شناسهٔ خبر: 45103977 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاد فرشچیان خواستار شد؛

اجرای طرح ویژه برای ساختمان جهان نما

مینیاتوریست مشهور ایرانی گفت: بلندمرتبه‌سازی ها در اصفهان باید به طور کلی متوقف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاد محمود فرشچیان امروز _چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۹۹_ در دیدار تصویری با شهردار اصفهان، اظهار کرد: جان و فکر و ذهن و هوش و حواس من در ایران و اصفهان است و فارغ از خدمتگزاری به وطن نیستم.

وی خطاب به شهردار اصفهان گفت: می‌توانید یادگاری‌های خوبی از خودتان برای آیندگان بر جای بگذارید و انتظار می‌رود به میراث تاریخی اصفهان توجه شود.

استاد فرشچیان خواستار تدوین تصویب نامه و تأیید آن از سوی دولت و مجلس برای توقف بلندمرتبه‌سازی‌ها در اصفهان به ویژه اطراف رودخانه زاینده رود شد.

وی با تاکید بر اینکه بلندمرتبه‌سازی ها در اصفهان باید به طور کلی متوقف شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه چند سال پیش بلندمرتبه‌سازی هایی در اصفهان انجام می‌شد، با ارسال نامه‌ای درخواست جلوگیری از این اقدامات را مطرح کردم که امیدواریم با تصویب‌نامه‌ای مشخص از سوی دولت یا مجلس این اقدام عملیاتی شده و بلندمرتبه‌سازی‌ها متوقف شود.

مینیاتوریست مشهور ایرانی ادامه داد: فرانسه در اطراف رودخانه «سن» به هیچ عنوان اجازه بلندمرتبه‌سازی داده نمی‌شود و تمام سطوح کوتاه و پایین است تا مناظر ویژه جلوه‌گری کند؛ در شهری در نزدیکی نیویورک علی‌رغم گران بودن زمین، به هیچ عنوان و با هیچ قیمتی ساختمان بلندی احداث نمی‌شود تا قسمت‌های مورد نظر در منظر گردشگران و شهروندان هویدا باشد؛ بنابراین اطراف زاینده‌رود نیز نباید بلند مرتبه سازی انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت ظاهری ساختمان جهان نما تاکید کرد: جهان نما نامی پرطمطراق دارد، اما باید از وضعیت فعلی به لحاظ «شهریت» با نصب المان‌های ویژه خارج شده و متحول شود تا نازیبایی ظاهر آن رفع شود.

استاد فرشچیان ادامه داد: می‌توان مسابقه یا فراخوانی برای دعوت از هنرمندان کاشی‌کار برگزار شود تا طرح‌های ویژه برای ساختمان جهان نما ارائه و اجرایی شود و این ساختمان از وضعیت فعلی خارج شود.

مینیاتوریست مشهور ایرانی از شهردار اصفهان خواست به هنرستان هنرهای زیبا توجه ویژه داشته و این ساختمان به عنوان گنجینه‌ای حفظ شود.

نظر شما