شناسهٔ خبر: 44961153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت کارآفرینی بانوی ۳۷ ساله روستایی با دامداری/ به آینده خیلی امید دارم

بانوی کارآفرین روستایی در شهرستان سرخه که این روزها دوشادوش مرد خانه در کارهای کشاورزی و دامداری میدان‌دار و دنبال کسب روزی حلال برای خانواده است، می‌گوید: کارم را دوست دارم و به آینده هم خیلی امیدوارم؛ باید نقشمان را در اقتصاد خانواده ایفا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، «نصیبه نصیری»، بانوی روستایی که در روستای اروانه از توابع شهرستان سرخه زندگی می‌کند، آستین‌ها را بالا زده تا یاور خوبی در شرایط سخت اقتصادی کنونی برای خانواده‌اش باشد.

او امروز یک بانوی کارآفرین روستایی است؛ همچون دیگر بانوان سخت‌کوش و پرتلاش ساکن در روستا که دوشادوش مردان در کار کشاورزی دنبال کسب رزق و روزی حلال برای خانواده هستند.

این بانوی ۳۷ ساله و سخت‌کوش، کسب روزی حلال و کمک به اقتصاد خانواده‌اش را مهم‌ترین هدف خود از کار کشاورزی و دامداری عنوان می‌کند و می‌گوید: خدا را شاکرم که توانسته‌ام ‌جز خودم، برای دو نفر دیگر هم کاری دست‌وپا کنم؛ باید نقشمان را در اقتصاد خانواده ایفا کنیم.

نصیری می‌گوید: کمک به مردم روستا جزو آرزوهای من است و تمام تلاش خود را می‌کنم که هر کاری که از دستم برمی‌آید، در این راه انجام دهم.

او روستایی‌ها را مردمی مهربان و سخت‌کوش می‌داند و می‌گوید: ویژگی شاخص اهالی روستا، کمک و یاری رساندن به همدیگر در وقت شادی و غم است و من از این بابت، بسیار خوشحالم که روستایی هستم و همین‌ها، انگیزه‌ام را برای کار و تلاش در محیط روستا دوچندان می‌کند.

این بانوی کارآفرین روستایی که هر روز صبح زود و قبل از طلوع آفتاب از خواب برمی‌خیزد و با نام خدا کارش را در عرصه دامداری آغاز می‌کند، می‌گوید: تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخواندم؛ به دلیل اینکه به کار کشاورزی از همان کودکی علاقه داشتم و این امر مرا از درس دور کرد؛ اما خیلی علاقه دارم تا ادامه تحصیل بدهم.

نصیری می‌گوید: تا قبل از اینکه ازدواج کنم، پدرم در کار کشاورزی و دامداری مرا بسیار کمک کرد و راهنمایی‌ها و همراهی پدرم در کارم بسیار کمک‌کننده بود. بعد از ازدواج نیز خوشبختانه همسرم بهترین مشوق و همراهم است و یار سوم و همراه همیشگی من علاقه و عشقی است که خودم به این کار دارم.

این بانوی روستایی که رمز موفقیت خود را تلاش، سخت‌کوشی و امید به آینده می‌داند، اضافه می‌کند: هفت سال است مشغول دامداری هستم و امروز ۱۵۰ رأس گوسفند و سه رأس گاو دارم. در کنار دامداری به کار کشاورزی هم مشغول هستم و خوشحالم که در این وضعیت بد اقتصادی و با وجود گرانی‌های کمرشکن، توانسته‌ام از این طریق به اقتصاد خانواده‌ام کمک کنم و از این بابت خدا را شاکرم.

این بانوی پرتلاش روستایی با بیان اینکه کار کشاورزی و دامداری را بسیار دوست دارد و امیدوار است تا بتواند در این کار موفق باشد، می‌گوید: امیدوارم مسؤولان امر توجه بیشتری به قشر کشاورز و دامدار به‌ویژه بانوان تلاشگر در این عرصه داشته باشند و با حمایت‌های حداقل بیمه‌ای و ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی، پشتیانی لازم را کشاورزان و دامداران داشته باشند.

نصیری ادامه می‌دهد: دوست دارم تمام آنچه در مورد کار کشاورزی و دامداری وجود دارد، را فرابگیرم؛ چون تجربه در کنار آموزش موجب کسب موفقیت‌های بیشتر در هر کاری می‌شود.

این بانوی سخت‌کوش می‌گوید: متأسفانه شیوع ویروس کرونا بر کسب‌وکار اهالی روستا به‌ویژه آن‌ها که شیر و ماست تولید و از این طریق امرار معاش می‌کردند، اثرگذار بود و امیدوارم هر چه زودتر شر این ویروس از سر مردم کم شود و زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.

به‌هرحال، این روزها بخش عمده‌ای از اقتصاد روستا با تلاش بانوان پرتلاشی مدیریت می‌شود که همپای مردان در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و کارهای دیگر نظیر صنایع دستی حضور دارند و باید از اشتغال خرد روستایی بیشتر حمایت کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/و

نظر شما