شناسهٔ خبر: 45084878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رونمایی از بزرگترین شناور نظامی ایران /ناوبندر «مُکران»؛ آشیانه پلیکان، کَرار، سجیل و پهپادهای پیستونی شد +تصاویر

میزان نوشت: ناوبندر «مُکران» آشیانه پلیکان، کَرار، سجیل و پهپادهای پیستونی است، این ناو بندر نقش یک پایگاه ساحلی و بندری برای شناورهای تخصصی رزمی ناوگان نداجا را ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

الحاق محصولات دفاعی بومی به بدنه نیروهای مسلح در ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حرکت روی ریل خودکفایی و خوداتکایی و عملی کردن راهبرد «ما می‌توانیم» است.
 
نیروهای مسلح با برخورداری از روحیه‌ جهادی، مجاهدگونه و ولایت‌مدای بدون توجه به تحولات داخلی فلان کشور، کشتی امنیت ایران اسلامی را با تقویت توان دفاعی از طوفان تحریم‌های ناجوانمردانه عبور داده است.



ناو بندر «مُکران»، با قابلیت حمل ۷ فروند بالگرد و ۲۴ متر طویل‌تر از ناو خارک بوده و مجهز به محصولات دفاعی بومی، پشتیبانی و تدارکاتی است. «مُکران»، آشیانه پلیکان، «کَرار»، «سنجیل» و پهپادهای پیستونی است، این ناو بندر نقش یک پایگاه ساحلی و بندری برای شناورهای تخصصی رزمی ناوگان نداجا را ایفا می‌کند.
 
ناوبندر «مُکران»، بزرگترین شناور نظامی کشور و از جمله برجسته‌ترین محصولات دفاعی در بدنه صنعت دفاعی کشور است، متخصصان مجموعه‌ی کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با ساخت این نهنگ عظیم الجثه دفاعی کشور نقش «ما می‌توانیم» را در سپهر اقتدار ایران اسلامی زدند.

ناوبندر «مُکران»  از بزرگترین ناوبندرهای بالگردبر

ناوبندر «مُکران» به عنوان یکی از بزرگترین ناوبندرهای بالگردبر، با مأموریت پشتیبانی از ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های بین المللی به ویژه منطقه شمال اقیانوس هند، تنگه باب المَندب و دریای سرخ را بر عهده دارد، «مُکران» در آب‌های دور دست نگهبان ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

الحاق ناوبندر «مُکران»، نوار امنیتی مرزهای دریایی کشور را در مقابل تهدیدات و تهاجمات احتمالی دشمن تقویت می‌کند، دست توانمند اقتدار دفاعی ایران با ابزار محصولات دفاعی بومی، نظیر ناو بندر «مُکران»، آماده زدن سیلی محکم بر چهره هر متجاوز به مرزهای آبی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ناو موشک‌انداز «زره»، از جمله شناورهای بومی ساخته شده در صنعت دفاعی کشور، مجهز به موشک و توپخانه اتوماتیک، از مجموعه شناورهای کلاس «پیکان» در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تولید شده است و هر جُنبنده متجاوزی را در آب‌ها و آسمان آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در راستای استحکام بخشی به نوار امنیت مرزهای کشور شکار می‌کند.

امروز  ۲۴ دی ماه و در اولین روز رزمایش دریایی اقتدار، ناوبندر مُکران و ناو موشک انداز زره با حضور سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شوند.

2727

نظر شما