شناسهٔ خبر: 44871134 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری همایش آنلاین در ادوبی کانکت (Adobe Connect)

هم‌زمان با همه‌گیری کرونا، که جهان را طوفانی و مردم را مجبور به ماندن در خانه کرده است، محبوبیت وبینارهای آنلاین بسیار افزایش یافت و در این مدت، کاربرد آن در زمینه‌های مختلف در سراسر جهان، آشکار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،بنابراعلام پافکو، وبینار یا (سمینار آنلاین تحت وب)، یک ارائه‌ی آنلاین آموزشی زنده است که در طی آن، شرکت‌کننده‌ها نیز می‌توانند سوالات و نظرات خود را ارسال کنند.

همایش آنلاین یا وبینار چیست؟

وبینارها می‌توانند در قالب رویداد، سخنرانی‌های ویدئویی، کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، جلسات آموزشی یا سخنرانی‌های کلاسی و درسی باشند، که با استفاده از نرم افزار برگزاری همایش به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

آنچه همایش آنلاین را جذاب‌تر می‌کند، ارتباط دوطرفه‌ای است که بین شرکت‌کننده‌ها و مجریانِ همایش شکل می‌گیرد. آن‌ها در طی یک وبینار، به صورت آنلاین و بلادرنگ به تبادل اطلاعات با یکدیگر می‌پردازند. فرمت این اطلاعات بنابه نیاز و سلیقه شما می‌تواند متفاوت(متن، صدا یا تصویر) باشد.

توجه کنید که همایش آنلاین یا وبینار، یک وبکست یا پخش اینترنتی نیست. پخش‌های اینترنتی، جلساتی هستند که از قبل ضبط شده‌اند و به‌صورت آنلاین(در تلویزیون یا یوتیوب) پخش می‌شوند، اما وبینارها، جلساتی زنده هستند که امکان تعامل در زمان واقعی بین مجری و شرکت‌کننده‌ها را فراهم می‌کنند.

حال اگر شما هم به دنبال یک راهکار برای برگزاری همایش آنلاین هستید، راهکاری که به شما کمک کند از  همان جایی که اکنون هستید، به جذب مخاطب متنوع و جهانی بپردازید جای درستی آمده‌اید.

با نرم افزار Adobe Connect، از حداکثر پتانسیل همایش خود استفاده کنید.

نحوه برگزاری همایش آنلاین در محیط ادوبی کانکت، چگونه است؟

نرم افزار ادوبی کانکت(Adobe Connect)، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های برگزاری همایش آنلاین می‌باشد. این نرم‌افزار علاوه بر همایش آنلاین، برای برگزاری جلسات مجازی آنلاین و کاربردهای آموزشی(برگزاری کلاس آنلاین) نیز استفاده می‌شود. توسعه‌دهنده‌های ادوبی کانکت، برای هر کدام از این کاربردها، ‌امکانات مخصوص به خودش را در نظر گرفته‌اند.

قابلیت‌ها و قالب‌های مختلف محتوایی که Adobe Connect، برای برگزاری همایش آنلاین در اختیار قرار می‌دهد، عبارتند از:

ویدئوی زنده: رایج‌ترین نوع وبینار، به صورت ارائه‌ی ویدئوی زنده است. میزان مشارکت در همایش آنلاین زنده، بالاترین مقدار است. 

ویدئوی از پیش‌ضبط شده: با اینکه اکثر همایش‌های آنلاین، به صورت زنده برگزار می‌شود، اما در Adobe Connect، شما این امکان را دارید که یک وبینار زنده را ضبط و آرشیو کنید. به این ترتیب، در آینده، شرکت‌کننده‌های جدیدی می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند. این روش برای موضوعات همیشه سبز، ایده‌آل است.

متن: ادوبی کانکت نیز مانند سایر پلتفرم‌های برگزاری وبینار، به ابزار چت متنی مجهز است. با این ابزار، مخاطبان می‌توانند در لحظه سوالات خود را بپرسند.

تخته سفید: از تخته سفید یا وایت برد در Adobe Connect، برای ترسیم و توضیح مفاهیم مهم استفاده می‌شود.

نظرسنجی: آیا می‌خواهید، مخاطبان خود را در طول همایش آنلاین، مشغول و درگیر کنید؟ بهترین راه، استفاده از قسمت نظرسنجیِ ادوبی کانکت است.  

در تصویر زیر بخش‌های مختلف پلتفرم ادوب کانکت را مشاهده می‌کنید:

نرم‌افزار Adobe Connect، نسبت به سایر پلتفرم‌های وبینار، مصرف اینترنت پایین‌تری دارد، منابع سرور کمتری مصرف می‌کند و ابزار قوی‌تری دارد. در شکل زیر مقایسه‌ای از دو نرم‌افزار متداول وبینار در ایران، یعنی ادوبی کانکت و بیگ‌بلوباتن را مشاهده می‌کنید:

همچنین در نظر داشته باشید که، خدمات ارائه‌دهنده‌های مختلف یک پلتفرم خاص نیز،‌ با یکدیگر تفاوت دارند. از این رو، لازم است که موقع انتخاب و خرید نرم‌افزار به این مسئله توجه کافی داشته باشید. شرکت پافکو، به طور خاص، یک پنل مدیریتی فارسی برای نرم‌افزار ادوبی کانکت توسعه داده است. این پنل، ایجاد و مدیریت همایش‌های مختلف را برای شما، بسیار راحت‌تر می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با این پنل آسان، می‌توانید به بخش سرویس وبینار و برگزاری کلاس مجازی پافکو مراجعه کنید. این شرکت برای راحتی خیال شما، یک تست رایگان ادوبی کانکت Adobe connect در نظر گرفته است. با ثبت‌نام در سرویس رایگان کلاس مجازی، یک شبانه روز فرصت خواهید داشت تا با محیط ادوبی کانکت و پنل مدیریتی پافکو آشنا شوید.

برای برگزاری کلاس یا همایش آنلاین، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

. بهترین زمان را برای برگزاری کلاس مجازی یا همایش آنلاین خود انتخاب کنید.

. بهترین بستر و سرویس‌های وب‌کنفرانس را پیدا کنید.

. یک پوستر جذاب برای همایش آنلاین طراحی کنید.

. همه چیز را قبل از برگزاری همایش اصلی تست کنید.

. در طول همایش آنلاین، از فرمت‌های مختلف رسانه‌ای و اسلایدها استفاده کنید.

. برای تعامل با مخاطبین برنامه‌ریزی کنید، از آن‌ها بازخورد بگیرید و بعد از وبینار، برایشان مطالب بیش‌تر و کتاب الکترونیکی ارسال کنید.

نتیجه‌گیری

تجربیات دوران کرونا، به جهانیان ثابت کرد که پتانسیل دنیای دیجیتال، بسیار بیشتر از چیزی است که تا پیش از این تصور می‌شد.

نکته بسیار حائز اهمیتی که به‌طور خاص باید در برگزاری همایش‌های آنلاین در نظر بگیرید، این است که، تعداد شرکت‌کننده‌ها در همایش‌های آنلاین بالاست و به همین دلیل، انتخاب ارائه‌دهنده‌ی سرویس اهمیت زیادی دارد.

شرکت پافکو، با ارایه خدمات پشتیبانی با کیفیت بالا توانسته است جایگاه خود را برای مشتریان تثبیت نماید و از این جهت احتمالا برای برگزاری همایش آنلاین، بهترین گزینه در ایران محسوب می‌شود.

همچنین این شرکت، در جهت انجام رسالت خود در زمینه رفع چالش‌های آموزش مجازی در جامعه، به برگزاری جلسات آموزشی هفتگی رایگان با رویکرد آموزش نرم‌افزارهای یادگیری الکترونیکی کرده است، این نرم‌افزارها عبارتند از: نرم افزار Adobe Connect، آخرین نسخه LMS مودل و نرم‌افزار مدیریت آموزشگاه و مدرسه TMS.

 برای شرکت در این دوره‌های آموزشی، کافیست به آکادمی پافکو مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما