شناسهٔ خبر: 45115190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار زنجان:

پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین ظرفیت حمل بار را ۲ برابر افزایش می دهد

زنجان- حقیقی، استاندار زنجان گفت: با بهره برداری از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین ظرفیت حمل بار استان از طریق خطوط ریلی بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

فتح الله حقیقی در حاشیه بازدید از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: رسانه ها در اطلاع رسانی روند اجرای پروژه های جهش تولید در استان عملکرد بسیار خوبی دارند. 

وی اظهار کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان در مردادماه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و با پیگیری های انجام شده از محل تبصره ۵۶ نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک ها برای پیشبرد این طرح و طرح های عمرانی دیگر در استان جذب شده است.

استاندار زنجان گفت: با بهره برداری از پروژه  دو خطه کردن راه آهن زنجان  به قزوین ظرفیت حمل بار استان زنجان از طریق خطوط ریلی بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

حقیقی تاکید کرد: همچنین  زمان تردد مسافران از تهران به زنجان  هم  یک ساعت کاهش می یابد.

وی ابراز داشت: استان زنجان بزرگترین ظرفیت برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمال غرب کشور را دارد و در این میان دو خطه شدن راه آهن زنجان به قزوین یکی از زیر ساخت های مورد نیاز است. 

استاندار زنجان گفت: تامین زیر ساختها خود پایه و اساس تبدیل شدن زنجان به مرکز لجستیک شمال غرب کشور است. 

حقیقی با بیان اینکه با تکمیل پروژه های راه ارتباطی زنجان به بیجار و محور سلطانیه به  خدابنده و همدان زمان سفر در محورهای شمال غرب کشوربه میزان یک ساعت کاهش می یابد،گفت: فرودگاه زنجان ظرفیت فرود هواپیماهای باری را دارد و این مهم در تبدیل شدن زنجان به مرکز لجستیک بسیار موثر است. 

وی تصریح کرد: پیمانکاران پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین باید برای پیشبرد سریع این پروژه از تمام ظرفیت ها استفاده کنند. 

استاندار زنجان گفت: پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین  جزو مصوبات سفر رهبر معظم رهبری در سال ۸۴ به استان بود و امیدواریم تاپایان سال به بهره برداری برسد.

نظر شما