شناسهٔ خبر: 44563715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار قزوین: رسیدن به قله‌های توسعه اجتماعی نیازمند روحیه همدلی و مواسات است

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: هر کشوری که بخواهد به اوج قله‌های توسعه اجتماعی برسد، نیازمند روحیه مواسات و همدلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در مراسم آغاز توزیع 2 هزار بسته معیشتی میان محرومان که در چارچوب همایش مواسات و کمک مؤمنانه در سالن ورزشی چندمنظوره ستاد جمعیت هلال‌احمر استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مشکلات معیشتی موجود در سطح جامعه و بیکاری بسیاری از هم‌استانی‌هایمان به خاطر بحران کرونا همه ما مسئولان در جهت حمایت از رزمایش‌های کمک مؤمنانه قدم برداریم.

وی اضافه کرد: در هر حال هر کشوری که بخواهد به اوج قله‌های توسعه برسد، نیازمند چنین روحیه مواساتی و همدلانه است. ضمن اینکه روحیه عشق، علاقه و اردات به مردم و خدمت به محرومان و نیازمندان باید بیش از پیش در جامعه ما تقویت شود.

جمالی‌پور تقویت روحیه با هم بودن و دستگیری از همدیگر را یک نیاز همیشگی برای جامعه دانست و ادامه داد: وقتی شرایط اقتصادی در جامعه سخت و مشکل می‌شود، فقط روحیه همدلی و مواسات است که می‌تواند مردم و جامعه را از بحران‌های مختلفی مانند همه‌گیری کرونا نجات دهد که خوشبختانه این روحیه در استان قزوین موج می‌زند.

کمک‌های مؤمنانه حس مسئولیت‌پذیری در مردم را تقویت کرده است

استاندار قزوین با اشاره به ابتکار بزرگ مقام معظم رهبری در راه انداختن سلسله رزمایش‌های کمک مؤمنانه در سطح کشور گفت: برکت اول راه‌اندازی این رزمایش‌ها تامین بخشی از معیشت نیازمندان و محرومان جامعه بوده و برکت دوم و مهمتر آن ایجاد و تقویت حس مسئولیت‌پذیری در مردم برای دستگیری از محرومان است که با کنار هم قرار دادن مردم ضمن تقویت انسجام و همدلی اجتماعی به بزرگ‌ترین بازوی اجتماعی و اقتصادی برای مقابله با مشکلات معیشتی ناشی از کرونا بدل شده است.

جمالی‌پور با بیان اینکه فرهنگ مواسات و همدلی از امیرالمؤمنین(ع) و ائمه اطهار(ع) به ما ارث رسیده است، افزود: در هر حال در فرهنگ دینی ما دستگیری از فقرا و نیازمندان یک ارزش بزرگ است و این فرهنگ را ما باید امروز بیش از همیشه تقویت کنیم و هر فردی وظیفه دارد که اگر همسایه‌اش مشکل مالی و معیشتی داشت، به او کمک کرده و برای حل مشکلات اقتصادی با او همراهی و از او حمایت کند.

وی با تقدیر از اقدامات جهادی خیرین و نهادهای خیریه در 10 ماه اخیر ادامه داد: از ابتدای شروع بحران کرونا خیرین زیادی از سرتاسر استان منابع مالی خود را به ستاد همدلی و کمک‌های مؤمنانه اختصاص دادند و در مراحل مختلف از نهادهایی مانند سازمان بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر برای حمایت از افراد بیشتر آسیب‌دیده از کرونا حمایت کردند.

توزیع 17 هزار بسته معیشتی توسط هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه این نهاد مردمی از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 17 هزار بسته معیشتی و بهداشتی میان محرومان و نیازمندان استان توزیع کرده است، گفت: جمعیت هلال‌احمر با مدد گرفتن از لطف خدا و کمک مجمع خیرین خود در هر کدام از موج‌های شیوع کرونا به کمک آسیب‌دیدگان اقتصادی از این بحران آمده و تلاش کرده با جمع‌آوری و توزیع هدفمند بسته‌های کمک مؤمنانه بخشی از مشکلات آنان را برطرف کند.

حسن آصفی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر در چارچوب طرح محله‌محور شهید سلیمانی در هر 3 بخش مراقبت از بیماران کرونایی، حمایت از خانواده‌های آنها و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی از طریق نیروهای داوطلب خود پای کار بوده و امروز هم از طریق ایجاد نقاهتگاه‌های اضطراری در سطح استان کار مراقبت از این بیماران را به عهده گرفته است.

وی ادامه داد: بدون شک کمک‌های مؤمنانه این جمعیت تا ریشه‌کنی کامل ویروس منحوس کرونا ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم همراهی نهادهای خیریه با ما در ادامه راه مانند گذشته قوی و مستمر باشد.

انتهای پیام/ش

نظر شما