شناسهٔ خبر: 45116225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارک گوگردی گنبدلی در خانگیران سرخس بهره برداری شد

مشهد- ایرنا- فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی، یادمان سردار شهید سلیمانی، روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی در منطقه خانگیران سرخس این استان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس در این مراسم گفت: ساخت این پارک از سال ۹۶ در زمینی به مساحت  ۹ هکتار آغاز شد.  

سید مجید منبتی افزود: در فاز نخست، حدود سه هزار میلیارد ریال بصورت ثابت و جاری توسط بخش خصوصی هزینه شده که برای ۱۵۰ نفر بطور ثابت اشتغال ایجاد می‌کند.  

وی با بیان اینکه سیزدهمین تولید کننده گوگرد دنیا هستیم ادامه داد: ۷۲ میلیون تن تولید گوگرد در سال داریم که ۶۸ میلیون تن آن مصرف می شود. نصف این میزان در کودهای کشاورزی و ۳۰ درصد هم در صنایع و بقیه در تولیدات بهداشتی، آرایشی و دارویی مصرف می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: برای رفع معضلات زیست محیطی گوگردهای تولیدی، پارک گوگردی را در منطقه سرخس ایجاد کردیم که در این زمینه با چهار شرکت تجاری توانمند وارد مذاکره شدیم و برای فروش روزانه هزار تن محصول قرارداد امضا کردیم که تا سه هزار و ۶۰۰ تن قابل افزایش است.

استاندار خراسان رضوی امروز در سفر به سرخس در مزار شهدای گمنام مزداوند حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. بازدید از قطعه ۴-الف جاده مشهد - سرخس، بازدید از روستای پس کمر،  پاسگاه مرزی پل خاتون، سد دوستی، منطقه ویژه اقتصادی و چند واحد تولیدی و پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از جمله برنامه های امروز محمدصادق معتمدیان در سفر به سرخس بود.  

وی در ادامه سفر خود به سرخس عصر امروز با خانواده شهدا و جمعی از مردم ملاقات و در جلسه با مسوولان و مدیران شهرستان سرخس شرکت می‌کند.

شهرستان سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

نظر شما