شناسهٔ خبر: 45116894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبدیل سرخس به منطقه آزاد تجاری و صنعتی مورد انتظار است

مشهد- ایرنا- نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در سرخس وجود دارد و نگاه مثبت مسوولان، تبدیل سرخس به منطقه آزاد تجاری و صنعتی مورد انتظار است.

صاحب‌خبر -

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس در گفتگو با خبرنگاران افزود: در هفته‌های پایانی مجلس قبل، لایحه منطقه آزاد سرخس در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و لایحه دولت و مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال شد ولی شورای نگهبان ابهاماتی بر آن وارد دانست. 

وی ادامه داد: با توجه و نگاه بسیار مثبت مسوولان در بدنه مختلف اجرایی کشور نسبت به سرخس در این رابطه خوشبین هستیم هر چه زودتر سرخس به عنوان منطقه آزاد تبدیل شود.

نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: چون منطقه آزاد سرخس، در کنار دوغارون و منطقه آزاد مازندران همه در قالب یک لایحه بود و شورای نگهبان خواهان این بود که برای رفع ابهام لایحه منطقه آزاد مازندران، دوغارون و سرخس تفکیک شود، این اقدام باید توسط دولت انجام شود که به دلایلی که بیشتر مربوط به مازندران است هنوز این اتفاق نیفتاده است. 
وی افزود: به دنبال این هستیم که صحبت‌هایی با شورای نگهبان انجام دهیم و راهکاری در این زمینه بیندیشیم. مسوولان سیاسی، استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسوولان  پیگیر هستند تا با مساعی مشترک در خصوص منطقه آزاد سرخس به نتیجه خوبی برسیم.

بازدید از قطعه ۴ - الف جاده در دست ساخت مشهد - سرخس، حضور در میان روستاییان روستای پس کمر، بازدید از پاسگاه مرزبانی واقع در مرز ایران و ترکمنستان، سد دوستی، منطقه ویژه اقتصادی، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و همچنین دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی با شهروندان سرخسی از برنامه‌های امروز استاندار خراسان رضوی در سفر به این شهرستان بود. 

شهرستان سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

نظر شما