شناسهٔ خبر: 44404517 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صالحی‌امیری: از اینکه شعار کاروان المپیک باعث تفرقه بشود، به شدت پرهیز می‌کنیم/ شهدا و قهرمانان ستارگان این سرزمین هستند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: همه ایرانی هستند و از اینکه شعار کاروان المپیک باعث تفرقه بشود، به شدت پرهیز می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا صالحی‌امیری که میهمان برنامه «در انتهای الوند» بود، درباره انتخاب نام کاروان اعزامی به المپیک 2020 توکیو و اینکه گفته شده نام «ستارگان پارسی» انتخاب شده بود، اظهار داشت: خیلی به این نپردازید. ما اصلاً حساسیت نداریم و به دنبال وفاق و وحدت هستیم. وقتی از ستارگان ایران زمین صحبت می‌کنیم، برخی گفتند که چرا نام شهدا را انتخاب نکرده‌ایم. باید عنوان کنم که شهدا هم ستارگان ایران زمین هستند. مگر می‌شود شهید حاج قاسم سلیمانی را ستاره این سرزمین ندانیم؟ مگر می‌شود شهید حججی، شهید شهریاری، شهید علی‌محمدی و هزار شهید دیگر را ستاره این سرزمین ندانیم؟ لذا وقتی می‌گوییم ستارگان، فقط قهرمانان نیستند و شهدا هم ستارگان این سرزمین هستند.

وی درباره حساسیت‌هایی که روی کلمه پارسی وجود دارد، عنوان کرد: من عرض می‌کنم که حوزه تخصصی من اقوام است. این جغرافیا یک رنگین‌کمان است. وقتی از آذری‌ها صحبت می‌کنیم، آنها در این سرزمین صاحبخانه هستند  و بیش از سه هزار سال قدمت دارند. کردها هم بیش از سه هزار سال قدمت دارند. از بلوچ‌ها هم باید گفت که پنج هزار سال قدمت دارند. لذا ما در یک خانواده بزرگ به نام ایران هستیم که در این خانواده فرزندانی زندگی می‌کنند که ما به آنها اقوام ایرانی می‌گوییم. همه ایرانی هستند و از اینکه شعار ما باعث تفرقه بشود، به شدت پرهیز می‌کنیم. به همین دلیل در سایت کمیته و صفحات مجازی فراخوان دادیم و گفتیم همه نظرات خود را بگویند. کاروان ایران کاروان یک ملت است و شعارش هم شعار زندگی یعنی جام ارجان است.

 

انتهای پیام/

نظر شما