شناسهٔ خبر: 45045259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لیلی کسایی در «فرزانگان» ‌از پدرش می گوید/ پخش ضبط خصوصی اثری ازاستادکسایی برای نخستین بار از رادیو فرهنگ

آیین گرامی داشت استاد حسن کسایی از برنامه «فرزانگان» فرهنگ که امروز سه شنبه ۲۳ دی به قسمت هشتم خود رسیده است و این بار و در گرامی داشت استاد حسن کسایی با «لیلا کسایی» یکی از فرزندان استادگفتگو می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، لیلی کسایی که خود هنرمند موسیقی است در این برنامه شخصیت مهربان استاد کسایی را در خانه و نقش مهم او در خانواده را باز کاویده و می کوشد تا نکات و خاطرات ارزنده ای از زندگی هنرمندانه پدرش استاد حسن کسایی را برای شنوندگان برنامه فرزانگان فرهنگ در رادیو فرهنگ بیان کند. در این برنامه لحظاتی خاص از میان ضبط خصوصی استاد کسایی و استاد جلیل شهناز در جمع خانوادگی در ششم فروردین ماه سال 1370 برای اولین بار پخش خواهد شد که لیلی کسایی راوی چنین لحظات ماندگاری در تاریخ موسیقی و هنر ایران زمین است. 

لیلی کسایی که خود حضور پررنگی در فضای هنر دارد پدرش را یادگار دوران شکوهایی هنر در اصفهان می داند و می گوید: " مشتاقان پدر از سراسر دنیا به دیدار او می آمدند و در خانه استاد کسایی به روی همه باز بود و در خانه باز از صفاتی است که بیش از همه به استاد کسایی برازنده است" 

یکی از شگفتی های لیلی کسایی دختر استاد کسایی در این است که فهرست هنرمندان و شخصیت های فرهنگی و ادبی و هنری  که در مجالس و رفت و آمد ها و سفرها با پدرش به چشم دیده و ملاقات کرده است از شمارش خارج است و این همه را از هنر والای پدرش می داند. 

در این برنامه از آیین گرامی داشت استاد کسایی زندگی شخصی و رفتار و خصوصیات های اخلاقی استاد کسایی در خانه و خانواده مورد بحث و گفتگو خواهد بود همراه با یادی از خاندان استاد کسایی و همسر صبور و مهربان استاد که بدون شک در هنرنمایی و ماندگاری نام استاد کسایی نقشی مهم داشته اند. 

این برنامه روز سه شنبه ها از رادیو فرهنگ ساعت 19:30 با صدای استاد بهروز رضوی پخش می شود. تهیه و تالیف این برنامه به عهده محمدحسینی باغسنگانی است و این برنامه برای شنودگان مشتاق در کلیه گیرنده ها، سامانه های رادیویی و وب سایت رادیو فرهنگ در سراسر جهان فراهم است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما