شناسهٔ خبر: 45086063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات آمریکا؛ رای مثبت مجلس نمایندگان به بررسی استیضاح و برکناری ترامپ

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به طرح اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی با هدف استیضاح و برکناری ترامپ رای مثبت داد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان – رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به بررسی استیضاح و برکناری» دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، تحولات این کشور را وارد مرحله جدیدی کرد.
 
به گزارش «نیویورک تایمز، آکسیوس، س ان ان، رویترز»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های پیرامون انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:
 
- اسمیت، ترامپ را تهدیدی برای آمریکا خواند: «آدام اسمیت»، رییس کمیته نیرو‌های مسلح آمریکا گفت «ترامپ هنوز تهدیدی برای کشور است و باید فورا برکنار شود.»
 
- رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی: مجلس نمایندگان آمریکا به اجرای متمم قانون اساسی این کشور با هدف استیضاح و برکناری ترامپ رای مثبت داد.
 
- محدودیت جدید یوتیوب برای ترامپ: شبکه اجتماعی «یوتیوب» با حذف ویدئویی از ترامپ، وی را به مدت یک هفته از ارسال ویدئوی جدید محروم کرد.
 
- بررسی گزینه پیشنهادی بایدن برای تصدی سمت وزارت خارجه: کمیته روابط خارجی سنا، جلسه بررسی صلاحیت نامزد پیشنهادی بایدن برای سمت وزارت خارجه را ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) برگزار می‌کند.
 
- تاکید برخی سناتور‌های دموکرات بر برگزاری دادگاه پارلمانی ترامپ: «کوری بوکر»، سناتور دموکرات از ایالت «نیوجرسی» گفت دادگاه پارلمانی ترامپ باید برگزار شود تا تهدید ناشی از وی از بین برود.»
 
- تعیین نمایندگان دادگاه پارلمانی ترامپ از سوی پلوسی: «نانسی پلوسی»، تیمی از نمایندگان مجلس نمایندگان را برای حضور در دادگاه پارلمانی ترامپ تعیین کرده است. رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز با تایید تیم دادستانی معرفی شده از سوی پلوسی به ریاست «جیمی راسکین»، از همکاری کامل خود با این تیم خبر داد.
 
- انتقاد برخی از جمهوریخواهان از موضوع استیضاح ترامپ: برخی از نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن انتقاد از اصرار بر استیضاح ترامپ، این امر را هدف دموکرات‌ها از زمان روی کار آمدن ترامپ خوانده و تاکید کردند دموکرات‌ها به دنبال تحقق هدف خود یعنی استیضاح ترامپ در کنگره هستند.
 
- لابیگری ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات پیش از نشست ۶ ژانویه: گزارش‌ها از لابیگری ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات پیش از نشست کنگره در روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) حکایت دارند.
 
براساس این گزارش ها، وی در تماسی با «مایک پنس»، معاون خود، از وی خواسته بود به خاطر داشته باشد که تاریخ چگونه از وی یاد خواهد کرد؛ فردی وطن پرست یا یک ترسو.
 
- کمیته قضایی مجلس نمایندگان، سخنان ترامپ را تهدید خواند: کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد «اگرچه ترامچ از هواداران خود خواست با آرامش به سمت کنگره بروند، اما محتوای سخنانش تهدید محسوب می‌شود. در واقع سخنان وی سبب شد طرفداران وی احساس کنند نیاز به مداخله وجود دارد.»
 
- اعلام آمادگی برخی نمایندگان جمهوریخواه برای استیضاح ترامپ: «فرد یوپتن»، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت «میشیگان» و «آدام کینزینگر»، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت «ایلینوی» اعلام کردند به استیضاح ترامپ رای مثبت می‌دهند. «جان کاتکو» و «لیز چنی» از دیگر نمایندگان جمهوریخواه موافق استیضاح ترامپ هستند.
 
احتمالا شمار نمایندگان جمهوریخواه رای دهنده به استیضاح ترامپ به عدد ۱۰ برسد.
- نامه پنس به پلوسی: «مایک پنس»، معاون ترامپ با ارسال نامه‌ای به «نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن اشاره به فشار‌های اخیر بر روی خود، از وی خواست اقدامی نکند که به بروز اختلاف‌های آتی کمک کند.

وی فعال شدن متمم ۲۵ قانون اساسی را ایجاد رویه‌ای وحشتناک خوانده و خواستار عدم اقدام در این مورد شد.

- ارائه قطعنامه توبیخ ترامپ توسط جمهوریخواهان: ۶ نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با طرح پیش نویس قطعنامه‌ای خواستار توبیخ ترامپ به دلیل تلاش برای لغو نتیجه انتخابات شدند.

- استعفای رییس تیم تولید واکسن کاخ سفید: رییس تیم تولید واکسن کاخ سفید به درخواست بایدن از سمت خود استعفا داد.

- اف بی آی در مورد بروز شورش هشدار داده بود: «اف بی آی» اعلام کرد یک روز پیش از شورش علیه کنگره در مورد بروز این حادثه و تلاش افراط گرایان برای انجام اقدام‌های خشونت آمیز هشدار داده بود.
 
- رییس اقلیت دموکرات در سنا خواستار اعلام ممنوعیت سفر به واشنگتن شد: «چاک شومر»، رییس اقلیت دموکرات مجلس سنا در کنفرانسی مطبوعاتی خواستار ممنوعیت سفر افراد حاضر در شورش علیه کنگره به «واشنگتن» شد.
 
وی تاکید کرد «عدم پیگیرد قانونی این افراد، به آن‌ها جسارت خشونت‌های بیشتر را می‌دهد.»
 
شومر همچنین ترامپ را مسئول تفرقه و چنددستگی ایجاد شده در آمریکا خواند.
 
- توصیه وکلای ترامپ در مورد شورش علیه کنگره: ترامپ به توصیه وکلایش در جهت بهبود موقعیت خود خشونت و شورش علیه کنگره را محکوم کرد.
 
- انگشت اتهام ترامپ به سمت شرکت‌های فناوری: رییس جمهور آمریکا، شرکت‌های فناوری را به تلاش برای تقسیم کشور متهم کرد.
 
- انتقاد شدید اتاق بازرگانی آمریکا از ترامپ: رییس اتاق بازرگانی آمریکا، ترامپ را به تضعیف نهاد‌های داخلی این کشور متهم کرد.
 
- پنس قول انتقال قدرت صلح آمیز را داد: «مایک پنس»، معاون ترامپ به فرمانداران ایالت‌های ۵۰ گانه آمریکا گفت «زمان ما در حال پایان یافتن است و ما به شما قول انتقال صلح آمیز قدرت را می‌دهیم.»
 
- شورش علیه کنگره کار اوباش بود: ترامپ در بازدید از دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک به طرفداران خود گفت «ما برجسته‌ترین پروژه در کشور را ساخته و به موفقیت بزرگی دست یافتیم.»
 
وی در ادامه دادگاه پارلمانی را عاملی برای ایجاد تفرقه خوانده و گفت «این تهدیدی برای آمریکاست؛ کسانی که هفته گذشته به کنگره حمله کردند، اوباش بودند و ما به قانون و نه خشونت باور داریم.»
 
وی همچنین گفت «نگران استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی نیستم و زمان آن رسیده که صلح و سکوت در کشور حاکم شود.»
 
- کنفرانس مطبوعاتی وزارت دادگستری و اف بی آی برگزار شد: در کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزارت دادگستری و اف بی آی، بر ادامه تحقیقات در مورد شورش علیه کنگره تاکید شد.
 
«اف بی آی» اعلام کرد «ما بیش از هزار مدرک دیجیتال دریافت کردیم و از همگان می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.»
 
براساس اعلام سرپرست دادستان کلی آمریکا، تاکنون بیش از ۱۷۰ پرونده در رابطه با شورش علیه کنگره تشکیل شده است.

- تاکید ستاد مشترک ارتش آمریکا بر دفاع از قانون اساسی: ستاد مشترک ارتش آمریکا با انتشار نامه‌ای ضمن محکوم کردن خشونت و شورش علیه کنگره، بر ماموریت خود در دفاع از قانون اساسی و رد افراط گرایی تاکید کرد.
 
- تعیین جایزه ۵۰ هزار دلاری: «اف بی آی» برای معرفی افراد مشارکت کننده در بمبگذاری در ساختمان کنگره جایزه ۵۰ هزار دلاری تعیین کرد.
 
- تشدید اقدام‌های امنیتی در کنگره آمریکا: گزارش‌ها از تشدید اقدام‌های امنیتی در کنگره آمریکا حکایت دارند.
 
بازرسی اعضای کنگره از جمله این اقدام هاست.
 
- حمایت مک کانل از استیضاح ترامپ: «میج مک کانل»، رییس اکثریت سنای آمریکا، حمایت خود از استیضاح ترامپ را اعلام کرد.
 
وی در جمعی خصوصی گفت رای مخالف یا موافق به استیضاح ترامپ در مجلس سنا نمی‌دهد.
 
منابع آگاه می‌گویند مک کانل از ۱۴ دسامبر، روز رای گیری الکترال تاکنون با ترامپ صحبت نکرده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما