شناسهٔ خبر: 45121203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پنجره مهر؛

آتش دوباره به جان جنگل های نوار مرزی آذربایجان و ایران افتاد

آستارا- جنگل‌ها و مراتع منطقه مرزی بهارستان در نوار مرزی جمهوری آذربایجان و ایران از بامداد جمعه بار دیگر دچار آتش سوزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آتش‌سوزی در منطقه مرزی بهارستان شهرستان مرزی بندر آستارا و مربوط به اراضی جنگلی آستارای جمهوری آذربایجان بار دیگر از بامداد جمعه آغاز شده است و هم اکنون فرماندار، نیروی‌های آتش نشانی، مرزبانی، هلال احمر، منابع طبیعی، سپاه و بسیج در این منطقه مرزی و در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل حضور داشته و شرایط را تحت نظر دارند.

فرماندار آستارا در جریان بازدید از محل آتش سوزی در منطقه مرزی بهارستان شهرستان مرزی بندر آستارا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آتش در حوزه سرزمینی کشور همسایه جمهوری آذربایجان و در حاشیه مرز با جمهوری اسلامی ایران در آستارا قرار دارد، اظهار کرد: متأسفانه این منطقه مرزی و جنگلی جمهوری آذربایجان از چهار روز پیش در حال سوختن است و امروز با وزش باد گرم بر حجم آتش افزوده شده و تاکنون از طرف آذری هیچ اقدامی برای خاموش کردن آتش صورت نگرفته است.

عباس صابر، افزود: به دلیل نزدیکی محل آتش سوزی به مرز آستارای ایران، هم اکنون نیروهای مرزبانی، آتش نشانی، هلال احمر، سپاه و بسیج و همچنین نیروهای منابع طبیعی آستارا در محل حادثه حضور دارند تا در صورت سرایت آتش به سمت ایران اقدامات لازم برای اطفای حریق صورت پذیرد.

وی، ادامه داد: امروز در سه نقطه از شهرستان آستارا حریق رخ داد که با آمادگی کامل نیروهای منابع طبیعی و آتش نشانی آتش به طور کامل مهار شد.

نظر شما