شناسهٔ خبر: 44772484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیام‌های تسلیت بنیاد سینمایی فارابی و کانون کارگردانان سینما در پی درگذشت اصغر عبداللهی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و کانون کارگردانان سینمای ایران در پیام‌هایی درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه‌نویس سینمای ایران را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در پیام علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: 

در نهایت اندوه و تاسف، یکی دیگر از نویسندگانِ نجیب، فهیم و وزینِ سینمای ایران از جمع یارانش جدا شد. 

مردی مهربان و خوش قریحه که بارها با قلمش، به یاریِ فیلمسازانی از نسل‌های مختلف آمد و سبب شد تا آثارِ درخشانی در کارنامه آن‌ها به ثبت برسد. اگرچه

«اصغر عبداللهی» با لطافت و خون گرمیِ جنوبی‌اش، مشتاقانِ فرهنگ را به وجد می‌آورد ولی با پشتکاری وصف‌ناپذیر، سال‌ها نوشت و به حق، «مرد قدیمی فیلمنامه‌نویسی» لقب گرفت. 

فقدان این نویسنده، فیلمنامه‌نویس و فیلمساز، به تلخی‌های سال ۹۹ جامعه هنری افزود و حسرتِ هجرانش را بر دل‌های دوستدارانش، بر جای نهاد. 

ضمنِ گرامی‌داشتِ یاد و خاطره اش، از درگاه خداوند متعال، برای روحِ سترگش، آرامش و برای خانواده و یارانش، صبرِ جمیل، مسئلت می‌نمایم. 

 

همچنین کانون کارگردانان سینمای ایران در پی درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه‌نویس توانای سینما نوشت: اصغر عبداللهی هم رفت. هنوز داغ درگذشت کامبوزیا پرتوی، پرویز پورحسینی، چنگیزجلیلوند و دیگر همکاران سینمائی التیام نیافته که خبر می‌رسد یکی دیگر از یاران سینمایی‌مان را از دست دادیم. اصغر عبداللهی قصه‌پرداز و فیلمنامه‌نویس، که بسیاری از همکاران ما خاطره شیرین همکاری‌هایشان با اورا فراموش نکرده‌اند، پس از یک یکسال تحمل بیماری از دنیای ما رفت تا در جهانی دیگر در کنار دوستان و همکارانش به آرامش ابدی برسد. درگذشت این قصه‌پرداز مهربان، خوش خُلق و کم نظیر را به همسر گرامی و خانواده محترمش تسلیت می‌گوئیم و برای باز ماندگانش آرزوی صبر و آرامش می‌کنیم.

 

اصغر عبداللهی فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و داستان‌نویس که چند سالی بود از سرطان رنج می‌برد، امروز ۷ دی در سن ۶۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

نظر شما