شناسهٔ خبر: 45073518 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم:

خون شهدای علمی در رگ‌های دانشجویان و همکاران آنها در جریان است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در عرصه علمی شاهد تلاش محققانی بودیم که در راه سلامت و سعادت مردم از خود گذشتند و با حیله ستمگران به شهادت رسیدند، اما این چشمه جوشان است و خون شهدای علمی در رگ دانشجویان، محققان و همکاران آنها در جریان است.

صاحب‌خبر -

منصور غلامی روز سه شنبه در آیین چهلمین روز از شهادت محسن فخری زاده که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: در جهانی زندگی می کنیم که اخلاق در خیلی از عرصه ها برچیده شده و احاطه ای که زورمداران در دنیا پیدا کرده اند، ارزش های انسانی را تحت تاثیر قرار داده است و در راه بسط تسلط و تحقق مطامع خود از هیچ انهدام غیرانسانی ابایی ندارند.

وی ادامه داد: این زمانه، ایام دانایی، آگاهی و دانش است و گسترش هر دانشی به سرعت رخ می دهد. حتی در کشور شاهدیم کوچکترین خبر و حادثه که منتشر می شود، مردم از آن مطلع می شوند و امکان ندارد آنها را در ناآگاهی قرار دهیم. آگاهی حق مردم است و طومار نامردمی ها با این آگاهی در دنیا برچیده می شود.

غلامی گفت: در عرصه علمی شاهد تلاش محققانی بودیم که در راه سلامت و سعادت مردم از خود گذشتند و با حیله ستمگران به شهادت رسیدند، اما این چشمه جوشان است و حرکت های قوی تری در پس حرکت شهدای علمی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با شهادت فخری زاده، انجمن فیزیک آمریکا این ترور را محکوم کرد، اما گاهی از درون جامعه علمی، تسلط طوری است که صداهای کوچک در نمی آید. 

وزیر علوم تاکید کرد: خون شهدای علمی در رگ دانشجویان، محققان و همکاران آنها در جریان است.

وی اظهار داشت: در مجموعه علمی کشور تا به حال با همه محدودیت هایی که در عرصه های مختلف داشتیم با عملکرد خوبی مواجه بودیم و در تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده توانستیم نیاز کشور را تامین کنیم. 

غلامی یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد از مدیران و شخصیت های برجسته کشور یک یا دو مقطع تحصیلی را در دانشگاه های داخل گذرانده اند.
ادامه دارد...

نظر شما