شناسهٔ خبر: 45096295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با حضور سردار سلامی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح با حضور سردار سلامی، آیت الله رجبی، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی و خانواده آن مرحوم از سوی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز به همت سازمان بسیج دانشجویی در تالار اجتماعات سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با حضور خانواده مرحوم علامه مصباح یزدی برگزار شد.

سردار حسین سلامی، آیت الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب از سخنرانان این مراسم بودند.

طرح ولایت مهمترین میراث ماندگار آیت الله مصباح یزدی

نیک روش، رییس بسیج دانشجویی، راه اندازی طرح ولایت دانشجویی ر مهمترین تراث علامه مصباح یزدی دانست و گفت: طرح ولایت با شبکه عظیم و بنای فکری مستحکم یکی از مهمترین سرمایه ها برای کادر سازی نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان با طرح ولایت با معارف و اندیشه های اسلامی آشنا خواهند شد، ابراز کرد: تعامل و ارتباط آیت الله مصباح یزدی با جریان دانشجویی از طریق این طرح فراهم شده بود و اکنون دانش آموختکان این طرح در سنگرهای مختلف جامعه مشغول به خدمت هستند.

نیک روش با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی ایثارگرانه طرح ولایت را در میان دانشگاهیان اجرایی کرد، افزود: حضرت امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت سالگرد تأسیس بسیج طلاب و دانشجویان را رکن پیشران جامعه خواندند؛ همچنین طرح ولایت بر اساس تدبیر امام خمینی(ره) و با هدف گسترش اسلام ناب در دو نهاد حوزه و دانشگاه راه اندازی شده است.

علامه مصباح یزدی در علوم مختلف اسلامی و انسانی صاحب نظر بود

 در ادامه این نشست؛ آیت الله رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، به تبیین ابعاد علمی و شخصیتی آیت الله مصباح یزدی پرداخت و گفت: در طلیعه پیام تسلیت، رهبر معظم انقلاب علامه مصباح یزدی را با صفت عالم ربانی توصیف کرده اند.

آیت الله رجبی با بیان این که علامه مصباح یزدی در علوم مختلف اسلامی و انسانی صاحب نظر بود، افزود: این عالم فرزانه در فقه، اصول، تفسیر، منطق و فلسفه استاد مسلم بود و در علوم جدید همچون روانشناسی، سیاسی، اجتماعی فلسفه، ورود و خروج، ایده و نظرات ایشان در این علوم مختلف اعجاب انگیز است.

طرح ولایت یکی از باقیات صالحات آیت الله مصباح یزدی بود

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه این نشست طرح ولایت را یکی از باقیات و صالحات آیت الله مصباح یزدی دانست و بیان کرد: نخستین ویژگی آیت الله مصباح یزدی جامعیت وی بود که در اوج تفکر فلسفی و اخلاقی، فقیه برجسته، مفسر قرآن کریم و سیاستمدار بزرگ بود.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی در تمام ابعاد علمی و شخصیتی رشد کرده بود، گفت: ویژگی مهم این عالم فرزانه، بصیرت فوق العاده بود و بر اساس اقتضائات و شرایط زمان و تسلط بر واقعیت خارجی موضع گیری می کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های این عالم فرزانه صراحت لهجه برای بیان حقایق بود و هیچ زمانی از تخریب و تهمت ها نهراسید.

قدردانی و تشکر بازماندگان از برگزار کننده های مراسم های بزرگداشت آیت الله مصباح

در ادامه این مراسم بزرگداشت، حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی، ضمن قدردانی و تشکر از تمام دست اندکاران مراسم های بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی، گفت: نکوداشت عالم برای بزرگداشت مقام علم او و دنباله روی از اهداف و آرمان های الهی عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی ابراز داشت: امیدواریم در مسیر مستقیم ولایت و راهی که امام خمینی(ره) ترسیم کردند و حضرت آیت الله خامنه ای استمرار بخشیدند، ادامه دهیم و وظیفه خود را نسبت به نظام اسلامی انجام دهیم.

علامه مصباح یزدی مدافع حریم امامت و ولایت بود

در ادامه این جسله، سردار حسین سلامی، علامه مصباح یزدی را مدافع حریم امامت و ولایت و بیرق ولایت مداری و چهره درخشان سپهر اجتهاد دانست و گفت: برخی با جان خود با خدا معامله می کنند و هنر مردان الهی جهاد و معامله با خدا است که برای آنها سخت نیست.

سردار سلامی بیان کرد: سخت تر از شهادت در راه خدا، شهید شدن شخصیت فرد است چون با آبروی خود با خدا معامله می کنند و این گونه شهادت سخت است.

وی با بیان این که شخصیت علامه مصباح یزدی شهید شد، گفت: این عالم فرزانه تمام آبرو و حیثیت خود را در راه دفاع اسلام در میدان ولایت فدا کرد؛ بنابراین می توان او را شخصیتی شهید نامید./998/پ202/ب1

نظر شما