شناسهٔ خبر: 45087056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

کمک‌های مومنانه نباید سلیقه‌ای توزیع شود

زهرا فتحی

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: کمک‌های مومنانه نباید سلیقه‌ای توزیع شود.

صاحب‌خبر -

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه دیروز (۲۳ دی‌ماه) در جلسه قرارگاه کرونای شهرستان خرم‌دره، با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که کرونا وجود دارد و در این زمینه نباید عادی‌انگاری شود، عنوان کرد: نباید دلخوش به رنگ‌بندی‌های اعلامی بود، زیرا با چند مورد فوت یا افزایش بستری به سرعت وضعیت تغییر پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کماکان مردم باید حساسیت‌های لازم را در مبارزه با کرونا داشته باشند، تصریح کرد: همه ما باید قبول کنیم که وضعیت‌ها در مقابله با کرونا بسیار شکننده است و اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود و کم‌کاری در حوزه مبارزه با کرونا وجود داشته باشد، حتماً دچار وضعیت بدتری خواهیم شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه اگر مانند دوران قبل از کرونا نسبت به برگزاری دورهمی‌ها و انجام امور به صورت عادی اقدام کنیم به سرعت تغییر وضعیت خواهیم داد، اضافه کرد: نتیجه تغییر وضعیت نیز اجرای محدودیت‌های بیشتر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، با تأکید بر اینکه تلاش‌ها باید بر این باشد که با رعایت پروتکل‌ها وارد پیک بیماری نشویم، یادآور شد: همه تلاش ما این است، پیک چهارم بیماری را به تزریق واکسن وصل کنیم.

مرادی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های کرونایی باید شناسایی بیماران مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: اگر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی نشود زنجیره انتقال بیماری قطع نخواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی اماکن آلوده شهر، اضافه کرد: مناطقی که میزان ابتلا به بیماری در آن‌ها بالا است و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی پایین است باید حتما شناسایی شده و مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند و نیروها نیز باید در این مناطق بیشتر فعال باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با تأکید بر اینکه هر سازمانی که کمک‌های مومنان را جمع می‌کند نباید به سلیقه خود توزیع کند، افزود: افراد نیازمند باید شناسایی شده و توزیع اقلام بر اساس لیست شناسایی شدگان انجام شود.

مرادی با بیان اینکه در حوزه سالمندان برخی از ادارات مرتبط از جمله بهزیستی، تامین‌اجتماعی، بنیاد شهید و کمیته امداد تکلیف دارند که جامعه هدف خود را تحت پوشش قرار دهند، گفت: باید سطح دسترسی به خدمت را از جامعه کم کرده و به سالمند در درون خانواده خدمات ارائه داد.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با کرونا اگر حرکت نظام‌مند، میدانی و ارزیابی دقیق انجام‌ شود، وضعیت مدیریت خواهد شد، متذکر شد: همه امکانات در طرح شهید سلیمانی باید فراهم شود و در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما