شناسهٔ خبر: 45113345 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

مديرعامل توانير:

برنامه سراسري اصلاح انشعاب‌ها و رمز ارزها آغاز شد/ تعديل روشنايي معابر تا رسيدن به نقطه هدف ادامه مي‌يابد

روح‌الله حمیدیان

مديرعامل توانير در سومين برنامه سراسري بازسازي شبكه هاي توزيع برق كه به طور همزمان در 32 استان كشور آغاز شد، گفت: در سومين قدم، اصلاح و بازسازي شبكه‌هاي توزيع، تعديل روشنايي معابر، اصلاح انشعاب‌ها و مبارزه با مراكز غيرمجاز رمز ارز كه باعث ناپايداري در شبكه‌هاي برق مي‌شوند، در دستور كار قرار دارد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدحسن متولي زاده" با اشاره به اينكه هم اكنون مبارزه و جمع آوري انشعاب‌ها و مراكز استخراج غيرمجاز رمز ارز اولويت جدي كشور است، افزود: مراكز استخراج غيرمجاز رمز ارز با دقت و سرعت شناسايي و با استفاده كنندگان غيرمجاز برخورد خواهد شد.
مديرعامل توانير با بيان اينكه به دليل شرايط كنوني، با ماينرهايي كه به صورت قانوني نيز فعاليت مي‌كنند، توافقات لازم براي تعطيلي واحدها انجام شده است،  افزود: درهمين زمينه با صنايع نيز توافقات لازم انجام شده و مديران صنعت نيز همكاري لازم را دارند.
متولي زاده با اشاره به اين كه كنترل مصرف ادارات به تمامي مديران اجرايي ابلاغ شده است، تصريح كرد: بايد خودمان در زمينه مديريت مصرف پيشرو باشيم.
وي در عين حال از برگزاري يك مسابقه سراسري در این زمینه خبر داد و گفت: در اين زمينه با راه‌اندازي پويشي كه به عنوان انرژي همدلي دنبال مي‌شود، منافع ملي، شركتي و هم شهرها حفظ خواهد شد.
متولي زاده ادامه داد: در اين خصوص يك رقابت و مسابقه بين استان‌ها و سطح شهرها برگزار خواهد شد بر اساس آن ضمن اطلاع‌رساني روش‌هاي مديريت مصرف انرژي، شهرها و استان‌هايي كه ميزان مصرف برق خود را كاهش دهند سوخت يورو 4 به نيروگاه همان منطقه اختصاص مي‌يابد.
متولي‌زاده همچنين گفت: در همين خصوص، ميزان انرژي صرفه‌جويي شده در هر شهر را نيز بر حسب تعرفه برق خريداري شده از ساير كشورها محاسبه و منافع آن را صرف فعاليت‌هاي عام المنفعه براي مردم همان شهر مانند خريد تجهيزات بيمارستاني و... خواهيم كرد.
متولي زاده همچنين در خصوص برگزاري مانور طرح سراسري تعديل روشنايي معابر و اصلاح انشعاب‌ها و رمز ارزها نيز گفت: اين برنامه سراسري با هدف اصلاح معايب و رفع مشكلات موجود در شبكه‌هاي توزيع كشور طرح‌ريزي شده است و اقدام‌هاي پيشگيرانه براي افزايش پايداري شبكه‌ها در هنگام بروز بحران‌هاي طبيعي و پيك بار را شامل مي‌شود.
وي در خصوص جمع آوري و مبارزه با انشعاب‌هاي غيرمجاز نيز گفت: مبارزه و جمع‌آوري با انشعاب‌هاي غيرمجاز از مهمترين محورهاي سومين مانور اصلاح شبكه‌هاي توزيع برق به‌شمار مي‌رود كه در اين مرحله با درخواست مشتركان، جمع آوري انشعاب‌هاي غيرمجاز با شدت بيشتري پيگيري خواهد شد.
متولي زاده با بيان اين كه در همين خصوص مشتركان مي‌توانند از طريق سامانه تلفني 121 و يا صفحه اينترنتي https://www.tavanir.org.ir/samaat توانير، مراكز و يا افرادي كه به صورت غيرمجاز از برق براي استخراج رمز يا هر فعاليت ديگري استفاده مي‌كنند را معرفي نمايند، تصريح كرد: هموطنان بايد بدانند كه استفاده غيرمجاز از برق احتمال بروز خاموشي و حتي نوسان در شبكه و به دنبال آن احتمال بروز آسيب به وسايل برقي در منازل را افزايش مي‌دهد.
مديرعامل توانير گفت: هموطنان در صورت معرفي مراكز يا افرادي كه از برق به صورت غيرمجاز براي استخراج رمز ارز استفاده مي‌كنند، تا سقف 20 ميليون تومان پاداش خواهند گرفت.
متولي زاده تصريح كرد: اطلاعات معرفي كنندگان اين مراكز كاملا محرمانه خواهد بود.

نظر شما