شناسهٔ خبر: 44901348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تاکید مجدد نمایندگان عراقی بر خروج آمریکایی‌ها

فارس

شماری از نمایندگان عراقی با صدور بیانیه‌های جداگانه یا مصاحبه‌های خبری در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش تاکید کردند که انتقام خون این شهدا بدون اخراج آمریکایی‌ها از عراق میسر نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «حسن الجنابی» نماینده ائتلاف «عراقیون» در پارلمان عراق نیز مانند شمار دیگری از مقامات پارلمانی عراق خواستار گرفتن انتقام خون فرماندهان پیروزی بر داعش از طریق اجرای مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از کشور شد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: خون شهیدان سلیمانی و المهندس همگی را به ایستادگی و تقبیح شهادت آنها و محکوم کردن سفارت شر آمریکا در بغداد وا می‌دارد. وفاداری به این خونها و انتقام آنها، اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است. دولت قانونا ملزم به اجرای این مصوبه است.

الجنابی تاکید کرد که پارلمان نیز می‌بایست این امر را پیگیری کند و بر دولت برای اجرای آن فشار آورد و مانع کمرنگ‌شدن این مصوبه یا بسنده کردن به تشکیل کمیته‌های حقیقت‌یاب شود.

از سوی دیگر «عبدالامیر التعیبان» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» نیز طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «العهد» منتشر شد، تصریح کرد: جنایت فرودگاه بغداد بیانگر ریشه روحیه تجاوزگری است که آمریکا آن را از امت اسلام پنهان می‌کند. خونهای فرماندهان پیروزی بر داعش انگیزه‌ای برای دفن کردن کلیه طرح‌ها و برنامه‌های دشمنان و ظالمان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چنین روز دردناکی، روز اندوه بزرگ، روزی که در آن خون شهدای عزیز و بزرگواری ریخته شد تا این زمین  با پاک‌ترین خون‌ها خوش‌بو شود، درست یک سال پیش و در چنین روزی، نقاب از حقیقت چهره ایالات متحده، دشمن متجاوز و مستکبر و منافق و مدعی که شعار صلح را سر می‌داد، افتاد. روزی که در آن آمریکا کثیف‌ترین جنایت خود را مرتکب شد که حقیقتا بزرگترین جنایت معاصر به شمار می‌رود و در آن روز مردانی را که به وعده الهی ایمان داشتند یعنی او مهدی و سلیمانی به شهادت رساند.

امروز «فاضل جابر» نماینده عراقی عضو ائتلاف الفتح در پارلمان نیز، با اشاره به تجمع میلیونی امروز در میدان التحریر به مناسبت یکمین سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت که این تجمع نقطه آغازی برای بازگشت حاکمیت عراق است.

او گفت که اصلی‌ترین شعارهایی که تجمع کنندگان سر می‌دهند، مربوط به مطالبه از دولت برای بازگردانی حاکمیت عراق است و سر دادن این شعارها، نقطه آغازی برای بازگشت حاکمیت ملی عراق است.

فاضل جابر، سپس گفت که بازگشت حاکمیت ملی عراق، اولین انتقام و خونخواهی از خون رهبران مقاومت و همراهانش است.

 «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز گفت که اخراج نظامیان آمریکا از کشور تصمیمی ملی است و همگان خطر حضور این نظامیان در کشور را درک می‌کنند.

وی تصریح کرد که تصمیم برای اخراج نظامیان خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق یک تصمیم سیاسی صرف نیست بلکه یک تصمیم ملی است که نمایندگان همه اقشار ملت عراق آن را اتخاذ کرده‌اند. عراق به وجود این نظامیان بیگانه نیازی ندارد بلکه نیروهای ملی قادر هستند با خطرات تروریسم و هر گونه تهدید خارجی علیه امنیت و ثبات عراق مقابله کنند.

خیل عظیمی از مردم عراق که از بامداد امروز خود را به میدان التحریر بغداد رساندند تا در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شرکت کنند، با سردادن شعارهای ضد آمریکایی بر ضرورت اخراج اشغالگران از کشورشان و اجرای مصوبه پارلمان در این خصوص تاکید کردند.

نظر شما