شناسهٔ خبر: 45070958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ساخت پنجره‌های سرداب مقدس امام زمان(عج)

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: پروژه ساخت دو پنجره سرداب مقدس امام زمان(عج) به استان و با محوریت شهرستان زرندیه واگذار شده که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مظفر صفریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران برپایی کارگاه ساخت پنجره‌های سرداب مقدس امام زمان(عج)، موضوعات فرهنگی، بهداشت و درمان، کادرسازی مردمی و پروژه «مهر شهید سلیمانی» در خصوص آب‌رسانی به روستاهایی که مشکل آب آشامیدنی دارند را از برنامه‌های این ستاد نام برد.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات در مشارکت ملی از جمله ساخت صحن مطهر حضرت زینب(س) و ترفیع گنبد مطهر امام حسین(ع) که از محل نذورات مردمی است فعالیت می‌کند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: پروژه ساخت دو پنجره سرداب مقدس امام زمان(عج) به استان و با محوریت شهرستان زرندیه واگذار شده و تا به امروز با ۱۱ ماه کار که البته مدتی با توجه به شیوع کرونا کار با تعطیلی مواجه شده بود ۷۰ درصد پیشرفته داشته است.

صفریان ادامه داد: پنجره‌های قبلی سرداب که سازه چوبی بودند به علت فرسودگی بازسازی و تا حد امکان ترمیم شده بودند در جای خود باقی می‌مانند و این دو سرداب با فاصله مشخص در محل جدید نصب می‌شوند.

وی اضافه کرد: فرآیند ساخت این پنجره‌ها طراحی و مهندسی، درودگری، قلم‌زنی، مونتاژ و زرگری، ریخته‌گری گوی و ماسوله، خاتم‌کاری، آبکاری طلا و نهایتاً نصب در سرداب مقدس امام زمان(عج) با ابعاد ۳ متر ارتفاع و ۲.۵ متر عرض هر پنجره، طی خواهد شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: یکی از پنجره‌های سرداب که به صورت کامل ساخته شده و امیدواریم بتوانیم در روزهای آخر ایام فاطمیه بازدید عموم را برای این پنجره‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

صفریان در خصوص پروژه آب‌رسانی «مهر شهید سلیمانی» خاطرنشان کرد: این یک پروژه ملی است که در استان مرکزی مقرر شد یک روستا که مطلقاً مشکل آب شرب دارد و در بعضی از فصول با تانکر آب‌رسانی می‌شود، ستاد بازسازی استان مسؤولیت آب‌رسانی کامل به روستای مورد نظر را با مشورت و هماهنگی آبفا از محل نذورات مردمی انجام خواهد داد.

وی ساخت آثار و قطعات در مورد ائمه مدفون در عراق، تولید قطعه فیلم مربوط به شهید قاسم سلیمانی و پیش‌بینی تولید فیلم ۷۰ دقیقه ای از امامزادگان ساروق و کربلایی کاظم ساروقی از دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما