شناسهٔ خبر: 44849737 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصاویر منتخب ورزشی در سال ۲۰۲۰

خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جهان ورزش در سال ۲۰۲۰ روزهایی عجیب و تلخی را به خود دید. سال‌ها بود که هیچ اتفاقی نتوانسته بود برای مدت طولانی موجب توقف مسابقات شود اما همه گیری کووید ۱۹ تمام تقویم‌های ورزشی را بهم ریخت و تنها چند کشور توانستند برابر این بحران مقاومت کنند. در این میان المپیک توکیو و یورو ۲۰۲۰ هم برای یک سال به تعویق افتادند. زمانی که رقابت‌ها از سر گرفته شد شکل بازی‌ها تغییر یافت، ورزشکاران در حباب‌ها قرار گرفتند و آدمک‌های کارتونی جانشین هواداران پرشور شدند. در این سال نحس لیورپول پس از ۳۰ سال قهرمان لیگ برتر انگلیس شد و لیونل مسی غیرمنتظره‌ترین درخواست را ارائه داد یعنی جدایی از باشگاه بارسلونا، همچنین لوییس همیلتون به رکورد دست نیافتی میشاییل شوماخر بزرگ رسید. پایان۲۰۲۰ همچون آغازش با یک شوک همراه شد و دیگو آرماندو مارادونا مانند کوبی برایانت برای همیشه ما را ترک کرد. 

افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۲۰ نوجوانان به میزبانی لوزان سوییس در ژانویه برگزار شد. رکسانا ساوه شمشکی به عنوان پرچمدار ایران در مراسم رژه حاضر بود. 

در روزهای سوگواری برای کوبی برایانت که به همراه دختر ۱۳ ساله‌اش، بیست و ششم ژانویه (ششم بهمن) در یک سانحه هوایی جان خود را از دست دادند هلی کوپتری بر فراز تصویر ستاره سابق لیکرز پرواز کرد. اسطوره بسکتبال جهان تصمیم گرفته بود برای تماشای یکی از مسابقه های NBA با هلی کوپترش به محل برگزاری برود اما هرگز به مقصد نرسید و هفت نفر دیگر هم در این حادثه درگذشتند. 

کتی سامرهایز در مرحله مقدماتی اسکی اسلاپ استایل زنان آمریکا با نام گرند پری ماموث کالیفرنیا رقابت کرد.

دریاچه چیلدیر ترکیه که در نزدیکی مرزهای این کشور با گرجستان و ارمنستان واقع شده است در زمستان یخ می‌زند و تبدیل به یک زمین فوتبال می‌شود. 

فان دایک که یکی از بازیکنان خستگی ناپذیر و از بهترین‌های لیورپول در سال ۲۰۲۰ بود. او در یکی از لحظه‌های دیدار برابر چلسی در جام حذفی انگلیس تمام تلاش خود را کرد تا به توپ ضربه بزند. 

 ویسنته ناوارو آپاراسیو مانند دیدار والنسیا و آتالانتا تنها هوادار حاضر در مستایا در بحران کرونا بود. باشگاه اسپانیایی پس از این که هوادار نابینای خود را از دست داد با ساختن مجسمه‌ای از او روی صندلی شماره ۱۶۴ مستایا حضورش را به این شکل ابدی کرد. ناوارو پیش از مرگش برای یک فصل این جایگاه را خریده بود. 

زمانی که تمام فعالیت‌های ورزشی از جمله فوتبال در اروپا به خاطر همه گیری کووید ۱۹ متوقف شده بود، لیگ بلاروس با حضور تماشاگران در جریان بود. 

دیدار تیم‌های بیسبال وینورنس و هانوا ایگلز یکی از بازی های بود که تغییر چهره ورزشگاه‌ها را در بحران کرونا به خوبی نشان داد. ماکت‌ها و مانکن‌ها جایگاه‌هایی را پر کرده بودند تا جای خالی هواداران با تماشاگران خیالی پر شود. 

هواداران فوتبال که ماه‌ها در انتظار بازگشت مسابقات بودند و با از سرگیری تمرینات تیمشان هم هیجان زده شدند. آن‌ها که نمی‌توانستد از نزدیک ستاره‌های تیم محبوبشان را ببینند از پشت دیوارها مانند این کودک لیورپولی هنرنمایی بازیکنان را تماشا کردند. 

برخی از کشورهای اروپایی برای دور هم جمع کردن هواداران مکان‌هایی را ایجاد کردند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای بازی تیم محبوبشان بنشینند. هواداران اهل چک به این شکل از داخل ماشین شخصی شان دیدار ویکتوریا پلژن و اسپارتا پراگ را نگاه کردند. 

یکی از اتفاق‌های مهم جهان کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا بود که اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر جهان همراه آورد و دنیای ورزش هم خواستار پایان نژادپرستی شد. موج سواران آمریکایی در سانتا مونیکا یاد فلوید را گرامی داشتند. 

رقابت‌های اسب سواری Royal Ascot که به خانواده سلطنتی انگلیس مربوط است پس از ۳۰۹ سال بدون حضور هواداران برگزار شد و خبری از تجملات و کلاه های عجیب تماشاگران نبود. در این شرایط هوادار خردسال انگلیسی مانند یک پادشاه کوچک در حالی که روی اسب خود نشسته بود این رقابت‌ها را از طریق تلویزیون نگاه کرد. 

نوزدهمین قهرمانی لیورپول در انگلیس و اولین جام آن‌ها در لیگ برتر بعد از ۳۰ سال به دست آمد. مربیان و بازیکنان زیادی در این سال‌ها به این تیم آمدند اما رنگ قهرمانی در انگلیس را ندیدند. همچنین در این سال‌ها کودکان هوادار لیورپول روزهای زیادی را به امید فتح لیگ برتر به ورزشگاه رفتند و صبر کردند و بلاخره توانستند در کنار فرزندانشان این قهرمانی را جشن بگیرند.

آسمان صاف نیو سالت ولز در نخستین روزهای تابستان اجازه داد تا بازدید کننده ها در پیست اسکی پوشیده از برف شارلوت استرالیا چند شب پیاپی نظاره گر کهکشان راه شیری باشند. 

ماموران بهداشت پاراگوئه ای برای بررسی وضعیت بهداشتی مسابقه بین تیم های اسپورتیو لوکوئنو و الیمپیا در ورزشگاه حاضر شدند. لیگ پاراگوئه به خاطر شیوع کرونا ۱۳۵ روز تعطیل بود.

پیر امریک اوبامیانگ که با دبل خود نخستین جام آرسنال را پس از دوران ونگر به ارمغان آورد هنگام بالا سر بردن جام آن را به زمین انداخت. توپچی های لندن با هدایت میکل آرتتا ۲ بر یک  چلسی را شکست دادند و فصل را با فتح یک عنوان به پایان رساندند. 

رقابت های دوچرخه سواری لهستان تحت تاثیر حرکت زشت دیلان خرونوخن قرار گرفت. دوچرخه سوار هلندی که با فابیو یاکوبسن برای پیروزی در حال رقابت بود اجازه نداد هموطنش از او سبقت بگیرد و مسیر را به قدری تنگ کرد که یاکوبسن به شدت با موانع برخورد کرد و به سمت دیگر پرتاب شد. سپس دوچرخه سواران دیگر هم با یکدیگر برخورد کردند. یاکوبسن که هنگام افتادن کلاه کلاسکت از سرش جدا شده بود پس از برخورد شدید با زمین به کما رفت. او پس از چند روز به‌هوش آمد.

دیدار تیم جوانان ارانمور یونایتد و میلفورد یونایتد در ارانمور که بزرگ‌ترین جزیره شهرستان دانیگول ایرلند محسوب می‌شود برگزار شد. 

۷۴ سال پیش بارسلونا با ۸ گل در یک مسابقه شکست خورد و این سناریو این بار در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ تکرار شد. این شکست آغازگر بحران در تیم کاتالانی شد. 

 در سالی که لیگ قهرمانان به خاطر کرونا از مرحله یک چهارم نهایی به صورت تک بازی به میزبانی لیسبون برگزار شد نیمار در پاری‌سن ژرمن درخشید و با پیروزی ۳ بر صفر مقال لایپزیگ در یک قدمی فتح فینال قرار گرفت. هر چند که در نهایت نیمار نتوانست به هدفش دست یابد و PSG در فینال با یک گل مغلوب بایرن مونیخ شد.

جهان فوتبال ۱۲ روز تحت تاثیر تصمیم لیونل مسی قرار داشت. tvboy که به هنر خیابانی مشغول است تصویری را از مهاجم آبی اناری ها در پاسئو گارسیای بارسلونا کشید و با پیام "تا همیشه فرمانده" با اسطوره تیم کاتالانی خداحافظی کرد. با این حال مسی به خاطر این که علیه باشگاه بارسا شکایت نکند از تصمیم خود منصرف و مجبور شد حداقل برای یک فصل دیگر در تیم محبوبش بماند. 

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در اپن آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی به خاطر کوبیدن توپ به داور خط از این رقابت ها اخراج شد. ضربه تنیسور صربستانی غیر عمد بود و پس از این اتفاق به سمت داور رفت و از او عذرخواهی کرد. 

آسمان کالیفرنیا به دلیل دودهای ناشی از سوختن جنگل هایش به رنگ نارنجی در آمد و موجب شد گلف بازانی که خود را برای رقابت های Safeway Open آماده می کردند لحظاتی از گرم کردن خود دست بکشند و به تماشای آسمان بپردازند. 

خوسه اورنا در یکی از لحظات دیدار تیم های بیسبال میامی مارلینز و نیویورک یانکیزبه گونه ای بر زمین افتاد که انگار تیرباران شده و  آنجا صحنه جرم است. رد استوک‌های او هم روی زمین خاکی شبیه جای گلوله است.

لانس استرول در فرمول یک ترکیه رقابت کرد و با عبور از خط پایان به عنوان نفر اول شگفتی ساز شد.

طوفان اپسیلون که بادهای ۷۰ کیلومتر بر ساعت و باران‌های سیل آسا را برای بریتانیا به همراه آورد شرایط را فراهم کرد تا موج سواران نازاره در ساحل غربی پرتغال در موج‌هایی به ارتفاع ۲۰ متر رقابت کنند.

لوییس همیلتون در فصل ۲۰۲۰ در فرمول یک حمکرانی کرد و با ثبت هفتمین قهرمانی اش به رکورد تاریخی  میشاییل شوماخر بزرگ رسید. قهرمانی راننده بریتانیایی در رقابت های ترکیه قطعی شد.

دیگو آرماندو مارادونا بیست و پنجم نوامبر به خاطر حمله قلبی در ۶۰ سالگی درگذشت و جهان فوتبال یکی از اسطوره هایش را از دست داد. عزیز اسمار،نقاش سوری چهره کاپیتان پیشین تیم ملی آرژانتین را روی یکی از دیوارهای ویرانه‌ای در شهر بینیش سوریه به تصویر کشید تا به این شکل یاد D10S را گرامی بدارد. 

 لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بعد از سال‌ها دوباره برابر هم قرار گرفتند. ستاره پرتغالی در این دیدار با پیراهن یوونتوس درخشید و با گل کردن دو ضربه پنالتی نقش مهمی در پیروزی ۳ بر صفر تیمش مقابل بارسلونا داشت. 

انتهای پیام

نظر شما