شناسهٔ خبر: 44814855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جنگ استقلال امروز و دیروز /استقلال مقابل بهترین خط حمله لیگ

گل‌گهر صدرنشین در خانه پذیرای استقلال خواهد بود؛ این بازی یکی از مهم‌ترین بازی‌های دور رفت است، به این خاطر که امیر قلعه‌نویی دوباره رودرروی آبی‌ها قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

بازی‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری یک دیدار معوقه از هفته هشتم بین تیم‌های فولاد و نساجی و سه دیدار از هفته نهم دنبال می‌شود. مهم‌ترین بازی پیش‌ رو دیدار گل‌گهر و استقلال تهران خواهد بود، تقابل دوم امیر قلعه‌نویی و محمود فکری در لیگ برتر. دو مربی‌ای که در برهه‌ای به اتفاق هدایت‌گر استقلال بودند. نگاهی خواهیم داشت به چهار بازی امروز. 

نفت مسجدسلیمان – پیکان 
ادامه رؤیاپردازی شاگردان حسینی 

نفت مسجدسلیمان با وجود همه نفراتی که از دست داد این فصل یکی از تیم‌های خوب مسابقات بوده و تیم‌های بزرگی را شکست داده است؛ تیم‌هایی چون سپاهان و فولاد خوزستان. این نشان می‌دهد شاگردان مجتبی حسینی توانایی ماجراجویی در این فصل از بازی‌ها را دارند. نفت مسجدسلیمان در بازی امروز میزبان پیکان است. تیمی که با مهدی تارتار دست‌کم بهتر از فصل گذشته نتیجه گرفته و البته مقتصدتر و محکم‌تر از فصل گذشته بازی می‌کند و این به خاطر حضور مهدی تارتار در رأس کادر فنی تیم است که به خوبی تیم را برای نتیجه‌گیری ترغیب و تشویق می‌کند. 
نکته جالب این بازی رویارویی مهدی تارتار با تیم فصل گذشته‌اش است‌؛ مهدی تارتار فصل گذشته با نفت مسجدسلیمان تا مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی پیش رفت و در لیگ برتر هم به رتبه تک‌رقمی یعنی هشتم دست یافت. او باید امروز پیکان را برای برتری برابر تیم فصل گذشته‌اش ارنج کند و این از خصوصیات فوتبال حرفه‌ای است. 
نفت مسجدسلیمان امروز هم در مکان هشتم جدول است‌؛ با دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین. این برای نفت مسجدسلیمان رؤیاست. آنها می‌خواهند این رؤیا را دنبال کنند. 

گل‌گهر – استقلال 
استقلال مقابل بهترین خط حمله لیگ

گل‌گهر صدرنشین در خانه پذیرای استقلال خواهد بود؛ این بازی یکی از مهم‌ترین بازی‌های دور رفت است، به این خاطر که امیر قلعه‌نویی دوباره رودرروی آبی‌ها قرار می‌گیرد. مربی‌ای که ابتدای فصل صحبت از حضورش در کادر فنی تیم آبی بود اما برخلاف همه اخباری که در این زمینه وجود داشت رهبری تیم گل‌گهر را برعهده گرفت. تیم قلعه‌نویی تهاجمی‌ترین تیم لیگ برتر است و این می‌تواند زنگ خطر را برای استقلال به صدا دربیاورد. گرفتن زهر این خط حمله منوط به این است که استقلال در این بازی تهاجمی‌تر از بازی‌های گذشته بازی کند تا در برخی دقایق بازی گل‌گهر را وادار به دفاع کند. در این بازی شیخ دیاباته هم نیست و دوباره ارسلان مطهری کنار قایدی بازی می‌کند؛ زوجی که تا اینجای فصل عملکرد موفقی نداشته‌اند اما امروز حتماً باید گل بزنند و به تیمشان کمک کنند. استقلال باید موقعیت بسازد. مهدی قایدی هم تا به امروز موفق به گلزنی نشده به این خاطر که موقعیت‌هایی که برای او مهیا شده اندک بوده است. موقعیت‌سازی در تیم گل‌گهر به خوبی انجام می‌شود و به همین دلیل است که منشا با ۹ گل زده بهترین مهاجم بازی‌ها تا به اینجای کار به شمار می‌رود. مهاجمی که در تمام فصول گذشته تعداد گل‌هایش مثل این فصل نبود. 

تراکتور – شهر خودرو
تیم رحمتی نیازمند آرامش است 

تراکتور در حالی مهیای بازی با شهرخودرو شده که منتظر این بازی برای جبران شکست برابر صنعت نفت بود. این بازی چهارمین دیدار تراکتور با هدایت مسعود شجاعی است. دو پیروزی و یک شکست برابر تیم صنعت نفت آبادان کارنامه مسعود شجاعی تا امروز است. اما شهرخودرو که اصلاً وضعیت مناسبی در جدول رده‌بندی ندارد و بیشتر امتیازات را از دست داده با اینکه بازیکنان خوبی در ترکیب این تیم حضور دارند. به نظر می‌رسد در بازی‌های سپری شده شهرخودرو به دلیل استرس برای کسب نتیجه، امتیاز را از دست داده است. سایه نتیجه‌گرایی بدجوری روی سر کادر فنی این تیم افتاده و به نوعی می‌شود گفت تمرکز لازم را از آنها گرفته است. شهرخودرو در روزی می‌تواند به نتیجه‌گیری خوشبین باشد که در زمین با آرامش فوتبال کند و آرامش هم از روی نیمکت به زمین منتقل خواهد شد. این بازی یک بازی سخت برای هر دو تیم است و تیمی در نهایت برنده از میدان خارج می‌شود که در مستطیل سبز با تمرکز بیشتری به میدان بیاید. 

نساجی – فولاد 
تلاش اهوازی‌ها برای ۱۳ امتیازی شدن 
نساجی بعد از دو شکست متوالی برابر تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان با تساوی‌ای که برابر پرسپولیس به دست آورد روحیه از دست رفته خود را پیدا کرده و به طور حتم در بازی با فولاد با چهره‌ای متفاوت به میدان خواهد آمد. فولاد هم به دنبال جبران شکست برابر نفت مسجدسلیمان است. اتفاقاتی که در آخرین بازی دو تیم در فصل گذشته رقم خورد حساسیت این بازی را دو چندان خواهد کرد. فصل گذشته در قائمشهر و در حالی که فولاد بازی را ۲-صفر از حریف پیش افتاد در نهایت ۳-۲ شکست خورد و این نتیجه خود می‌تواند به فولاد برای ارائه یک بازی تهاجمی و جبران نتیجه انگیزه دهد. فولاد در صورت پیروزی در این بازی معوقه ۱۳ امتیازی می‌شود و اختلافش با صدر جدول به یک امتیاز می‌رسد. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود شاگردان جواد نکونام در این بازی به دنبال فوتبال تهاجمی و رو به جلو باشند. نساجی هم تیم سختکوشی است. تیمی که برای گرفتن امتیاز حتی در خانه حریفان هیچ وقت دست از تلاش برنمی‌دارد و بدون شک روی ضدحملات برای رسیدن به گل برنامه‌ریزی کرده است. نساجی در بازی با فولاد همانند دیدار با پرسپولیس بازی کند شانس زیادی برای کسب ۳ امتیاز خواهد داشت.

 

نظر شما