شناسهٔ خبر: 44714110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دادستان استان تهران:

حضور قضات در زندان ها باید هدفمند باشد/ پیگیری طرح پایش و غربالگری زندانیان با حضور یکصد قاضی در ندامتگاه قزلحصار

القاصی مهر در جلسه پایش ندامتگاه قزلحصار گفت: ما قضات در مقابل تک تک زندانیان مسئولیت شرعی داریم و با دستوالعمل ها و تاسیسات جدید حقوقی در قانون مجازات اسلامی که توسط قوه قضاییه ابلاغ گردیده، آزادی عمل بیشتری وجود دارد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دادستان استان تهران که به همراه مدیرکل زندان‌های این استان و یکصد نفر از قضات محاکم و شعبات مختلف و با هدف پایش زندانیان در ندامتگاه قزلحصار حضور یافته بود، گفت: از تمام راهکار‌ها و ارفاقات قانونی استفاده کنید تا هیچ زندانی مستحق کمک در زندان نماند، بسیاری از این افراد تحت شرایط نامساعد خانوادگی، اقتصادی یا اجتماعی دست به ارتکاب جرم زده اند.
علی القاصی مهر تصریح کرد: ما قضات با توفیق خداوند در جایگاهی قرار گرفته ایم که می‌توانیم گره گشای مشکل یک شخص نیازمند و درمانده باشیم و در مقابل تک تک زندانیان مسئولیت شرعی داریم ما قضات در مقابل تک تک زندانیان مسئولیت شرعی داریم و با دستوالعمل‌ها و تاسیسات جدید حقوقی در قانون مجازات اسلامی و با راهکار‌های جدید تخفیفی قوانین کاهش مجازات که توسط قوه قضاییه ابلاغ گردیده، آزادی عمل بیشتری وجود دارد.
وی همچنین گفت: حضور قضات در زندان‌ها باید موثر و هدفمند باشد تا زندانی که دست نیازش به درگاه خدا و چشمش به قلم شماست، امروز گره از مشکلش باز شود و وقتی این ندامتگاه را ترک می‌کنید وجدانتان آسوده و دل خانواده‌های زیادی را با آزادی زندانیان شاد نمایید.
همچنین در این بازدید مدیرکل زندان‌های استان تهران ضمن خوشامدگویی گفت: ندامتگاه قزلحصار، مختص نگهداری زندانیان موادمخدر و نیز اتباع بیگانه است که اغلب این اتباع را افاغنه تشکیل می‌دهند و فقط ده نفر زندانی از کشور‌های دیگر داریم.
سیدحشمت اله حیات الغیب تاکید نمود: با تلاش‌های اخیر صورت گرفته، یازده درصد آمار متهمان این ندامتگاه کاهش یافته است.
وی ادامه داد: زندان بخش مهمی از جامعه است و سعی گردیده افرادی که در این جامعه خاص زندگی می‌کنند، طی فرآیند‌ها و برنامه‌های روانشناسانه‌ای که تدوین گردیده، با روح و جسمی سالم به جامعه اصلی برگردند.
بنا به این خبر، در پایان جلسه، قضات شعبات مختلف در اندرزگاه‌های ندامتگاه حضور یافته، نسبت به بررسی و پایش تمام پرونده‌های قضایی و گفتگو با مددجویان اقدام نمودند که تا غروب ادامه خواهد یافت.

نظر شما