شناسهٔ خبر: 44443241 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خطاب به رئیسی؛

قوه قضائیه با اخلالگران بازار سرمایه برخوردکند

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با رئیس قوه قضائیه گفت: بازار سرمایه به یک موضوع امنیت ملی تبدیل شده باید با قدرت با اخلالگران این بازار برخورد شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طی دیداری که اعضای اتحادیه‌های دانشجویی با آیت الله رئیسی داشتند هرکدام متنی را خواندند و مطالباتی را از وی داشتند.

متن سخنرانی دبیرسیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم.
آقای رئیسی اگر اختلاس را به مثابه سرماخوردگی برای نظام تشبیه کنیم رانت‌های خبری و اطلاعاتی حتماً سرطان بزرگ برای نظام هستند.
 
حاج آقا رانت در جامعه در خیلی از ابعاد گسترش پیدا کرده است. حتما یکی از مهمترین حوزه‌ها اقتصادی است خیلی از افراد پول‌های کلانی برای دریافت رانت‌های خبری خرج می‌کنند که بعضاً توانستند راه‌های چند ساله را ظرف مدت کوتاهی طی کنند. حاج آقا خیلی خوب نیست در فضای اقتصادی کشور حجم وسیعی از ذینفعان بازار سرمایه به این رانت‌های خبری دسترسی دارند و آن‌ها را می‌فروشند..
 
حاج آقای رئیسی بازار سرمایه به یک موضوع امنیت ملی تبدیل شده باید با قدرت با اخلالگران این بازار برخورد شود روز‌هایی که بعضی از خانواده‌ها خانه‌های کوچک خود را به دعوت شخص رییس جمهور فروختند و بازار سرمایه آمدند و این پول ظرف چند روز از بین رفت خبر ناگواری رسید که ۱۴ نفر در چند روز بیش از هزار میلیارد تومان سود کردن.
 
 
بحث بعدی به سهامداران عمده و حقوقی که عمدتا وابسته به دولت هستند
 
حاج آقای رییسی چرا نباید در کشور ما افرادی که با سرمایه مردم بازی کردن حکم قاطع برایشان صادر شود من از شما خواهش دارم برخورد جدی با مسئولینی که به دروغ و شاید اشتباه بدون هدف مردم را به بازار سرمایه دعوت می‌کردم چطور میشه فردای روزی که آقای روحانی مردم را به بازار بورس دعوت کرد و خواست مردم پول‌های خود را به بازار
سرمایه بیاورند بازار بورس با شکست عجیبی مواجه شود.
 
آقای رییسی در کشور ما در لالی به جای تولید را گرفته است. قوه قضائیه یک بررسی انجام بدهد در چند سال گذشته چند بنگاه املاک و ماشین صادر شده و چند تا مجوز برای تولیدی‌ها و شرکت‌های علمی دلالی اجازه ثبات قیمت را نمی‌دهد قیمت مسکن و خودرو توسط همین دلال‌ها در کشور اداره می‌شود.

آقای رئیسی برای مردم سخت و دردآور است ک وزیر مستعفی راه و شهرسازی افتخار می‌کند که در ۶۲ ماه دوره‌ی وزارتش حتی یک واحد مسکن مهر افتتاح نکرده است.

اولویت دادن بر رسیدگی به پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارز جهانگیری برخورد جدی و قاطع با گیرندگان متخلف و اختصاص دهندگان بی‌ضابطه این ارز‌ها که مشکلات بسیار پر شماری برای کشور به همراه داشته است.

حاج آقای رییسی امروز درباره دیو چند سری حرف میزنم به اسم هفت سنگان
 
حتما در جریان هستید تعاونی مسکن دادگستری با مشارکت بسیاری از نهاد‌های دولتی و نظارتی زمین خواری بزرگی انجام دادند.

بنده به عنوان کسی که کاملا در جریان کار بودم خدمتتون عرض کنم؛ که برای خیلی سخت بود که فقط امام جمعه محترم کاملا جدی پای کار بچه‌های دانشجویی بودن.

حاج آقای رییسی بد نیست خدمتتون عرض کنم که این اشخاص و نهاد‌ها بی اخلاقی‌ها و فشار‌های زیادی رو بر امام جمعه شهر وارد کردن.

جندی پیش احکامی در مورد این منطقه صادر شد. از شما تقاضا دارم با متخلفین این پرونده با جدیت، بدون ملاحظه و لطافت برخورد کنید.

نظر شما