شناسهٔ خبر: 45121154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«خدامردان قرآنی» پا به بازار کتاب گذاشتند

کتاب «خدامردان قرآنی» نوشته احمد حیدری توسط انتشارات خادم الرضا(ع) منتشر شد.

صاحب‌خبر -

«خدامردان قرآنی» در بازار کتاب دیده شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «خدامردان قرآنی» نوشته احمد حیدری است که توسط انتشارات خادم الرضا(ع) روانه بازار نشر شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: در طول تاریخ و در بین موحدان، انسان‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف به اوج رسیده و گوی سبقت را از دیگران ربوده و شایسته بزرگداشت شده‌اند که زندگی، سرگذشت و فرازهای درس‌آموز حیات آنها در کتاب‌های تاریخ و سرگذشت، ثبت است. 

قرآن کتاب هدایت به بندگی و عبودیت است. یکی از روش‌های تربیتی قرآن، معرفی الگوهای ارزنده برای پندآموزی است که نتیجه آن اقتدا به صالحین و موفقیت در بندگی است. علم، عبادت، عرفان، زهد، جنگ‌آوری، گذشت، تلاش، ابتکار و دیگر صفات ارزشمند از ویژگی الگوهای تاریخی و اجتماعی است که از نظر قرآن هم ارزشمند است.

در گذشته عالمان زبده‌ای بوده‌اند که به قله‌های علم دین و غیردین دست یافته‌اند. عالمانی که محتوای کتاب‌های وحیانی گذشته را فهمیده‌اند، عارفانی بوده‌اند که در عرفان نظری و عملی به مراتب بسیار بالا دست یافته و صاحب کشف و کرامات بی‌نظیر شده‌اند. زاهدان و عابدانی که بسیاری از عابدان و زاهدان امروزین به گرد آنها هم نرسیده‌اند و نمی‌رسند.

برای شناخت ویژگی‌های خدامردان قرآن لازم است ابتدا بزرگترین ویژگی شیطان رجیم و طرد شده از درگاه خدا را دریابیم تا بدانیم نبود آن، زمینه‌ساز اوج گرفتن و رسیدن به مقام قرب خدایی و محبوبیت در ملأ علی است. اولین الگوی منفی قرآن که دشمن سرسخت بشریت معرفی شد، شیطان است که ویژگی بارز او استکبار و حق‌ستیزی و لجام زدن به انسان‌ها و کشاندن آنها در پی خود است.

گرچه پیامبران اولین و برترین الگوهای قرآن هستند و در ویژگی استکبارستیزی و دفاع از حق و درافتادن با طاغوت از همه پیش هستند، اما ویژگی‌های دیگری نیز دارند که نویسنده هم به معرفی الگوها و هم ویژگی آنها پرداخته است.

یادآور می‌شود؛ کتاب «خدامردان قرآنی» نوشته احمد حیدری با شمارگان ۱۰۰ نسخه و بهای ۳۰ هزار تومان به همت نشر خادم الرضا (ع) منتشر شده است.

انتهای پیام

نظر شما