان یک ابزار نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از انسان‌ها نسبت به غرب بسیار حساس هستند و هنگامی که از غرب سخن می‌گوییم گویی از ناموس آنها حرف به میان آوریم درحقیقت دنیای غرب را می‌پرستند حضرت امام خمینی (ره) دراین‌باره فرمودند «ما از دست رضاخان و پسرش خلاص شدیم اما از دست تربیت‌یافتگان شرق و غرب در امان نیستیم».

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قدیمی‌ترین دین، دین هندوئیست است، افزود: بخش زیادی از هندی‌ها آیین هندی دارند ۸۲ درصدی که در هندوستان زندگی می‌کنند هندو و ۱۲ درصد دیگر آن مسلمان و مابقی از ادیان دیگر هستند هندی‌ها بیش از یک‌هزار زبان مادری دارند حدود ۲۸ الی ۲۹ روزنامه به زبان‌های متل هندوها چاپ می‌شود.

*بسیاری از ادیان همچنان به جایگاه زن نگاه منفی دارند

سلمانیان در خصوص نگاه هندوها نسبت به زنان گفت: در تمام ادیان و امروزه در دنیای غرب نیز زن را تابعی از مرد می‌دانند یعنی زن خوب؛ زنی است که فقط به شوهرش خدمت کند و زن خوب زنی است که به کمال نمی‌رسد آنها بر این باور هستند وقتی مرد کسی از دنیا رفت همسر او نیز در کنار مردش به آتش کشیده شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ادیان همچنان به جایگاه زن نگاه منفی دارند، اظهار کرد: در دین اسلام مرسوم نیست که دختر جهیزیه به خانه مرد ببرد بلکه برعکس است و مرد باید جهیزیه تهیه کند متاسفانه در فرهنگ دینی ما چیزهایی یافت می‌شود که در دین اسلام از آن یاد نشده است.

این استاد دانشگاه در خصوص جایگاه زن در دین بودیسم گفت: بودایی به خدا اعتقاد ندارند و معتقدند که زن هیچگاه به کمال نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم عزای حضرت زهرا (س) به مدت پنج شب از ساعت 18 و 30 دقیقه در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم حجت‌الاسلام سلمانیان، حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله حسینی و حجت‌الاسلام میرعلی اکبری خواهند بود و با مداحی محمد زنگویی، حسن جعفری و علی‌اکبر نظری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/83019

نظر شما