شناسهٔ خبر: 45023770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

فوتبال در اروپا؛ پیروزی‌های بارسا، دورتموند و آتالانتا

صاحب‌خبر -

رقابت های فوتبال در کشورهای مختلف اروپا امروز و امشب با برگزاری چندین بازی پیگیری شد. برنتفورد در مرحله سوم مسابقات جام حذفی انگلیس، امشب (شنبه) به مصاف میدلزبورو رفت و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. گل نخست برنتفورد در دقیقه ۳۵ روی پاس گل سامان قدوس و توسط ابراهیم درویس‌اوغلو وارد دروازه میدلزبورو شد. این پایان درخشش لژیونر فوتبال کشورمان نبود و قدوس در دقیقه ۶۴، گل دوم برنتفورد را به ثمر رساند تا شاگردان توماس فرانک، راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شوند. تیم آرسنال هم مقابل نیوکاسل صف‌آرایی کرد و پس از تساوی بدون گل مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه، در وقت اضافه به برتری ۲ بر صفر دست یافت. امیل اسمیت‌رو در دقیقه ۱۰۹ و پیر امریک اوبامیانگ در دقیقه ۱۱۷ مسابقه گلزنی کردند تا توپچی‌ها به دور چهارم مسابقات صعود کنند.

در بوندسلیگا، لایپزیگ امشب (شنبه) در آخرین دیدار از روز دوم هفته پانزدهم بوندس‌لیگای آلمان، میزبان دورتموند بود که با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. الکساندر سوئرلوث در دقیقه ۹۰ تنها گل لایپزیگ را به ثمر رساند و جیدون سانچو در دقیقه ۵۵ و ارلینگ هالند در دقایق ۷۱ و ۸۴ برای زنبورها گلزنی کردند. شاگردان یولیان ناگلسمان که با شکست دورتموند می‌توانستند به صدر جدول بوندس‌لیگا صعود کنند، از باخت شب گذشته بایرن مونیخ بهره نبردند و با ۳۱ امتیاز، در رتبه دوم جدول باقی ماندند. دورتموند هم با ۲۸ امتیاز، به جایگاه چهارم جدول رقابت‌ها صعود کرد.

شالکه هم در خانه با نتیجه ۴ بر صفر میهمانش هوفنهایم را شکست داد و به این ترتیب اولین پیروزی خود در فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال آلمان را کسب کرد. شالکه در صورتی که در این بازی پیروز نمی‌شد، رکورد بیشترین بازی بدون برد متوالی ثبت شده در تاریخ بوندس‌لیگا (۳۱ مورد) که متعلق به تیم تاسمانیا برلین بود را تکرار می‌کرد اما هت‌تریک هوپ در دقایق ۴۲، ۵۷ و ۶۳ و هاریت در دقیقه ۸۰ مانع از این ثبت رکورد شرم‌آور شد.

در دیگر بازی مهم امشب بوندس‌لیگا تیم فوتبال بایرلورکوزن در خانه مقابل وردربرمن به تساوی یک – یک بسنده کرد. عمر توپراک در دقیقه ۵۲ گل نخست بازی را برای وردربرمن زد و ۱۷ دقیقه بعد لودویگ کار را برای لورکوزن به تساوی کشاند. در سه بازی دیگر فرایبورگ با نتیجه ۵ بر صفر میهمان خود کلن را شکست داد، ماینتس در خانه با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب اینتراخت فرانکفورت باخت و مصاف خانگی یونیون برلین و ولفسبورگ هم ۲-۲ خاتمه یافت.

در ایتالیا امروز آتالانتا موفق شد میزبان خود تیم فوتبال بنونتو را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد.در این بازی یوسیپ ایلیچیچ در دقیقه ۳۰، رافائل تولوی در دقیقه ۶۹، دووان زاپاتا در دقیقه ۷۱ و لوئیز موریل در دقیقه ۸۶ برای آتالانتا گلزنی کردند و مارکو سائو در دقیقه ۵۰ تنها گل بنونتو را به ثمر رساند. آتالانتا با این نتیجه نهمین پیروزی در شانزدهمین بازی‌اش را کسب کرد و با ۳۱ امتیاز به رده چهارم جدول صعود کرد. بنتونتو هم با ۲۱ امتیاز در رده دهم جدول باقی ماند.

در لالیگا هم تیم فوتبال بارسلونا از ساعت ۲۱ امشب (شنبه – به وقت ایران)، در چارچوب هفته هجدهم میهمان گرانادا بود و با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد. آنتوان گریزمان در دقایق ۱۲ و ۶۳ و لیونل مسی در دقایق ۳۵ و ۴۲، گل‌های شاگردان رونالد کومان را به ثمر رساندند. خسوس وایخو در دقیقه ۷۸ مسابقه از زمین اخراج شد تا گرانادا، ۱۰  نفره به بازی ادامه دهد. بارسلونا با این پیروزی، ۳۴ امتیازی شد و به رتبه سوم  جدول لالیگا صعود کرد. گرانادا هم با ۲۴ امتیاز در جایگاه هفتم جدول ماندنی شد. لیونل مسی هم با دو گلی که در این مسابقه به ثمر رساند، ۱۱ گله شد و به صدر جدول بهترین گلزنان فصل رسید.

نظر شما