شناسهٔ خبر: 45095037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ناو موشک‌انداز «زره» به ناوگان جنوب نداجا ملحق شد+ تصاویر و مشخصات

ناو موشک‌انداز زره با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده کل ارتش به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم الحاق ناو موشک‌انداز زره صبح امروز (چهارشنبه) در منطقه سوم دریایی نبوت نداجا مستقر در کنارک برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، جدیدترین ناو موشک‌انداز کلاس «پیکان» به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

ناو موشک‌انداز زره که به دست متخصصان کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش طراحی و ساخته شده است، دارای ۴۷ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع بوده و قادر است با سرعت ۳۵ گره دریایی حرکت کند.

ناو موشک انداز زره به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد

ناو موشک‌اندازه زره به یک توپ ۷۶ میلی‌متری «فجر ۲۷» در سینه ناو و یک توپ ضد هوایی ۴۰ میلی‌متری در پاشنه ناو مجهز است که با استفاده از آن‌ها می‌تواند علیه انواع اهداف سطحی و هوایی اجرای آتش کند.

این ناو همچنین به سامانه موشکی کروز سطح به سطح «قدیر» با برد ۳۰۰ کیلومتر مجهز شده که به آن امکان درگیری با اهداف در عمق دریا را می‌دهد.

علاوه بر این، ناو موشک‌انداز زره نسبت به نمونه‌های قبلی شناور‌های کلاس پیکان از سامانه‌های ارتباطی، شنود و جنگ الکترونیک پیشرفته‌تری برخوردار است.

الحاق ناو موشک‌انداز زره با قابلیت مانور و سرعت بالا به ناوگان جنوب نداجا امکان حراست از آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی را فراهم می‌آورد.

پیش از این نیز چهار فروند از شناور‌های موشک‌انداز کلاس پیکان که به دست متخصصان نداجا طراحی و تولید شده بود در ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش و دریای خزر بکارگیری شده و زره اولین شناور کلاس پیکان است که در ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش بکارگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما