شناسهٔ خبر: 45071709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار:

همدان پیشتاز استان‌های کشور در تدوین سند حفاظت از منابع است

استاندار همدان با بیان اینکه این استان در تدوین سند حفاظت و دارایی جزو استان های پیشتاز کشور است، گفت: حفاظت از منابع و دارایی در برابر تهدیدهای دشمنان یکی از مهمترین اولویت های مدیریت اجرایی استان در حوزه فعالیت های مرتبط با پدافند غیرعامل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدسعید شاهرخی  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان همدان، اظهار داشت: تدوین طرحی در راستای حفاظت از دارایی این استان و گزارش ارائه شده در این باره بسیار ارزشمند و حیاتی است.

وی بیان کرد: تهیه این طرح حاصل هزاران نفر ساعت کار علمی و کارشناسی است بنابراین برای نهایی شدن این سند باید از ظرفیت های موجود در استان همدان بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در استان همدان از مسوولان خواست با یک تفکر جمعی و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشاور طرح و همچنین تضارب آرا مبتنی بر شاخص ها و چارچوب های علمی در خصوص بررسی این طرح اقدام کنند.

شاهرخی تهیه سندی از دارایی های استان بر اساس اولویت و اهمیت را مبنا و سند بالادستی مناسبی برای توسعه پایدار همدان دانست که باید این طرح مورد توجه مسوولان به ویژه سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی و صمت استان قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان نیز دراین جلسه اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان بررسی و در آینده نزدیک نهایی می شود تا به عنوان سند بالا دستی برای اجرای طرح های بزرگ استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

«حمید پورحسینی»، پدافند غیر عامل را جنگ بدون سلاح توصیف کرد و افزود: مشاور ذیصلاح پس از بررسی وضعیت منابع و دارایی استان اقدام به تهیه طرح جامع با هدف حفاظت از این دارایی‌ها کرده است.

وی بیان کرد: همواره در مسائل مختلف مورد تهدید خارجی و داخلی قرار داریم بنابراین توجه به اصل پدافند غیرعامل برای پیشگیری از بروز حادثه و کاهش تهدید سرمایه های ملی و استانی دارای اهمیت ویژه ای است.

پورحسینی اضافه کرد: دارایی ها براساس اهمیت در سه بخش مهم، حساس و حیاتی دسته بندی شده و متناسب با هر نوع دارایی تمهیدات لازم برای کاهش تهدیدات توسط مشاور در طرح جامع دیده شده است.

نظر شما