شناسهٔ خبر: 45119428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله یزدی برگزار شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله محمد یزدی عضو فقید مجلس شورای اسلامی و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه شب با حضور جمعی از شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و حوزوی و مردم ولایتمدار قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ، رئیس قوه قضائیه، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، آیت الله جنتی و کدخدایی رئیس و سخنگوی شورای نگهبان، آیات حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاتمی امام جمعه موقت تهران، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، اساتید و فضلای حوزه های علمیه و مردم مؤمن و انقلابی قم حضور داشتند.

مدرس حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به یک عمر تلاش و مجاهدت علمی و انقلابی مرحوم آیت الله یزدی، خاطرنشان کرد: آن مرحوم در مسیر عزت و سربلندی حوزه‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوشش و جهادی خستگی ناپذیر داشت و در این مسیر هیچگاه از پای ننشست.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله رزاقی با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت الله یزدی در زمان رژیم طاغوتی، گفت:آن مرحوم  در سنگر تبلیغ و منبر، با توطئه‌ها و جنایت های رژیم ستمشاهی مبارزه کرد و مردم را با اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی آشنا می ساخت و اسارت و تبعید و شکنجه های دژخیمان را با همه وجود تحمل می کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی در مسیر بالنده انقلاب اسلامی، حضوری پیوسته و همیشگی داشت و این از بارزترین ویژگیهای وی بود، اظهار داشت: مؤمنان در مسیر دینداری همواره در برابر همه مشکلات و مصائب، استقامت و پایداری داشته و هیچگاه به حقیقتی که به آن ایمان و اعتقاد دارند، شک و شبهه ای به خود راه نمی دهند.

این قاضی دیوان عالی کشور با اشاره به تلاش و دسیسه دشمنان برای ایجاد شبهه و انحراف در مسیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مردم کشورمان در چهار دهه گذشته در برابر همه سختیها و مشکلات با ایمان و خداباوری از جان و مال خود ایثار کرده‌اند و انسان‌های بزرگی همچون قاسم سلیمانی ها را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

وی مرحوم آیت الله یزدی را شاگرد مکتب فاطمی دانست و گفت: وی  ولایتمداری و ایستادگی در مسیر حق و حقیقت را از حضرت فاطمه زهرا(س) آموخته بود و در فعالیت های متعدد اجتماعی و سیاسی، همواره یار و یاور امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و مایه دلگرمی نیروهای دلسوز و انقلابی در کشورمان بود.

آیت الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مبارزان برجسته پیش از انقلاب بود و در دوران انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای را به نظام جمهوری اسلامی ارائه کرد و پس از عمری تلاش و مجاهدت، در ۱۹ آذرماه سالجاری در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت و در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.

نظر شما