شناسهٔ خبر: 45097614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«من‌وتو» از سیاست انگلیسی جدیدش رونمایی کرد/ کلاه گذاشتن بر سر مخاطبان در روز روشن!

این روزها من‌وتو برای اینکه نشان دهد مخاطبان زیادی دارد از هر روشی استفاده می‌کند و حتی از برعکس کردن نتایج نظرسنجی و یا مال خود کردن ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی هم اِبایی ندارد.

صاحب‌خبر -

مجله فارس پلاس؛ حمزه ناجیان: «تغییر سبک زندگی ایرانیان»، «پمپاژ اخبار منفی علیه ایران» و «حمله به آرمان‌های انقلاب» از مهمترین پروژه‌های تعریف شده برای شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان «من و تو» است. من‌وتو ثابت کرده برای رسیدن به این اهدافش از هیچ اقدام غیرحرفه‌ای و حتی دروغ گفتنی اِبا ندارد.

در تازه‌ترین مورد این شبکه انگلیسی برای هموار کردن روابط رژیم صهیونیستی با ایران دست به کار شد و سوالی را تحت عنوان اینکه «آیا روابط ایران و اسرائیل باید دوستانه باشد» مطرح کرد. اما درحالی که ۷۰درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تلگرامی این برنامه اعلام کرده بودند، روابط ایران با اسرائیل نباید دوستانه باشد اما این شبکه اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافق روابط دوستانه با اسرائیل هستند.

 

عوامل من‌وتو پس از اعلام نتایج مورد دلخواهشان! با چند کارشناس از جمله فردی که او را کاردارفرهنگی اسرائیل در ایران(آینده) خواند، ارتباط تصویری گرفت.

نکته قابل‌تامل آن بود که من و تو پس ازمدتی نتایج این نظرسنجی را از روی کانال تلگرامی اش پاک کرد.

 

* ما بی‌شماریم!

البته این تنها نمونه کلاه‌گذاشتن من‌وتو بر سر مخاطبانش نبود. این شبکه انگلیسی، بارها فیلم‌ها و ویدئوهایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده را با لوگوی «گزارشگر من‌وتو» منتشر می‌کند تا فیلم‌های ارسال شده به این شبکه را زیاد نشان دهد.

در یکی از این نمونه‌ها فیلمی که درباره «فرود اضطراری هواپیمای حامل گوسفند در فرودگاه امام خمینی(ره)» در اینستاگرام ⁣ پخش شده بود را با لوگوی گزارشگر منتشر کرد تا وانمود کند مخاطبان این فیلم اختصاصی را برای آن‌ها ضبط کرده‌اند.

 

 

این درحالی است که پیش از انتشار فیلم در بخش گزارشگر من‌وتو، فیلم بدون لوگوی این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

 

 

* دروغی که به آیت الله بهجت نسبت دادند

 اما این گونه تقلب و دروغگویی به مخاطبان در این شبکه در حال رویه شدن است. به عنوان نمونه من و تو  چند وقت پیش مدعی شد که آیت‌الله بهجت برای دفع کرونا یک توصیه دینی دارد! درحالی که همه می‌دانند، آیت‌الله بهجت بیش از ۱۰ سال است که فوت کرده است.

 

 

اما نکته قابل تامل این بود کهآن‌ها پس از برملاشدن گاف‌شان،  نه تنها از مخاطبانشان عذرخواهی نکردند بلکه در پخش مجدد با صداگذاری روی دروغ  خود سرپوش گذاشتند.

* دروغ شاخدار کرونایی

 در مورد دیگر  این شبکه معاند برای بحرانی نشان دادن وضعیت مناطق مختلف ایران، فیلمی از کوه‌های آبیدر کردستان را منتشر کرد و مدعی شد که این چاله‌ها برای دفن اموات کنده شده است! درحالی که بلافاصله با حضور خبرنگاران در محل ادعایی من‌وتو مشخص شد که این چاله‌ها برای کاشت نهال در این منطقه بوده است.

 

* دروغی که به امام راحل(ره) نسبت دادند

شبکه «من وتو» چند سال پیش نیز برای تحریف سخنان بنیانگذار انقلاب، ویدئویی از یک سخنرانی امام خمینی(ره) را به گونه‌ای تقطیع کرد تا وانمود کند که رهبر کبیر انقلاب با «دانشگاه» مخالف هستند و هردانشگاهی را منشاء فساد می‌دانند،درحالی که مراجعه به اصل سخنان امام راحل(ره) بیانگر شیطنت این رسانه بهایی بود.(اینجا)

 

 

* دروغی که به «ترس از کرونا»ی امام جمعه قم تعبیر شد

ماجرای ترس امام جمعه قم از کرونا و سخنرانی در محفظه شیشه‌ای، شایعه دیگر من و تو بود. درواقع این شبکه انگلیسی، تصویر منتشر مربوط به شیخ الیعقوبی در عراق که در زمان جنگ داعش برای جلوگیری از ترور احتمالی در یک فضای مخصوص سخنرانی می‌کرد را به دروغ امام جمعه قم اعلام کرد.

 

* دروغ معروف  ایذه

یکی از معروفترین دروغ‌های من و تو به روزهای اغتشاشات ۹۶ برمی‌گردد. شبکه من‌وتو در این سال مدعی شد که کنترل شهر ایذه به دست مردم افتاد ولی سپاه از راه دریا وارد شد و شهر را پس گرفت! این در حالی بود که ایذه هیچ راهی به دریا ندارد و پیرامون آن همه کوه است!

 

* دروغ اعتصاب خودرویی مردم

آن ها همچنین در این سال فیلمی را از ترافیک اتوبان حکیم منتشر کردند و مدعی شدند که این ترافیک به دلیل اعتصاب مردم به بازار ارز شکل گرفته درحالی که این صحنه و ترافیک به دلیل فیلمبرداری فیلم متری شش و نیم متر بود و اعتصابی در کار نبود.

 

 

البته من و تو در جعل و حاشیه سازی سابقه طولانی دارد. پیشتر در گزارشی به بخشی از این اتفاقات گزارشگر من و تو پرداخته بودیم.

 

* کلاه‌گذاشتن مسیح علینژاد بر سر فالورهایش 

این اتفاق تنها به من و تو هم محدود نمی‌شود، بلکه بسیاری از رسانه‌ها و افراد این جریان از چنین ترفند غیرحرفه‌ای استفاده می‌کند. به عنوان مثال مسیح علینژاد که چند وقت پیش هم کمپین تحریم علیه ورزش ایران را در دستور کار قرار داده وبد، در کمپین علیه حجابش، بارها دست به تقلب زد و برای موفق نشان دادن پروژه‌اش، مطالب چند ماه پیش را دوباره به عنوان مطلب جدید ارسالی منتشر کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما