شناسهٔ خبر: 4480435 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

بازار سهام تحت تاثیر افت قیمت ارز قرار گرفت

بازار سهام در روزهای اخیر تحت تاثیر روند کاهشی قیمت ارز قرار گرفت و عرضه‌ها نسبت به تقاضا رشد کرد، این موضوع سبب شد که علیرغم افزایش ارزش معاملات شاخص‌های بازار سرمایه با افت مواجه شود.

صاحب‌خبر -

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از  ایسنا، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران در ۵ روز کاری در این هفته به حدود ۷ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان رسید این در حالی است که رقم مورد اشاره در ۵ روز کاری هفته قبل تا ۶ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان پیش رفت. در نتیجه در این هفته ارزش معاملات شاهد ۹.۴ درصد رشد بوده است.

تعداد دفعات معامله در هفته گذشته به حدود یک میلیون و ۴۲۱ نوبت رسید اما در ۵ روز کاری اخیر این آمار بیش از ۶۷ درصد رشد کرد و عدد ۲ میلیون و ۳۸۴ را تجربه کرد.
در روزهای اخیر بازار ارز بر جو روانی قیمت‌ها در بازار سرمایه تاثیر بسزایی داشت به طوری که با روند نزولی قیمت ارزهای خارجی قیمت سهم ها مخصوصا سهم‌های صادرات محور با افت رو به رو شد و این موضوع سبب کاهش شاخص‌های بازار سرمایه شد.

البته با توجه به رشد مداوم قیمت‌ها در بازار سهام بسیاری انتظار داشتند که بازار با اصلاح قیمتی رو به رو شود و کاهش هفته اخیر را در این راستا می‌دانستند علاوه بر این بکارگیری سامانه مدیریت ریسک در این هفته، خود در افزایش عرضه ها تا حدودی موثر بوده است. به طوری که شاخص کل در چهارشنبه هفته گذشته در تراز ۲۴۹ هزار و ۶۲۲ واحدی قرار داشت، اما فشارهای عرضه در روزهایی از هفته سبب شد که این شاخص با افت فزاینده ای همراه باشد ولی با توجه به رشد تقاضا در روزهای دیگر این کاهش تلطیف شد و نماگر اصلی در تراز ۲۴۶ هزار و ۷۹۰ واحدی نشست.

شاخص بازار اول  و دوم در این مدت هر کدام به ترتیب با ۲۴۵۸ واحد افت و ۳۱۰۸ واحد افت رو به رو شدند.

همچنین  تعداد ۲۹۱ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۰۲۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که با ۴۱ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شد.

علاوه بر این ها در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۷۸۸۲ میلیارد ریال معامله شد.

برچسب‌ها:

نظر شما