شناسهٔ خبر: 44978936 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بر خط جامعه / از یاد سردار دل‌ها تا دو رقمی شدن مرگ‌های کرونایی

سرویس اجتماعی این خبرگزاری هفته خود را که با سالگرد آسمانی شدن شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان شده بود با ارائه گفت‌وگو و گزارش‌هایی حول شخصیت این شهید و پوشش رویداد‌های علمی، سیاسی و هنری مرتبط آغاز کرد و در ادامه به مسائلی از قبیل واکسیناسیون کرونای حجاج، کاهش آمار‌های کرونا در کشور و آلودگی هوا پرداخت.

صاحب‌خبر -
از یاد سردار تا دو رقمی شدن مرگ‌های کروناییبه گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری هفته خود را که با سالگرد آسمانی شدن سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان شده بود با ارائه گفت‌وگو و گزارش‌هایی حول شخصیت این شهید و پوشش رویداد‌های علمی، سیاسی و هنری در این رابطه آغاز کرد. در این هفته همچنین خبر‌های دیگری در رابطه تأمین واکسیناسیون کرونای حجاج، کاهش آمار‌های کرونا در کشور، آلودگی هوا، مد و لباس اسلامی نیز در هفته مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه عناوین مهم‌ترین اخبار هفته از نظر شما می‌گذرد؛

شرور را پای پیاده حرم فرستاد و با بانوی بدحجاب عکس گرفت

یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات اساس رفتار سردار سلیمانی را جذب حداکثری مردم بیان کرد و گفت: ورود ایشان به شرق کشور با بُعد اخلاقی همراه بود؛ منشی که باعث شد شرور‌های منطقه توبه کنند.
 

وظیفه رسانه‌ها در شکل‌گیری مدیرانی با اقتباس از شهید سلیمانی

سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در رویداد گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت، با بیان اینکه باید تلاش کرد در آینده‌ای نزدیک، دولتی شکل بگیرد که مدیران آن دارای ویژگی‌هایی به اقتباس از سردار شهید سلیمانی باشند، گفت: وظیفه رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های جهاددانشگاهی، شناسایی این صفات و شکل‌گیری جریانی برای مطالبه عمومی در این زمینه است.
 

الگویی دست‌یافتنی از شهید سلیمانی برای جوانان ترسیم شود

حجت‌الاسلام تقوی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شهید سلیمانی جامع همه خوبی‌ها بود و محبوب نسل جوان شده است، گفت: جوانان ما امروز به دنبال الگو می‌گردند و وظیفه دانشگاهیان، علما و مراکز علمی این است که این الگو را به قشر جوان معرفی کنند، آن هم نه به گونه‌ای که این الگو دست یافتنی نباشد.
 

تعیین بخش ویژه مکتب حاج قاسم در کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در همایش علمی ـ دانشجویی بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، با تأکید بر ضرورت استفاده از جوانان در گفتمان‌سازی مکتب حاج قاسم اعلام کرد: بخش ویژه مکتب حاج قاسم در کتاب و پایان‌نامه سال دانشجویی قرار می‌گیرد.
 

تلاش برای خوانشِ صحیحِ سلوک فردی و اجتماعی شهید

رویداد یک‌روزه علمی دانشجویی بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، که در هفته گذشته از سوی سازمان دانشجویان ایران در خبرگزاری ایکنا برگزار شد، تلاشی در راستای خوانشی صحیح از سلوک فردی و اجتماعی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، که طی آن بر موضوعاتی همچون پیوند حماسه و عرفان در شخصیت شهید سلیمانی، شخصیت وحدت‌محور مقاومت در منطقه و لزوم ترسیم الگویی دست‌یافتنی از شهید سلیمانی برای جوانان تأکید شد.
 

شمشیر‌های غلاف شده داعش در قلب تهران

ایکنا در گزارشی میدانی از موزه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نوشت: این موزه پُر است از غنایم و ادواتی که از داعشی‌ها گرفته شده است، آنچه در این موزه اکنون پشت ویترین و زیر شیشه قرار دارد می‌توانست در شهر‌های ایران باشد اگر سردار و سردار‌ها نبودند. نمایش قطره‌ای از دریای غیرت شهید سپهبد سلیمانی است.
 

ساخت بنای یادبود سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس در تهران و بغداد

در مراسم آغاز کلنگ‌زنی احداث بنای یادمان شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، محمد جلال مئاب، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار امیدواری کرد این یادمان به یک مجموعه فرهنگی برای معرفی شهدا تبدیل شود.

فرصت الگوسازی فرهنگی با جهاد در روایت مکتب سلیمانی

حجت الاسلام حزیراوی، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی از برون‌داد معرفتی و بینشی مکتب سلیمانی به عنوان مؤلفه‌ای مهم در الگوگیری جوانان از این شخصیت نورانی یاد کرد و گفت: اگر جهاد روایت از مکتب سردار سلیمانی را به خوبی انجام دهیم و کسانی که وظیفه روایتگری در عرصه‌های مختلف دارند را سازماندهی کنیم، کشور از حیث فرهنگی جهش خواهد داشت.

۸۰۰ هزار نفر حامی اکرام ایتام و محسنین هستند

علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه مشارکت مردم در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین با رشد ۶۹ درصدی در ۹ ماهه گذشته روبرو بوده است، گفت: حامیان در این دو طرح ۸۲۱ هزار و ۶۱۱ نفر است که امیدواریم تا پایان سال به یک میلیون نفر رسد.
 

معیشت بر زیست مسلمانی خانواده چه تأثیری دارد

سید محمد حسین چاووشیان، رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با بیان اینکه باید نقش‌های افراد مختلف را در خانواده بپذیریم و بر جایگاه، وظایف و هنجار‌هایی که به واسطه نقش هریک از ایشان ایجاد می‌شود، واقف باشیم، گفت: اگر چنین جایگاهی را نپذیریم، به ویژه در فضای غبارآلود رسانه‌ای امروز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد، دلیل اصلی این مشکلات نیز وجود تعارض فراوان در نقش‌های موجود در خانواده است.
 

۱ ماه تا پایان طرح ایران قوی زمان باقیست

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از حضور ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری در طرح ایران قوی خبر داد و گفت: یک ماه تا پایان مهلت حضور در این طرح باقی مانده است و علاقه‌مندان باید زودتر ثبت‌نام کنند.
 

ارکان چندگانه عمل به رسالت جمعی در جهش تولید

هانی چیت‌چیان، قرآن‌پژوه با تأکید بر اینکه به بیان مقام معظم رهبری، جهش تولید، سیستم دفاعی برای کشور است و همه باید در قبال آن کار انجام دهیم، گفت: شگفتی دنیا از ایستادگی و مقاومت ایران محور کار این روز‌های رسانه‌های بیگانه است؛ حتی اذعان داشته‌اند دلیل اینکه ایرانی‌ها می‌توانند به این موفقیت‌ها دست پیدا کنند، ناشی از روحیه ظلم‌ناپذیری آنهاست.
 

واکسن کرونای زائران در صورت برگزاری حج تأمین می‌شود

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت اعلام نظر قطعی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری حج را موکول به مذاکره با طرف سعودی اعلام کرد، اما گفت: واکسن کرونای مورد نیاز زائران در صورت برگزاری حج تأمین می‌شود.
 

طراحان به حوزه لباس کودک توجه کنند

غزاله بهمنی، دبیر سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان گفت: در شرایط کنونی کشور نیازمند ورود طراحان به حوزه لباس کودک است؛ تولیدکننده داریم، اما طراحان باید تیم طراحی تشکیل دهند و به صورت تخصصی وارد این حوزه شوند.
 

همکاری وزارت ارشاد و جهاددانشگاهی گسترش می‌یابد

در نشست مشترک سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمید طیبی رئیس جهاددانشگاهی بر حمایت و مساعدت مالی از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی و عمومی جهاددانشگاهی در ایام کرونا، توجه بیشتر به اقتصاد فرهنگ و بهره‌مندی کارآموزان مجموعه‌های تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات آموزشی جهاددانشگاهی تأکید شد.

کژکارکرد‌های سلبریتی‌ها در زمینه حجاب

مهدی کاموس، پژوهشگر دین و جامعه با بیان اینکه حجاب را به عنوان فرمان الهی در میدان عمل اجتماعی باید به نحوی تعریف کنیم که بتواند در حوزه سرمایه فرهنگی انسان‌ها قرار گیرد، گفت: رفتار برخی از سلبریتی‌ها در رابطه با مسئله حجاب موجب ایجاد کژکارکرد‌های جبران‌ناپذیر در سطح جامعه شده است.
 

افزایش ۸۶ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی

علیرضا، سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به تداوم روند نزولی کرونا در کشور از افزایش ۸۶ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از سوی مردم خبر داد.
 

بررسی ۳ طرح طب سنتی در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا

آرمان زرگرن، مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با بیان اینکه نتایج سه طرح طب ایرانی، دارو‌های گیاهی و طب مکمل از سوی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شده است، گفت: مباحث علمی طب سنتی در مبارزه با کرونا به صورت جدی از سوی پژوهشگران دنبال می‌شود و مقالات آن در مجلات علمی در حال داوری است.
 

اثرات مخرب آلودگی هوا بر سلامت

جلال‌الدین میرزای رزاز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن برشماری آلاینده‌های هوا، تأثیرات مخرب آلودگی هوا بر سلامت انسان را شرح داد و به تبیین اصول تغذیه‌ای مناسب در این دوران پرداخت.
 

فداکاری‌های رئیس فقید رویان؛ خیر ماندگار و صدقه جاریه

سخنرانان مراسم «جهاد علمی به سبک کاظمی آشتیانی»، با بیان ویژگی‌های بارز شخصیتی او، فعالیت‌های رئیس فقید رویان را خیری ماندگار و صدقه جاریه برشمردند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم با برشماری شاخصه‌های یک مدیر جهادگر، مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی را واجد تمام صفات یک مدیر جهادی در کشور دانست.
 
همچنین علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، پایبندی به موازین سازمانی و مقررات جهاد دانشگاهی را از جمله ویژگی‌های رئیس فقید رویان برشمرد.


کاهش هفتاد درصدی مرگ‌های کرونایی

سعید نمکی وزیر بهداشت، گفت: میزان مرگ‌های کرونایی در طول ۴۵ روز بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد همچنین میزان بستری نیز به یک چهارم رسیده و کمتر هم می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما