شناسهٔ خبر: 45087080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش شمار جمهوری‌خواهانی که در مقابل ترامپ صف کشیدند

شمار جمهوری‌خواهانی که با طرح استیضاح و برکناری زودتر از موعد دونالد ترامپ موافق هستند، رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارائه طرح استیضاح دونالد ترامپ از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با اقبال تدریجی از سوی هم حزبی‌های او همراه می‌شود.

لیز چینی، سومین جمهوری خواه قدرتمند مجلس نمایندگان آمریکا حمله هفته گذشته به کنگره را محکوم کرد و ترامپ را مسئول اصلی این رسوایی سیاسی دانست. به گفته این نماینده جمهوری خواه، ترامپ هم مسبب شورش است و هم مانع کنترل آن شد. وی یادآورشد: در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱، گروهی به منظور جلوگیری از روند دموکراسی ما و متوقف کردن روند تایید انتخابات ریاست جمهوری، به کنگره حمله کردند.

نماینده جمهوری خواه وایومینگ با تاکید بر اینکه رای به استیضاح ترامپ خواهد داد گفت: موارد بیشتری در روز‌ها و هفته‌های آینده روشن خواهد شد، اما آنچه اکنون می‌دانیم کافی است. رئیس جمهور ایالات متحده این جمعیت را احضار کرد، آن‌ها را گرد هم آورد و شعله این حمله را روشن کرد. هر آنچه که در پی آمد کار او بود. رئیس جمهور می‌توانست بلافاصله و با زور برای جلوگیری از خشونت مداخله کند. او این کار را نکرد. هرگز خیانت بزرگتری از سوی رئیس جمهور ایالات متحده به سوگند به قانون اساسی رخ نداده است.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا نیز صراحتا از طرح برکناری دونالد ترامپ حمایت کرده است. نیویورک تایمز با استناد به منابع آشنا به تفکر وی گزارش داد که مک کانل معتقد است ترامپ مرتکب جرائم قابل استیضاح شده و استیضاح حذف وی از حزب جمهوریخواه را آسان‌تر خواهد کرد.

آدام کینزینگر، دیگر نماینده جمهوری خواهی است که به جمع حامیان طرح عزل و استیضاح ترامپ پیوسته است. وی روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تردیدی نیست که رئیس جمهور ایالات متحده سوگند رسمی خود را شکست و این قیام را تحریک کرد. کینزینگر گفت: او (ترامپ) از موقعیت خود در مقام اجرایی برای حمله به کنگره استفاده کرد. 

او افزود که اگر اقدامات ترامپ شایسته استیضاح نیست، پس جرم لایق استیضاح چیست؟

انتهای پیام/

 

نظر شما