شناسهٔ خبر: 45100609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی

۱۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید کشور در حال ساخت است

اراک - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهرها در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -

«حبیب‌الله طاهرخانی» عصر چهارشنبه در جریان سفر خود به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از طرح آماده سازی محله یک شهر مهاجران شهرستان شازند در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در راستای این طرح ملی در شهرهای جدید کشور تعریف شده که ۱۲۰ هزار آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی شده بخش عمده طرح های تعریف شده در راستای طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید کشور در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهر جدید امیرکبیر اراک جزو شهرهای نو تاسیس در کشور است و با در نظر گرفتن شاخص های خدمات شهری، ظرفیت خوبی برای سکونت و سرریز جمعیت اراک دارد.

طاهرخانی اظهار داشت: مهاجران نیز از جمله شهرهای جدید کشور است که ویژگی های ممتازی در شهرهای جدید کشور دار است.

وی عنوان کرد: شهر مهاجران استعداد پذیرش  چندطرح اقدام ملی مسکن را دارد و پروژه آماده سازی محله یک آن از وضعیت خوبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور افزود: پرونده مسکن مهر در استان مرکزی بسته شده ولی این رونده در برخی از شهرهای جدید کشور هنوز ادامه دارد که امید است هرچه زودتر به اتمام رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در سفر خود به استان مرکزی عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر امیرکبیر و ۳۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن را در شهر مهاجران آغاز کرد.

آغاز عملیات تقاطع ورودی، تصفیه خانه  و استخر و افتتاح مرکز آتش نشانی شهر امیرکبیر از  برنامه های سفر معاون وزیرراه و شهرسازی به استان مرکزی بود.

بیش از سه دهه از تأسیس اولین شهرجدید ایران و  در حال حاضر هفت شهر جدید در محدوده جمعیتی ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد که در مجموع نزدیک به یک میلیون نفر در آنها  دارند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما