شناسهٔ خبر: 44718729 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرز تهیه فیله گوشت کبابی همراه با سس مخصوص

در گزارش زیر طرز تهیه فیله گوشت کبابی را به شما آموزش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طرز تهیه فیله گوشت کبابی در واقع بهانه‌ای برای آموزش دادن سس لذیذ پستو به روشی متفاوت به شماست. سس پستو که یک سس اصیل ایتالیایی است، چاشنی‌ای محبوب برای انواع غذا‌ها مثل پاستا، استیک و سالاد است.

این سس فرمول ساده و راحتی دارد و در اصل با دانه کاج تهیه می‌شود، اما آن را با مغز‌های دیگری مثل پسته، بادام زمینی، گردو و حتی با باقالی هم درست می‌کنند.

در این دستورالعمل طرز تهیه سس پستو با باقالی را می‌خواهیم آموزش دهیم و در کنار آن یک غذای خیلی ساده هم در نظر گرفتیم که این مدل سس پستو با آن ترکیب جذاب و بی‌نظیری را خلق می‌کند.

در ادامه با طرز تهیه فیله گوشت کبابی و سس پستو با باقالی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فیله گوشت کبابی و سس پستو با باقالی

فیله گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
باقالی یک کیلوگرم
سیر یک حبه
دانه رازیانه یک قاشق چای‌خوری
دانه فلفل سیاه یک قاشق چای‌خوری
پودر پنیر پارمسان  ۱۵ گرم
برگ کوچک نعناع یک عدد
روغن زیتون ۵۰ میلی لیتر
آب لیمو تازه چهار قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
شکر به مقدار لازم

بیشتر بخوانید

طرز تهیه فیله گوشت کبابی و سس پستو با باقالی

تهیه سس پستوی خانگی کار سختی نیست به شرط آنکه تمام فوت‌های کوزه‌گری آماده کردن یک پستوی خوشمزه را بلد باشد. این سس خوشمزه چاشنی خوبی برای غذا‌هایی مثل پاستا، استیک و فیله است که طرز تهیه پاستا با سس پستو و فیله ماهی با سس پستو را قبلا به شما آموزش داده‌ایم، اما این‌بار نوبت یک غذای خوشمزه با سس پستویی مخصوص است.

فیله گوشت کبابی و سس پستو با باقالی غذایی لذیذ است که برای تهیه آن ابتدا باید ادویه‌ها را بو دهید. دانه‌های رازیانه و دانه فلفل را داخل یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. مدام همشان بزنید تا نسوزند. سپس آن‌ها را داخل هاون ریخته بکوبید یا داخل دستگاه آسیاب کنید.

فیله‌های گوشت را داخل ادویه‌ها بغلتانید و مقداری هم نمک و شکر به آن‌ها بزنید. سپس فیله‌ها را داخل یک ظرف در بسته درون یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند.

در این فاصله سراغ آماده کردن سس پستو با باقالی بروید. باقالی‌ها را از پوستشان خارج کرده و پوست نازکشان را هم جدا کنید. برای این که پوست باقالی‌ها سریع‌تر جدا شوند، می‌توانید آن‌ها را برای مدت یک دقیقه در آب جوش با مقداری نمک بجوشانید. سپس آن‌ها را داخل آبکش ریخته و پوستشان را بگیرید. این کار باعث می‌شود پوست باقالی‌ها بسیار راحت جدا شود.


برای تهیه سس پستو می‌توانید از غذاساز یا هاون استفاده کنید. اگر از غذاساز استفاده می‌کنید، سیر را به کمک چاقو کاملا ریز خرد کنید یا به کمک رنده خیلی ریز رنده کنید. باقالی‌ها را همراه ۱۰۰ میلی‌لیتر آب سرد به سیر له شده اضافه کنید تا حالت خمیری شود. سپس پنیر پارمسان، روغن زیتون و به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید. برگ نعنا را هم ریز خرد کرده و همراه مقداری آبلیمو به سس اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید و روی سس را با مقداری روغن زیتون بپوشانید تا اکسید نشود.

فیله را روی صفحه گریل بچینید تا حسابی بپزند. سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش داده و کنار سس پستو و مقداری نان سرو کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه سس پستو با باقالی

اگر فصل باقالی تازه باشد، حتما سس پستو را یک بار با باقالی امتحان کنید. این سس را با انواع استیک و خوراک گوشت می‌توانید سرو کنید.
برای اینکه بتوانید چندین بار از سس استفاده کنید، مقدار بیشتری از آن تهیه کنید. فقط حتما بعد از هر بار استفاده مقداری روی سس را با روغن زیتون بپوشانید و داخل یخچال نگهداری کنید.
اگر جدا کردن پوست باقالی‌ها برایتان دشوار است، آن‌ها را با مقداری نمک به مدت یک دقیقه جوشانده، سپس بعد از این که خنک شدند، پوستشان را جدا کنید.

منبع:کتاب کاله

انتهای پیام/

 

نظر شما