شناسهٔ خبر: 45095936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ناوبندر«مکران» و نقش آن در مأموریت‌ آب‌های دور ارتش + فیلم و عکس

صبح امروز بزرگ‌ترین کشتی جنگی ایران با حضور سرلشکر باقری فرمانده ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با نام «ناوبندر مکران» به نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس هرمزگان - مهدی خسروی: اسباب و تجهیز لازم برای حضور امن و مطمئن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین المللی و آزاد به منظور صیانت از ترددهای دریایی و ناوگان تجاری کشورمان سال‌هاست که مهیا شده و تا به امروز هفتاد و یک ناوگروه دلیرمردان نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد و آبهای دور اعزام و ضمن صیانت از منافع ملت ایران در آبهای آزاد، پرچم افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در این مناطق به اهتزاز درآوردند.

 

 

در ادامه تأمین تجهیزات ویژه برای تداوم مقتدرانه این حضور امنیت آفرین، ناوبندر مکران به عنوان بزرگ‌ترین کشتی جنگی کشورمان با قابلیت‌های ویژه پشتیبانی صبح امروز 24 دی ماه در سواحل مکران در دریای عمان به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه چابهار و کنارک ملحق شد.

این کشتی عظیم جنگی با شکل و شمایل ویژه و با طول 228 متر و عرض 42 متر، بزرگ‌ترین کشتی جنگی ایران بشمار می‌رود که قادر است بدون پهلوگیری 3 دور کمربند کره زمین را دور زده و پیمایش کند و با بهره‌مندی از مخازن بزرگی به گنجایش مجموعا 100 هزار تُن، 5 ناوشکن را به مدت 3 ماه دریانوردی، پشتیبانی کند.

 

 

این ناوبندر با قابلیت حمل همزمان 5 فروند بالگرد، 6 قایق تندرو و انواع بی‌شماری پهپادهای رزمی و شناسایی و یک گروهان تکاور با دارا بودن امکانات متعدد رفاهی و پشتیبانی از جمله یک بیمارستان مجهز با بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، دندانپزشکی، داروخانه و بخش بستری و پزشکان عمومی و متخصص یک تراز قابل اتکایی را به ظرفیت‌های پیدا و پنهان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید و دست بلند ایران برای حضور بیش از پیش در آبهای بین‌المللی، آزاد و دور خواهد بود.

 

جای خالی این ناوبندر در میان ناوگان پرحجم و قدرتمند نیروهای مسلح کشورمان در دریاها خالی بود که از امروز دیگر اقتدار ایران را در سطح دریاها بیش از پیش تثبیت کرده و می‌تواند محور انجام مأموریت‌های جدید و ویژه‌ای از سوی نیروی دریایی ارتش باشد.

 این ناوبندر مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی ویژه‌ای نیز برخوردار است که دژ مستحکم اقتدار ملت ایران در آبها خواهد بود و یک پایداری دفاعی و امنیتی را در منطقه برای ایران خلق می‌کند. 

 

 

ساخت و توسعه این پروژه بزرگ و افتخارآفرین در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صورت گرفته و تمامی مراحل پیچیده فنی و عملیاتی آن از نصب و بکارگیری موتور و دیگر تجهیزات راهبری و نظامی آن نیز بدست پرتوان متخصصان داخلی انجام شده که مایه مباهات فراوانی است.

 

زین پس از ناوبندر مکران در ایفای مسؤولیت‌های راهبردی در نیروی دریایی ارتش بیشتر خواهیم شنید.

انتهای پیام/ 88055/ر

نظر شما