شناسهٔ خبر: 45086169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رهبر جمهوریخواهان سنا به استیضاح ترامپ چراغ سبز نشان داد

خبرگزاری مهر

ادعا می شود که رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا از اقدام دموکرات ها برای استیضاح ترامپ استقبال کرده و آن را راهی برای خلاصی حزب جمهوریخواه از شر او تعبیر کرده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نیویورک تایمز، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا به مشاورانش گفته که به عقیده او دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور، اقداماتی انجام داده که شایسته استیضاح است و به همین دلیل وی از تلاش دموکرات ها برای آغاز این روند استقبال می کند.

وی همچنین گفت که استیضاح، کار او را برای بیرون کردن ترامپ از حزب جمهوریخواه آمریکا نیز تسهیل می کند.

به گزارش مهر، اگر ادعای نسبت داده شده به مک کانل صحت داشته باشد؛ رای او می تواند مشوق دیگر جمهوریخواهانی باشد که مایل به استیضاح ترامپ هستند اما به دلیل وفاداری حزبی از انجام این کار طفره می روند.

در حال حاضر، اکثریت سنا با جمهوریخواهان است و از آنجا که استیضاح رئیس جمهور مستلزم موافقت ۶۶ سناتور است؛ دستکم ۱۸ جمهوریخواه باید در تبانی با دموکرات ها، به این فرایند بپوندند.

چنانچه طبق پیش بینی های قبلی، مجلس نمایندگان بعد از تصویب طرح استیضاح، ارسال آن به سنا را تا ۱۰۰ روز دیگر به تعویق بیندازد؛ باز هم این جمهوریخواهان هستند که تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ خواهند کرد چراکه در آن مقطع زمانی، سنا کار خود را با تساوی ۵۰-۵۰ آغاز می کند و سناتورهای دموکرات برای پیشبرد طرح استیضاح، نیازمند همراهی ۱۶ جمهوریخواه هستند.

موافقت جمهوریخواهان با استیضاح ترامپ می تواند به معنای حذف او از گردونه انتخاباتی ۲۰۲۴ باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما