شناسهٔ خبر: 45110228 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبارکوتاه

صاحب‌خبر -

فغانی در بین برترین داوران یک دهه اخیر جهان

علیرضا فغانی در بین برترین داوران یک دهه اخیر فوتبال جهان قرار گرفت. فلیکس بریش داور آلمانی به عنوان برترین داور جهان در یک دهه اخیر (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰) انتخاب شد. فدراسوین بین المللی تاریخ و آمار با توجه به آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی و دهه جدید، اقدام به معرفی برترین های فوتبال جهان در یک دهه اخیر نیز کرده است. بریش ۴۵ ساله که یک بار بهترین داور سال جهان در سال ۲۰۱۷ شده بود با یک امتیاز اختلاف نسبت به جونیت چاکر ترکیه ای به عنوان بهترین داور یک دهه اخیر انتخاب شد. علیرضا فغانی داور ایرانی که پیش‌تر نیز به عنوان بهترین داور آسیا در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده بود در رده نوزدهم قرار گرفت و در بین برترین داورهای یک دهه اخیر قرار گرفت. در بین داورهای آسیایی تنها دو داور در این فهرست حضور دارند که فغانی از ایران و روشن ایرماتوف از ازبکستان هستند.

فرشید باقری توسط فکری کنار گذاشته شد

فرشید باقری به دلیل بی‌نظمی در تمرینات استقلال، توسط سرمربی آبی‌پوشان کنار گذاشته شد. به گزارش ایسنا، فرشید باقری، بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل بی‌نظمی در تمرینات آبی‌پوشان و بی‌توجهی به گوشزدهای محمود فکری، توسط سرمربی آبی‌ها از تیم کنار گذاشته شد. پیش از این میلیچ، بازیکن کروات استقلال به سرنوشت باقری دچار شده بود و این بازیکن کروات در نهایت جمع آبی‌پوشان پایتخت را ترک کرد.

لک، رسن و خلیل زاده نامزد بهترین 
بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 

3 بازیکن فعلی و اسبق پرسپولیس نامزد بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 2020 شدند. به گزارش فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه نظرسنجی های خود برای انتخاب بهترین های سال 2020 قاره آسیا و اهدای جوایز سالیانه نامزدهای بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 2020 را معرفی کرد. در این لیست نامزدها نام 3 بازیکن حضور داشت که در ترکیب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2020 به میدان رفتند و خوش درخشیدند. حامد لک دروازه بان سرخ پوشان، بشار رسن هافبک عراقی سابق پرسپولیس و کنونی قطر و شجاع خلیل زاده مدافع سابق پرسپولیس و کنونی الریان جزو نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 2020 بودند.

حضور احتمالی بیرانوند در تیم آ.ا.ک

سایت filathlos یونان اعلام کرد تیم آ.ا.ک آتن به دنبال جذب دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران است.
سایت filathlos یونان می نویسد تیم آ.ا.ک آتن به دنبال جذب علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران است و برای رسیدن به این مهم پیشنهاد خود را به باشگاه بلژیکی ارایه داده است. 
این باشگاه که کریم انصاری فرد را در ترکیب دارد به باشگاه بلژیکی برای در اختیار گرفتن علیرضا به عنوان بازیکن قرضی به مدت 6 ماه پیام مکتوب داده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. حضور بیرانوند در آخرین بازی آنتورپ به دلیل اینکه 3 گل خورد با انتقاداتی همراه بود. با این حال دروازه بان اصلی تیم آنتورپ مصدوم شده و طبیعی است باشگاه آنتورپ نسبت به حفظ بیرانوند کوشا باشد و حتی تصمیم به مخالفت با پیشنهاد باشگاه یونانی بگیرد. در صورتی که باشگاه آ.ا.ک از جذب دروازه بان سابق تیم پرسپولیس نا امید شود در تعطیلات زمستانی به دنبال جذب دروازه بان جدیدی خواهد بود.


 

برچسب‌ها:

نظر شما