شناسهٔ خبر: 44599209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قرارگاه دانشجویی شهید همدانی خواستار شد؛

لزوم انتشار قرارداد اسکای مال همدان براساس قانون شفافیت

همدان- قرارگاه دانشجویی شهید همدانی بسیج دانشجویی در نامه‌ای به مدیرکل مخابرات استان همدان خواستار روشن شدن ابعاد پرونده عمرانی و اقتصادی پروژه عظیم اسکای مال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حاشیه‌های پروژه اسکای مال در همدان همچنان ادامه دارد، مسئولین امر و متولیان این ابر پروژه نیز متأسفانه به جای پاسخ به سوالات و مطالبه گری مردمی و کارشناسی، همچنان بر اجرای سریع‌تر این پروژه اصرار دارند.

قرارگاه دانشجویی شهید همدانی در نامه‌ای به مدیرکل مخابرات استان همدان به عنوان مالک زمین احداث پروژه، خواستار روشن شدن ابعاد این پرونده عمرانی و اقتصادی عظیم شده است.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای مهندس گرزین، مدیرکل مخابرات استان همدان

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام طی چند ماه گذشته شاهد شروع به کار پروژه‌ای به نام اسکای مال واقع در خیابان میرزاده عشقی در زمین مخابرات هستیم.

سوالات مهمی در خصوص برخی ابعاد پروژه به وجود آمده است، از آنجا که زمین مذکور متعلق به شرکت مخابرات است، بر این اساس حضرتعالی از جزئیات برخی مسائل از جمله نحوه واگذاری، درصد مشارکت مطلعید.

لذا خواهشمندیم نسبت به پاسخ سوالات که در ادامه مطرح می‌گردد، اهتمام لازم را مبذول فرمائید. مسأله اول: بحث واگذاری زمین مخابرات توسط شرکت سازمان سازه غدیر از شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات به سرمایه گذار می‌باشد. بر اساس مدارک موجود چند فراخوان برای مشارکت جهت ساخت زمین مذکور انجام شده که به شرح ذیل می‌باشد:

_اولین فراخوان در تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ _ متراژ زمین ۸۵۰۰ متر مربع اعلام شده

_دومین فراخوان در تاریخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ _متراژ زمین ۸۵۰۰ متر مربع اعلام شده

_سومین فراخوان در تاریخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۴ _متراژ زمین ۸۵۰۰ متر مربع اعلام شده

_چهارمین فراخوان در تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ _متراژ زمین ۹۰۰۰ متر مربع اعلام شده

در فراخوان بعدی به تاریخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۷، اسمی از زمین پیچ زندان نیست. که نهایتاً در ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ قرارداد سرمایه گذاری بین سازمان سازه غدیر (نماینده شرکت مخابرات) و آقای محسن خشنودان (سرمایه گذار بخش خصوصی) منعقد می‌گردد. سوالاتی که در این قسمت مطرح است عبارتند از:

الف) آیا در سال ۱۳۹۶ نیز از طرف شرکت سازمان سازه غدیر فراخوانی جهت مشارکت جهت ساخت زمین انجام گرفته است؟ در صورت پاسخ مثبت سوال اول، چه افرادی اعم از حقیقی یا حقوقی در فراخوان سال ۱۳۹۶ شرکت کرده‌اند و با چه شرایطی؟ و در صورت پاسخ منفی سوال دوم، چرا و به چه دلیلی ترک تشریفات صورت گرفته است؟.

ب) آیا درصد سود طرفین در قرارداد سرمایه گذاری که بین سازمان سازه غدیر (نماینده مخابرات) و بخش خصوصی (آقای محسن خشنودان) در سال ۱۳۹۶ منعقد گردیده، تعیین شده است؟ سهم مخابرات و بخش خصوصی هر کدام چقدر است؟ چه شرایط و تضمین‌های در متن قرارداد برای طرفین مشخص شده است.

ت) علت تأخیر بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ جهت واگذاری و انعقاد قرار داد بین بخش خصوصی و شرکت سازمان سازه غدیر چه بوده است؟

ج) با توجه به مجاورت زمین مذکور با ۲ مرکز درمانی فرشچیان (سینا)، آیا دانشگاه علوم پزشکی نیز متقاضی زمین مذکور بوده است؟

چ) آیا امکان واگذاری زمین به شرکت مخابرات همدان جهت ساخت مسکن کارکنان مخابرات وجود نداشت؟ و شرکت مخابرات همدان در این خصوص اقدامی صورت داده است؟

ه) مدت زمان قرارداد مذکور به چه میزان بوده است؟ آیا امکان تمدید زمان قرارداد وجود دارد؟

د) آیا در طی سال ۹۶ تاکنون نسخه‌های جدیدی از قرارداد مبتنی بر تغییر درصد سود مشارکت طرفین تنظیم شده است؟

مسأله دوم: همانگونه که مطلعید مالکیت ۲۰% از سهام شرکت مخابرات متعلق به دولت است، حدود ۵۰% نیز متعلق به شرکت توسعه اعتماد مبین (از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)) بنابراین قرارداد سرمایه گذاری باید بنا به قانون شفافیت و دسترسی به اطلاعات آزاد در اختیار عامه قرار گیرد، چرا تاکنون قرارداد این پروژه منتشر نشده است؟

با توجه به سهیم بودن دولت در سهام شرکت مخابرات، در تنظیم قراردادها باید تمهیداتی اندیشیده شود که بیت‌المال دچار ضرر و زیان نگردد، آیا عقد قرارداد مذکور نسبت به سایر مقولات سود بیشتری نصیب شرکت می‌نماید؟

آیا مطالعاتی در این خصوص انجام شده است؟ در پایان از شما استدعا داریم به منظور تنویر افکار عمومی در اسرع وقت پاسخ سوالات فوق را به صورت مبسوط و مستند برای ما ارسال نمائید.

در صورت صلاحدید در یک نشست مطبوعاتی یا دانشجویی پرسش‌ها مطرح می‌شود و حضرتعالی در صورت تمایل پاسخگوی سوالات مذکور باشید.

با تشکر: محمد جواد چراغی، دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی استان همدان

نظر شما