شناسهٔ خبر: 45101974 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آخر هفته‌ای همراه با فیلم‌های سینمایی با حال و هوای انقلاب

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن ایرانی با محوریت انقلاب، پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 دی‌ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «رگبار»، «فرار»، «عملیات سری»، «نامه‌ای به خواهرم»، «به کبودی یاس»، «یک گزارش واقعی»، «تاراج»، «سوفی و دیوانه»، «جنگ نفتکش‌ها» و... پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 دی‌ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک 

فیلم تلویزیونی «رگبار» به کارگردانی محمدرضا ورزی، پنج‌شنبه 25 دی‌ماه ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم اعدام انقلابی حسنعلی منصور را روایت می‌کند. سعید نیک‌پور، شکرخدا گودرزی، امیریل ارجمند و گوهرخیراندیش در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «فرار» به کارگردانی «رضا صافی»، جمعه 26 دی ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ماه‌های پایانی عمر رژیم طاغوتی شاه در ایران، پس از پیوستن گروه‌های مختلف از بدنه‌ ارتش شاهنشاهی به قیام مردم، ساواک و نیروهای امنیتی درصدد کنترل اوضاع برآمده و این امر موجب کشتار و درگیری‌های مختلف در پادگان‌های ارتش می‌شود. در این میان سرباز وظیفه شفیع توکل‌نیا که از تصمیم ساواک برای دستگیری جمعی از نیروهای انقلابی مستقر در پادگان نیروی هوایی مطلع شده؛ تصمیم می‌گیرد برای اطلاع‌رسانی به آنان از پادگان خود فرار کند. در این مسیر گروهبان سلیمی که ناخواسته پایش به این ماجرا کشیده می‌شود، از سر اجبار با وی همراه شده و در طول این سفر تحول پیدا می‌کند... . در فیلم تلویزیونی «فرار»؛ بابک انصاری، ملک سراج و علیرضا استادی هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «عملیات سری» به کارگردانی محمدرضا ورزی‌ جمعه 26 دی ماه ساعت 1 بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ماه‌های پایانی عمر رژیم طاغوتی شاه در ایران، مردم به خیابان ها می‌ریزند تا مخالفت خود را با حکومت شاهنشاهی ابراز کنند. دولت آمریکا شخصی به نام سرهنگ هایزر را به ایران می‌فرستد تا یک عملیات سری در ایران انجام دهد. هایزر با پشتیبانی سالیوان که سفیر وقت آمریکا در تهران است به صورت مخفیانه وارد ایران می شود. همزمان شاه هم بختیار را به عنوان نخست وزیر انتخاب می‌کند. هایزر با سران ارتش ملاقات کرده و آنها به پشتیبانی از دولت بختیار تهییج می‌کند. از طرفی سالیوان هم مکرر نزد شاه رفته و او را به خروج از ایران تشویق می‌کند. شاه به بهانه درمان بیماری از ایران خارج می‌شود و بختیار هم با سران ارتش سر ناسازگاری می‌گذارد و ... چنگیز جلیلوند، امیرمهدی‌کیا، صدرالدین شجره، ساغر عزیزی، سیامک اطلسی و قطب‌الدین صادقی در فیلم تلویزیونی «عملیات سری» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «نامه‌ای به خواهرم» به کارگردانی سعید اسدی، جمعه 26 دی ماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. «نامه‌ای به خواهرم»؛ شروع زندگی پسرخاله و دخترخاله‌ای را به تصویر می‌كشد كه بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل راهی خارج از كشور هستند. عروس داستان با نام ثمین كه قصد ازدواج و ترک ایران را دارد، خبردار می‌شود که پس از سال‌ها جسد برادر مفقودالاثرش پیدا شده، موضوعی که اتفاقات غیر قابل پیش بینی برای زندگی او رقم می‌زند. زنده یاد عسل بدیعی و دانیال حکیمی در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «به کبودی یاس» به کارگردانی «جواد اردكانی» شنبه 27 دی ساعت 20 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره فردی به نام برونسی فرمانده‌ای است كه لحظه‌ای در اصول خود تردید نمی‌كند، برونسی از جبهه به شهر می‌آید تا همزمان عملیات خیبر را جمع‌ كرده و برای عملیات بدر به جبهه بروند، اما هر یك از آنها مسائلی دارند كه برونسی باید حل كند... محمد تقی‌نژاد، علی بكانیان و حسن چودن در فیلم تلویزیونی «به کبودی یاس» بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «یک گزارش واقعی» به کارگردانی داریوش فرهنگ، پنج‌شنبه 25 دی ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره جلال است که افسر پلیس زمان پهلوی است و به خاطر کمک به دوست قدیمی‌اش فرید که یک انقلابی است مواخذه و اخراج می‌‌شود. حالا سال‌ها بعد از پیروزی انقلاب برادر او از سوی بازجو و ساواکی به نام آصف که مافوق جلال بوده زندانی می‌شود تا او به خواسته خود که به دست آوردن فرید است، برسد، اما جلال با او همکاری نمی‌کند و در نهایت هنگام نجات دادن جان برادرش از سوی آصف کشته می‌شود و ... کامبیز دیرباز، گلاره عباسی و کوروش سلیمانی در فیلم سینمایی «یک گزارش واقعی» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری، جمعه 26 دی ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در این فیلم خواهید دید: زینال بندری، قاچاقچی سابقه‌دار تریاک، توسط ستوان احمد، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و روانه زندان می‌شود، اما با پرداخت رشوه محکومیت خود را به حبس تقلیل می‌دهد و پس از یک سال به دلیل خوش رفتاری آزاد می‌شود. بار دوم که به زندان می‌افتد تصمیم می‌گیرد ستوان احمد را در دستگیری قاچاقچیان یاری دهد. او با کمک احمد شبکه توزیع تریاک را متفرق می‌کند. دوستی گرمی بین احمد و زینال برقرار می‌شود، اما ... بهزاد جوانبخش و جمشید هاشم پور در فیلم سینمایی «تاراج» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی جدید «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم‌پور، جمعه 26 دی ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. این فیلم درباره امیر مرد جوانی است که در مترو قصد خودکشی دارد که دختر جوانی به نام سوفی مانع این کار می‌شود و بعد از مترو با هم بیرون می‌آیند. سوفی داستان‌های خیالی را از زندگیش و این که در کانادا زندگی می‌کند و شوهرش هم فضا‌نورد است برای امیر می‌گوید و امیر هم می‌گوید که همسرش سارا از او جدا شده و پسرش رایان را هم با خود برده و با بهترین دوستش ازدواج کرده است، ولی ... امیر جعفری، به‌آفرید غفاریان، الهه حصاری و سعید امیرسلیمانی در فیلم سینمایی «سوفی و دیوانه» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «جنگ نفتکش‌ها» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا، پنجشنبه 25 دی ساعت 11 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: زمان جنگ ایران و عراق است و دامنه جنگ به خلیج فارس نیز کشیده شده و کشتی‌های نفت‌کش ایرانی مورد حمله دشمن قرار می‌گیرند. در این میان یک ناخدای جوان تصمیم به عبور کشتی نفت‌کش از تنگه هرمز می‌گیرد و برای این کار از ناخدایی بازنشسته ولی پرتجربه کمک می‌خواهد. ناخدای پیر در ابتدا تمایلی برای انجام این کار ندارد. مجید مظفری، مرحوم عزت‌الله انتظامی، جمشید جهان‌زاده، فیروز بهجت محمدی و ژاله علو در فیلم سینمایی «جنگ نفت کش ها» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «گور به گور» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، پنجشنبه 25 دی ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نعمت و ماشاالله به خاطر سوءتفاهم‌هایی که بین‌شان پیش آمده، وصیتی کرده‌اند که بازماندگان آن‌ها را به دردسر انداخته است. اختلاف دو پدربزرگ بین دو خانواده ریشه دوانده و ادامه یافته تا این‌که نگار و امیرحسین نوه‌های این دو پدربزرگ به هم علاقمند می‌شوند... زنده یاد داریوش اسدزاده، عباس امیری، علی طباطبایی، رژینا قاسم زاده، فریبا جدی کار، مهران رجبی، رضا فیاضی، محسن قاضی مرادی، پری‌ناز ایزدیار، مهوش وقاری، میثم شاهدی، الناز آبشاری و پروین میکده در این فیلم ایفای نقش‌ کرده‌اند.

فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی، جمعه 26 دی ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم درباره شخصی به نام سعید است که یک مهندس است که با دختر دوازده ساله‌اش نبات به تنهایی زندگی می‌کنند. سال‌ها قبل همسر او دچار سانحه شده و فوت کرده است، ولی سعید توانسته جای مادر را برای نبات بگیرد و زندگی آنها با هم خیلی خوب است. نبات بجز درس خواندن در یک کارگاه سفال سازی مشغول است و در خانه هم کار می‌کند تا این که زنی حدود چهل ساله به نام رویا وارد کارگاه می‌شود و به نبات نزدیک می‌شود و نبات از او نزد پدرش حرف می‌زند. و یک بار هم او را به خانه می‌آورد که موجب عصبانیت سعید را فراهم می‌کند. سعید او را از دور می‌بیند و متوجه می‌شود که همسرش سایه است که از خارج برگشته و او که تا به حال به دروغ به نبات گفته که مادرش مرده است، حال و روزش به هم می‌ریزد که این قضیه را چطور می‌تواند حل کند. او بارها با سایه حرف می‌زند و ... شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی در فیلم سینمایی «نبات» ایفای نقش کرده‌اند. 

شبکه کودک

فیلم تلویزیونی «فرار از اردو» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، پنج‌شنبه 25 دی ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: گروه دانش‌آموزان برای اردوی دریا به شمال آمده‌اند، ولی با نظر مسئولین دبیرستان ناگهان هدف اردو تغییر می‌کند. برخی از بچه‌ها که این بدقولی را نپذیرفته‌اند. از اردو جدا شده تا خود را به دریا برسانند، اما در مسیر راه، درگیر ماجراهای متفاوت می‌شوند. محمد بحرانی، سیروس همتی، شکر خدا گودرزی، علی‌رضا مهران، حمید رضا فلاحی، حمید یوسفی، حسین آقایی، عباس میرجینی و سید مجتبی موسوی در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «شیر سنگی» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، جمعه 26 دی ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: جسد یک انگلیسی که با داس کشته شده، در منطقه بختیاری، روی لوله‌های نفت پیدا می‌شود. کوهیار، پسر رییس طایفة علی یار و خدامراد، که مجسمه شیر سنگی می سازد، جسد را می بینند و دفن می کنند. مأموری به نام عامری برای پیگیری قتل و دستگیری قاتل به منطقه اعزام می‌شود. یک دیپلمات انگلیسی نیز او را راهنمایی می‌کند. علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، علی‌رضا شجاع نوری، حمید جبلی و آزیتا لاچینی در فیلم سینمایی «شیر سنگی» بازی کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «کوک نغمه گمشده» به کارگردانی داریوش یاری، پنج‌شنبه 25 دی ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد.در این فیلم خواهیم دید: امیر و سارا زن و شوهر خوبی هستند. سارا قبلا یک بار بچه‌اش را سقط کرده و این برای این بار که باردار است می‌تواند خطرناک باشد و پزشکش به او هشدار می‌دهد که مواظب خودش باشد. الهه خواهر امیر که نزدیک عروسی دخترش مهرنوش است تماس می‌گیرد و به امیر می‌گوید که حال پدرشان خوب نیست و بهتر است که به دیدن او بروند ولی امیر که متوجه شده است که فردی به نام لطفیان که شریک کاریش بوده است از او کلاه برداری کرده و مبلغ زیادی که حاصل 15 سال کار اوست را با خود برده است و از دست وکیل امیر هم کاری ساخته نیست. سارا از امیر می‌خواهد که به بجنورد و دیدن پدرش بروند ولی امیر به خاطر حال سارا و دغدغه های کاریش راضی نیست ولی بالاخره راهی سفر می‌شوند که ... کاوه خداشناس، مهدیه نساج، بدیع‌الله توکل و علی یزدانی در فیلم تلویزیونی «کوک نغمه گمشده» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «فصل آخر» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور، جمعه 26 دی ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان «فصل آخر» در زمان حال می‌گذرد و فلاش‌بکی به دوران گذشته و سال ۵۶ دارد. این تله‌فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که یکی از کتاب‌های پدرش را که نویسنده بوده است مطالعه می‌کند و با حقایقی تکان‌دهنده مواجه می‌شود. اتفاقات این داستان در دوران معاصر می‌گذرد و مطالب کتاب، شخصیت‌های داستان را در فضای سال ۵۶ قرار می‌دهد. دختر نویسنده کتاب که داستان نوشته شده پدر را می‌خواند، به دنبال مادرش می‌گردد که قبل از انقلاب دچار حادثه شده است و همدیگر را گم کرده‌اند. او با خواندن کتاب و پیدا کردن شخصیت‌های داستان ... هوشنگ توکلی، فقیهه سلطانی، فرحناز منافی‌ظاهر و پرویز شفیع‌زاده در این فیلم بازی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما