شناسهٔ خبر: 45115964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

تیم‌سازی نتانیاهو برای گفت‌وگو با دولت بایدن درباره ایران

یک نشریه صهیونیستی گزارش داد، نخست‌وزیر این رژیم در حال تشکیل تیمی از مقام‌های مختلف صهیونیست است تا با دولت جدید آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

با افزایش نگرانی مقام‌های رژیم صهیونیستی از احتمال بازگشت دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته‌ای و تعلیق تحریم‌های ایران، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به فکر راهی برای جهت‌دهی به سیاست‌های بایدن افتاده است.

نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» به نقل از منابعی در دفتر نخست‌وزیری اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو در حال تشکیل تیمی برای تعیین استراتژی و گفت‌وگو با دولت بایدن درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

بر این اساس، تیمی که نتانیاهو در حال تشکیل آن است، شامل مقام‌هایی از شورای امنیت داخلی، وزارت خارجه، وزارت جنگ، ارتش، موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل) و کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، نتانیاهو به دنبال انتصاب یک مقام ارشد به عناون سرپرست این تیم است تا به عنوان سفیر وی در گفت‌وگو با آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران شرکت داشته باشد.

واللا به نقل از منابع خود - که نامشان را فاش نکرد - نوشت «ران درمر» سفیر کنونی رژیم صهیونیستی در آمریکا که دوران مأموریتش رو به پایان است، یکی از گزینه‌های سرپرستی این تیم است.

بایدن چندی پیش در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز» ضمن تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، گفته بود هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام،  به عنوان «نقطه شروعی برای مذاکرات آتی» و همچنین به شرط تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.

روز گذشته نیز، دو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود، به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هشدار دادند که اشتباهات دولت قبل درباره ایران را تکرار نکرده و با تهران مماشات نکند.

نظر شما