شناسهٔ خبر: 44939187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون اسکیت | لینک خبر

گفتگویی با سامان شیرزادی رییس هیأت اسکیت استان کرمانشاه

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت، سامان شیرزادی دارای مدرک تحصیلی دکتری حقوق ، فعالیت ورزشی خود را در رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه ای آغاز کرد و چندین دوره در مسابقات بین المللی و آسیایی شرکت نمود و چندین عنوان قهرمانی را در این رشته در کارنامه ورزشی خود دارد و مدت  ۶ سال نیز  به عنوان رییس هیأت اسکت استان کرمانشاه مشغول فعالیت است.

رییس هیأت اسکیت کرمانشاه  در خصوص حال اسکیت در استان گفت:

در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا که باعث شده تمام دنیا تحت الشعاع قرار بگیرد، اسکیت کرمانشاه هم از این قضیه مستثنا نبوده اما در حال حاضر اکثر رشته های اسکیت از جمله اسکیت سرعت، فری استایل، هنری و هاکی در استان فعال هستند و به تازگی نیز آکادمی اسکیت هاکی را راه اندازی کرده ایم.

وی افزود: هیأت اسکیت کرمانشاه در مسابقات رشته های مختلف اسکیت حضور داشته و از جمله آن باید به حضور در لیگ برتر بزرگسالان اسکیت اشاره کرد که ورزشکاران استان توانستند عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه در ۱۲ شهرستان رشته اسکیت فعال و دارای هیأت می باشد و ورزشکاران زیر نظر مربیان رسمی فدراسیون آموزش می بینند.

وی افزود: از دیگر فعالیت های اسکیت استان می توان به برگزاری دوره های مربیگری و داوری درجه ۲ و ۳ اشاره کرد که در حال حاضر نزدیک به ۶۴ مربی و ۵۶ داور رسمی در استان وجود دارد که در برنامه های آینده هیأت نیز برگزاری دوره مربیگری و داوری درجه یک را خواهیم داشت.

شیرزادی در خصوص مسابقات قهرمانی ماراتن کشور هم اظهار کرد: امسال باید ششمین دوره این مسابقات را برگزار می کردیم که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا لغو شد و حتماً در سال آینده این مسابقات را برگزار خواهیم کرد.

وی به همکاری با شهرداری استان نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون همکاری بسیار خوبی با این ارگان داشتیم و از پیست های شهرداری، ورزشکاران ما استفاده می نمایند.

در خصوص سخت افزارهای اسکیت در استان هم گفت: به لطف مدیر کل محترم استان کرمانشاه، اولین پیست استاندارد ایران را کلنگ زنی کردیم و ۵۰ درصد کار ساخت این پیست انجام شده و در حال حاضر هم تخصیص های بودجه صورت گرفته و به زودی کار را ادامه خواهیم داد تا به بهره برداری برسد.

رییس هیأت اسکیت کرمانشاه افزود: اما  اگر بخواهیم از حال امروز اسکیت استان بگوییم، با از بین رفتن این ویروس حال اسکیت استان هم بهتر از پیش خواهد شد و با توجه به برنامه هایی که داریم و با افتتاح پیست، می توانیم میزبان اردوهای تیم ملی و دوره های تخصصی باشیم.

 

رییس هیأت اسکیت کرمانشاه در خصوص اسکیت در کشور اظهار کرد:

قطعاً با وجود آقای محمدرضایی حال اسکیت کشور خیلی خوب است و با زحمات ایشان اتفاقات بسیار خوبی در اسکیت ایران شکل گرفته است. جا دارد از ایشان تشکر کنم چرا که همیشه در دسترس و در صدد رفع مشکلات استان ها بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اسکیت ایران با وجود کادر خوب و متخصص در فدراسیون جایگاه خوبی دارد و این رشته به خوبی به مردم شناسانده شده است.

نظر شما