شناسهٔ خبر: 45111411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سردار جعفری:

حیات معنوی جمهوری اسلامی مدیون خون شهیدان است

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران اکنون به گونه‌ای است که ابرقدرت جهان یعنی آمریکا در مقابل کشورمان به زانو در آمده است و باید گفت که حیات معنوی جمهوری اسلامی مدیون خون شهیدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت استوار محمود آبادی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، به تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل پرداخت و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، ۴۰ سال دوم را از ۴۰ سال نخست متمایز کرده‌اند، اظهار داشت: ۴۰ سال اول برای رفع تهدید‌های دفاعی و امنیتی خارجی و داخلی اختصاص داشت که به بهترین شکل ممکن محقق شد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم افزود: امروزه جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ دفاعی که فراتر از مرز‌های جغرافیایی را در برگرفته، تبدیل شده است.

او اظهار کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران اکنون به گونه‌ای است که ابرقدرت جهان یعنی آمریکا در مقابل کشورمان به زانو در آمده است و باید گفت که حیات معنوی جمهوری اسلامی مدیون خون شهیدان است.

سردار جعفری تصریح کرد: جهاد، صرفا در حوزه نبرد با متجاوزان نیست بلکه جهاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز موارد مهمی است که بخش اعظم آن نیز به داخل کشور بر می‌گردد.

او افزود: جهاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید از بطن جامعه و مردم و از محلات شکل بگیرد، با تحقق این موضوع جامعه سازی که در گام دوم انقلاب رهبری بر آن تاکید کردند شکل خواهد گرفت و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم، وجود مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کنونی جامعه را ناشی از کاهش نقش آفرینی موثر مردم دانست و گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی به تنهایی قادر نیستند مشکلات را رفع کنند و باید مردم به صحنه بیایند تا مشکل کشور حل شود.

او با تاکید بر اینکه تا مردم به عرصه مشارکت در امور فعالانه وارد نشوند، مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور حل نخواهد شد، ادامه داد: نقش مردم در عرصه‌های مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی محوری است و در هیچ کجای دنیا مردم مانند ایران به صورت مستقیم در تعیین سرنوشت خود دخیل نیستند.

او، همچنین دموکراسی واقعی را تنها در ایران محقق شده دانست و گفت: شرط تداوم این مهم، ادامه داشتن و جلب هر چه بیشتر مشارکت مردم در صحنه است.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش آفرینی مردم را منحصر به صندوق رای ندانست و بیان داشت: مردم باید در همه صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مشارکت فعال داشته باشند.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی به خون پاک شهیدان گره خورده و اگر این نعمت شهادت و جانفشانی در راه اسلام نبود، امروز وضعیت کشور ما نامشخص بود.

او ادامه داد: در همه مقاطع جمهوری اسلامی، نقش مردم، شهیدان و ایثارگران که از دل جامعه پا به میدان گذاشتند در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، موارد امنیتی، بلایای طبیعی و کرونا شاخص بوده است.

سرلشکر جعفری، همچنین به سالگرد عملیات کربلای ۵ نیز اشاره و بیان کرد: این عملیات، سرنوشت همه عملیات‌های دفاع مقدس را تعیین کرد و نقش سردار شهید استوار محمودآبادی در این عملیات بسیار بارز بود.

او اظهار داشت: مسئولیت عملیات کربلای ۵ بر عهده سردار استوار بود و لشکر فجر استان فارس نیز به همت همه رزمندگان آن، نقش ممتازی بازی کرد و با اینکه هیچکس امید به شکستن خط و محور شلمچه نداشت، این موضوع بعد از این عملیات محقق شد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم، همچنین با بیان اینکه طراحی و مسوولیت این عملیات برای شکستن دژ مستحکم شلمچه بر عهده شهید استوار محمود آبادی بود، گفت: بیستم دی ماه سال ۶۵ عملیات کربلای ۵ و جنگ سخت برای شکستن ابهت دشمن آغاز شد و متجاوز بودن صدام از سوی نهاد‌های بین‌المللی همزمان با این عملیات مورد پذیرش واقع شد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: ما توانسیتم با نقش آفرینی مردم به کمک ارتش و نیرو‌های دفاعی، در سال ۶۱ خرمشهر را آزاد کنیم و در سال ۶۵ محور شلمچه را بازپس گرفته و سرنوشت جنگ نیز مشخص شد.

او بیان کرد: شهید والامقام استوار محمودآبادی ۲ ویژگی برجسته داشت که شامل انقلابی ولایی بودن و روحیه جهادی خالصانه و مستمر داشتن بود.

انتهای پیام/

نظر شما