شناسهٔ خبر: 45106886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آمریکا کاروانی مرکب از ۶۰ خودروی نظامی به سوریه فرستاد

خبرگزاری فارس

آمریکا کاروانی مرکب از ۶۰ خودروی نظامی، کامیون‌های حامل سلاح و تانکر‌های نفتی از عراق به پایگاه‌های تحت اشغال خود در شمال شرق سوریه فرستاد.

صاحب‌خبر -
نظامیان اشغالگر آمریکایی یک کاروان مرکب از ۶۰ کامیون حامل خودروای نظامی و اسلحه و چند تانکر را از عراق وارد استان الحسکه سوریه کرد.

به گزارش تلویزیون سوریه، این کاروان برای ارسال کمک به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه الجزیره سوریه از گذرگاه غیرقانونی الولید وارد خاک سوریه شد تا سرقت نفت و ثروت‌های معدنی سوریه توسط آمریکا و شبه نظامیان مورد حمایت آن از گروه نیرو‌های دموکراتیک سوریه ادامه یابد.

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح و مخالفان دولت سوریه می‌گویند آمریکا در مقطع اخیر ده‌ها کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی به مناطق شمال شرق سوریه ارسال کرده است.

استان الحسکه در اشغال نظامیان آمریکا و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور قرار دارد و طی سال‌های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

نظر شما