شناسهٔ خبر: 45068561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دیلی میل: ایوانکا ترامپ گفته برخلاف نظر پدرش در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت می‌کند

در بحبوحه آمادگی کنگره برای استیضاح ترامپ، برخی منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کردند که «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا گفته که برای نجات آینده سیاسی‌اش در مراسم تحلیف «جو بایدن» شرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی منابع کاخ سفید اعلام کردند که «ایوانکا ترامپ» دختر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برای نجات آینده سیاسی خود برخلاف نظر پدرش در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور بعدی آمریکا که قرار است ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) برگزار شود، شرکت کند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، برخی منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کرده‌اند که ایوانکا در شرایطی قصد دارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند که دونالد ترامپ این تصمیم دختر خود را بعنوان بدترین تصمیم توصیف کرده است.

این منبع آگاه در این خصوص گفت: «ایوانکا نگران است که آینده درخشان سیاسی وی در معرض خطر قرار گیرد و (بنابراین) هر اقدامی را برای حفظ اعتبار خود انجام می‌دهد».

با این حال، ترامپ به شدت با این تصمیم مخالف است و آن را توهینی به خود توصیف کرده است.

این منبع آگاه در خصوص نظر ترامپ درباره تصمیم دخترش برای مشارکت در مراسم تحلیف بایدن گفت: «او (ترامپ) گفته است که این توهین است که او (ایوانکا) قصد تعامل با کلاهبردارانی را دارد که تلاش می‌کنند تا وی (ترامپ) را به زانو درآورند».

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است که خانواده‌اش می‌بایست متحد در مقابل بایدن ایستادگی کنند و یک جبهه متحد را تشکیل دهند.

آن طور که این منبع آگاه توضیح داده است، «رئیس‌جمهور (ترامپ) به دخترش گفته است که حضور وی در مراسم تحلیل هزینه‌ سنگینی برای هزاران هواداراش دارد و بدترین تصمیمی است که تابحال گرفته است».

این منبع در ادامه افزود: «ایوانکا متقاعد شده است که با حضور در مراسم تحلیف بایدن نقش مؤثر و مفیدی را ایفا خواهد کرد و هوادارانی را در آینده جذب خواهد کرد. او گفته که می‌تواند از آرزوهای سیاسی خود محافظت کرده و قصد ندارد با شرکت در مراسم آغاز مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ پدرش که برای همان روز مراسم تحلیف برنامه‌ریزی شده، آینده سیاسی خود را خراب کند و این مراسم را به پدرش و برادرش دونالد جونیور واگذار می‌کند».

با این حال یکی دیگر از منابع کاخ سفید، تصمیم ایوانکا برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن را رد کرد.

این خبر در حالی منتشر شده است که نمایندگان کنگره فشارها به «مایک پنس» معاون ترامپ را برای استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت به دلیل تحریک به شورش افزایش داده‌اند.

نمایندگان دموکرات کنگره اعلام کردند که مجلس نمایندگان آمریکا فردا (چهارشنبه) طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند و آن را به رأی خواهند گذاشت. (جزئیات بیشتر)

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند که در نتیجه درگیری‌ها چهار نفر جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، تصمیم ایوانکا برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن در شرایطی است که ترامپ قبل از آنکه توییتر حساب کاربری‌ وی را به طور کامل مسدود کند، هشدار داده بود که به هیچ‌ عنوان در مراسم تحلیف بایدن مشارکت نخواهد کرد.

وی روز جمعه هفته گذشته در پیام توییتری خود نوشت: «برای تمامی آنهایی که سؤال پرسیده بودند می‌گویم که من در مراسم تحلیل ۲۰ ژانویه مشارکت نخواهم کرد».

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه هفته جاری به پنس اولتیماتوم داد که در صورتیکه با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی، ترامپ را از قدرت برکنار نکند، دموکرات‌های کنگره استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را پیش خواهند برد.

طبق بند چهارم متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، پنس این اختیار را دارد که در صورت ناتوانی رئیس‌جمهور برای انجام وظایفش، با موافقت اکثریت کابینه از او سلب اختیار کند و خود بلافاصله وظایف او را به عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری آمریکا برعهده بگیرد.

در صورتیکه طرح استیضاح ترامپ پیش برود، این دومین استیضاح یک رئیس‌جمهور آمریکا در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری اش محسوب می‌شود که پیش از این در ایالات متحده بی‌سابقه بوده است.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، دوره ریاست‌جمهوری ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن ماه) به پایان می‌رسد اما در صورتیکه پیش از پایان این دوره استیضاح شود، ممکن است با با تصمیم سنا از حق برعهده گرفتن هرگونه جایگاه فدرال در ایالات متحده آمریکا چه به صورت انتخابی و چه به صورت انتصابی محروم شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما