شناسهٔ خبر: 44414159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید بر همکاری عشق‌آباد-کابل در دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان

وزیر امور خارجه ترکمنستان با «خان ولیخان بشار مال» سفیر افغانستان در عشق‌آباد دیدار و بر اهمیت همکاری بین‌ دو کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «خان ولیخان بشار مال» سفیر افغانستان در عشق‌آباد دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا مرداف، ضمن پذیرش استوارنامه سفیر افغانستان ماموریت وی را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

سپس طرفین  بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور تاکید کردند. طرفین هم چنین بر ادامه همکاری در سطوح  سیاسی و دیپلماتیک و همچنین در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه  تاکید نمودند.

دو مقام عالی رتبه از همکاری بین وزارتخانه های خارجه دو کشور و همچنین تعامل ثمربخش در چارچوب ساختارهای منطقه‌ای و بین المللی قدردانی کردند.

بشار مال نیز از طرف ترکمن برای حمایت همه جانبه از افغانستان ابراز تشکر کرد. به ویژه در مورد کمک‌های بشردوستانه مانند ساخت امکانات اجتماعی نظیر، مدارس، مراکز بهداشتی و مسجد در «کابل» تشکر نمود.

سپس طرفین بر اهمیت پروژه‌های بزرگ زیربنایی مشترک، به ویژه ، ساخت خط لوله گاز تاپی، خطوط انتقال برق و ارتباطات در طول مسیر ترکمنستان - افغانستان - پاکستان و ساخت راه آهن از عشق آباد به کابل تاکید کردند.

وزیر خارجه ترکمنستان، بر مشارکت افغانستان در روند ادغام اقتصادی جهانی، از جمله ایجاد گره‌های حمل و نقل و ترانزیت تاکید کرد.

 دیپلمات‌ها همچنین در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز همکاری در زمینه آموزش، فرهنگ و مبادلات علمی گفت‌وگو کردند. 

انتهای پیام/ح

نظر شما