شناسهٔ خبر: 44918853 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید پرکاربردترین قطعات ماشین‌های معدنی به همت دانش بنیان‌ها

فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌محور پارک علم و فناوری کرمان، موفق به ساخت کارتریج‌های روغنی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت قره‌قانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان در خصوص ساخت کارتریج‌های روغنی اظهار کرد: تیم نیازسنجی و ارزیابی بازار صنایع معدنی شرکت، پس از چند ماه مذاکره و عارضه‌یابی مشکلات حوزه معدن به این نتیجه رسید که پرکاربردترین قطعات ماشین‌های معدنی، کارتریج روغن است و وابستگی زیادی به واردات و ارز دارد. از سوی دیگر تحریم‌ها نیز سبب کمیاب شدن این محصول و افزایش چند برابری قیمت آن شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: این محصول دارای ۵ جزو اصلی و تولید آن نیازمند به دانش و فناوری بالایی است که فرآیند‌های مربوط به تحقیق، طراحی و ساخت آن از ابتدا در دستور کار تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان مانا قرار گرفت.

قره‌قانی با اشاره به اینکه این تیم از ۳ مهندس مکانیک گرایش ساخت و تولید، ۱ متخصص عملیات حرارتی و ۲ متخصص پرداخت‌کاری و ماشین‌کاری تشکل شده است، گفت: رسیدن به شاخصه‌های کارتریج روغنی مورد تأیید صنایع معدنی مستلزم دقت در تعیین پارامتر‌های تحقیق و توسعه فراوانی بود که پس از آزمون و خطا، تعیین فرآیند‌های ساخت، تست عملکردی، اصلاح، ساخت نمونه کامل و بدون نقص، این محصول پس از حدود ۱۰ ماه ساخته شد.

فناور عضو پارک علم و فناوری کرمان در تشریح شاخصه‌های این محصول بیان کرد: کیفیت، طول عمر بالا و قیمت پایین‌تر، از مهمترین فاکتور‌های رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی است که قبلاً از کشور‌های آلمان و انگلیس وارد بازار کشور می‌شد.

قره‌قانی در ارتباط با بازار فروش این محصول گفت: فروش این محصول به‌صورت عقد قرارداد است و با توجه به این که این محصول از کیفیت و استاندار‌های بسیار خوبی برخوردار است از لحاظ فروش مشکل خاصی وجود ندارد.

او بیان کرد: اولین قرارداد تولید انبوه این محصول با برند مانا به‌میزان ۲۰ قطعه طی مدت ۳ ماه برای شرکت آرمان گهر سیرجان بود. همچنین با سایر شرکت‌های معدنی کرمان هم در حال رایزنی و مذاکره هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما