شناسهٔ خبر: 45115607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

"ترور" عنوان مقاله ای است که باهم میخوانیم

شهادت محسن فخری زاده صدای پای محکم ادامه دار جنگ سخت در ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا گلستان ، «ترور »، عنوان مقاله ای است که به قلم «فاضله صفری » ،دانشجوی رشته پزشکی ، در نشریه تجلی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شماره اول / زمستان ۹۹ به چاپ رسیده است .نویسنده در این مقاله آورده است که شهادت محسن فخری زاده صدای پای محکم ادامه دار جنگ سخت در ایران است .محسن فخری زاده مهابادی وزیر دفاع و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود .او در حین شهادت ریاست سازمان پژوهش و نوآوی وزارت دفاع را بر عهده داشت .

صفری خاطر نشان کرد:او تنها یک دانشمند هسته ای نبود ، که البته آن هم کم منصبی نیست .او از مهره های کلیدی قدرت دانش ایرانی – اسلامی بود ویکی از  ۵ شخصیت ایرانی که نامش در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمند ترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی Foregn policy قرار گرفت .در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در ۲۴ مارس ۲۰۰۷ علیه فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، نام او جز افراد تحریم شده قرار گرفت .

 نویسنده این مقاله ادامه داد : فخری زاده از نگاه انقلاب ما شهید دانش است .او قبل از شهادت از نگاه رهبر عزیز ما ، به عنوان دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور ، فریدون عباسی ،موثرترین فرد کشور در حوزه هسته ای ، احمد وحیدی ، شمع جمع دانشمندان هسته ای و از نگاه مردانی (نامردانی) در خارج از مرزهای ایران نظیر گاردین، به عنوان مسئول اصلی برنامه های هسته ای ، ازنگاه نیویورک تایمز به عنوان اوپنهار ایرانی ، از نگاه آمریکایی ها به عنوان صندوقچه اسرار و از نگاه موساد اسرائیل به عنوان مغز متفکر برنامه های هسته ای ایران بوده است .

وی در پایان تصریح کرد: این فرار مغزها که می گویند یعنی چه ؟وضع بد مملکت و این که آینده این کشور روشن نخواهد بود یعنی چه؟ امثال فخری زاده که قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب ، طی دفاع مقدس و تا زمان اکنون در ایران و برای ایران ماندند ، به جایگاه بلندی در میان دانشمندان نرسیده بودند ؟ این فقط یک مورد از درس هایی است که با شهادت این بزگواران به ما تلنگر می زند که دست برداریم از تکرار طوطی وار حرفهای بی اساس و بی پایه که مدام می گویند : نخواهد شد ...نخواهد شد ...نخواهد شد ....تا وقتی خون مردان بزرگ این مملکت خاک این کشور را رنگین می کند ، این انقلاب آبرو دارد ...دلیل دارد .. مقصد دارد و راهی روشن...

این مقاله در نشریه تجلی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ،شماره اول / زمستان ۹۹ به چاپ رسیده است .

برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید

نظر شما