شناسهٔ خبر: 44982619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۱۸ دی

شهید فخری زاده، فخر ملت ایران و امت اسلامی/ ماجرای سفر سردار سلیمانی به غزه و کمک به مردم منطقه

آئین‌نامه ساماندهی کولبران در حال بازنگری است، شهید فخری زاده، فخر ملت ایران و امت اسلامی، نشان درجه یک «نصر» به خانواده شهید فخری‌زاده اهدا شد، ماجرای سفر سردار سلیمانی به غزه و کمک به مردم منطقه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، آئین‌نامه ساماندهی کولبران در حال بازنگری است، شهید فخری زاده، فخر ملت ایران و امت اسلامی، نشان درجه یک «نصر» به خانواده شهید فخری‌زاده اهدا شد،  ماجرای سفر سردار سلیمانی به غزه و کمک به مردم منطقه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۸ دی است.

شهید فخری زاده، فخر ملت ایران و امت اسلامی است/ انتقام خون شهید قطعی است

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده با حضور سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و نیروهای مسلح، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی ، فیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و لشکری در وزارت دفاع برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجان پور در این مراسم با تسلیت چهلمین روز شهادت دانشمند پر افتخار انقلاب اسلامی ایران، دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده به محضر ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز، ملت شریف ایران، جامعه علمی کشور، نخبگان،  فرهیختگان و خانواده بزرگ این شهید والا مقام گفت: چهل روز از ترور ناجوانمردانه این شهید بزرگوار می گذرد و در این چهل روز مردم ایران در اقصی نقاط کشور با برگزاری مجالس ویژه، یاد و خاطره این شهید را گرامی داشته و بر ادامه راه ایشان  تاکید ورزیدند.
 
 وی با بیان اینکه شهید محسن فخری‌زاده، فخر ملت ایران و فخر امت اسلامی و از بهترین بندگان خدا بود با بیان آیه ی 7 سوره ی مبارکه البينة گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه بهترین مخلوقات خودش را معرفی می‌کند و می فرماید: کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترین مخلوقات خدایند.

وی با بیان اینکه عده ای نزد رسول خدا آمدند و گفتند" خیر البریه" چه کسانی هستند تصریح کرد:  هنگامی که این عده از افراد با رسول خدا کنار کعبه نشسته بودند، امام علی(ع) وارد شد و رسول خدا خطاب به امیر المؤمنین فرمودند: "خیر الربیه" تو و شیعیان تو هستند.

وی در همین زمینه افزود: امروز می توانیم از این جهت بگوییم که شهید محسن فخری زاده و شهید سپهبد، حاج قاسم سلیمانی ،" خیر البریه" هستند؛ زیرا اهل ایمان قلبی، عمل صالح و مجاهدت بودند.

 

انتقام قطعی است اما جبهه انقلاب، زمان و مکان انتقام شهید فخری‌زاده را تعیین می کند

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی شهید دکتر محسن فخرزادی  با حضور سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و نیروهای مسلح،حجت الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع،  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ،  سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی، فیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و لشکری در وزارت دفاع برگزار شد.
 
 
سرلشکرپاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی شهید دکتر محسن فخرزاده افزود: گرامی می داریم سالگرد شهادت ابرمجاهد جهان اسلام سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین اربعین شهادت دانشمند برجسته جهان اسلام و ملت ایران دکتر فخری زاده که تقارن این دومناسبت رمز نزدیکی و هم جهتی این شهیدان است.
 
وی ادامه داد: یکی از این شهیدان مرد میدان مبارزه و جهاد و مقاومت بود و دیگری مرد میدان علم و دانش و جهاد علمی بود و هردو با خلوص، ایثار و فداکاری آنقدر تلاش کردند تا به این اجرا و مزد  بی نظیر الهی نائل شدند.

 

آئین‌نامه ساماندهی کولبران در حال بازنگری است

حجت الاسلام حسن درویشیان که به همراه رییس قوه قضائیه به کرمانشاه سفر کرده است، در حاشیه بازدید از مرز شوشمی شهرستان پاوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گزارش‌هایی در سال‌های اخیر برای بررسی موانع و مشکلات مرز شوشمی به سازمان بازرسی ارسال شده است و امروز در این بازدید برای بررسی دقیق این مشکلات حضور پیدا کردیم که قوه قضائیه می‌تواند به حل این مشکلات کمکی داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص عدم ساماندهی کولبران در مرز شوشمی و شیخ صله، افزود: ساماندهی کولبری و تردد کامیون‌ها در مرز شوشمی شهرستان پاوه و شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی یکی از عمده‌ترین مشکلات موجود است که پس از بررسی موضوع، در مورد آن تصمیم گیری انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مشکل کولبری فقط مختص استان کرمانشاه نیست و در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی نیز با این مشکل رو به رو هستیم، تصریح کرد: آئین‌نامه‌ای در خصوص ساماندهی کولبران از مدت‌ها قبل توسط دولت ابلاغ شده بود که اخیراً در حال بازنگری و بررسی موانع و مشکلات دستورالعمل‌ها است.

وی با اشاره به بازدید امروز از مرز شوشمی گفت: امروز به همراه معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه بازدید میدانی انجام گرفت تا به همراه سایر اطلاعاتی که به بازرسی کل کشور رسیده با همکاری استانداری کرمانشاه برای مشکلات راه حلی پیدا کنیم.

 

نشان درجه یک «نصر» به خانواده شهید فخری‌زاده اهدا شد

در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاع، نشان درجه یک «نصر» با امضای فرمانده معظم کل قوا به خانواده شهید فخری‌زاده اهدا شد. در متن این لوح آمده است:

 «بسم الله الرحمن الرحیم

نصر من الله و فتح قریب «سوره صف آیه ۱۳»

خانواده معزز شهید دکتر محسن فخری زاده

سلام علیکم؛

به پاس فداکاری و مجاهدت شهید بزرگوار و دانشمند کم نظیر، دکتر محسن فخری زاده که در جهت پیشرفت علم و فن آوری به ویژه هسته ای و لیزری و تربیت شاگردان بسیاری د رعرصه صنعت دفاعی کشور و نیرهای مسلح داشته اند، یک قطعه «نشان نصر درگه یک نیروهای مسلح» که نشانه ی سرافرازی و افتخار همیشگی او است، اهدا می گردد.

امید است در سایه عنایات الهی، اهداف و نیت خالص و عملکرد آن شهید برای تربیت شدگان، الگوی حرکت جهادی در عرصه علم و فن آوری و برای آن خانواده معزز در پیمودن راه شهید همواره مشعلی فروزان باشد.»

 

ماجرای سفر سردار سلیمانی به غزه و کمک به مردم منطقه

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل سازوار جانشین قرارگاه حضرت زینب(س) و از فرماندهان محور مقاومت در برنامه مکتب ماندگار رادیو مقاومت گفت: گروه منحوس داعش با طراحی استکبار جهانی ایجاد آمریکای جنایتکار به همراه هم‌پیمانان خود با نقشه از پیش تعیین شده به دنبال شکل‌دهی به یک گروهی به ظاهر انقلابی و اسلامی بودند و هدف اصلی آن‌ها تخریب چهره اسلام و مسلمانان را داشتند در حالی که در واقعیت نه تنها این گروه رفتاری مغایر با دین اسلام داشتند بلکه دقیقا طبق طرح‌های قبلی با ظاهری اسلامی به دنبال ریشه‌کن کردن اسلام بود. این توطئه در همان سال اولیه شکل‌گیری با همت و تلاش‌های مجموعه محور مقاومت به ثمره نهایی خود نرسید گرچه جنایت‌هایی توسط این گروه منحوس در این مسیر اتفاق افتاد.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام در جهان شرایطی ایجاد کرد که همه جوامعی که تحت ظلم استکبارگران بودند و از این ظلم و ستم به ستوه آمده بودند زمانی که ندای اما در جمهوری اسلامی که ندای خدایی بود برای نجات محرومین و مستضعفین بلند شد، قلبا به این انقلاب پیوستند و یک جبهه‌ای به وجود آوردند که اگرچه در سال‌های اول کم‌رنگ بود اما جبهه مقاومت را در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های استکبارگران علیه اسلام به وجود آورد و پس از چندین سال از این تقابل ظهور و بروز بیشتری در منطقه برای این جبهه ایجاد شد و امروز این جبهه از سواحل یمن تا سواحل دریای مدیترانه ادامه دارد و یکپارچه و هماهنگ در مقابل نقشه‌های استکبار علیه اسلام ایستاده و مشغول مبارزه و جهاد هستند.

سازوار بیان کرد: ایمان، عمل صالح، روحیه جهادی، روحیه خدمت‌گذاری در همه شرایط به ویژه در شرایطی که مردم در تهدیدهای شدید نظامی و امنیتی، اقتصادی و اجتماعی به سر می‌برند از ویژگی‌های بارزی است که سبب شد تا سردار سلیمانی و هم‌رزمانش در دل و قلب مردم جای بگیرند و همه افراد با هر سن و شغل و اعتقادی از صمیم قلب طرفدار آن‌ها باشند.

 

 

 

پایان پیام/50

برچسب‌ها:

نظر شما