شناسهٔ خبر: 44332166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل بنادر ودریا نوردی هرمزگان خبرداد

ساخت یک فروند شناور مسافری در گارگاه شناور سازی هرمزگان/ ۷۰۰ شناور در حال ساخت

بندرعباس- محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریا نوردی هرمزگان گفت: مراحل ساخت یک فروند شناور مسافری در کارگاه شناورسازی هرمزگان به اتمام رسید و ۷۰۰ پروژه ساخت شناور صنعتی و فلزی دیگر نیز در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

علیرضا محمدی کرجی ران در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه شناور الماس قشم (۲) از نسل شناورهای مسافری است که با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی ساخته شده اظهار داشت: این شناور مسافری از بدنه کاتاماران آلومینیومی با طول ۲۵ متر وعرض ۷.۷ و آبخور ۱.۲ متر بوده که قادر است با سرعت ۲۲.۸ نات دریاروی کند.

وی ظرفیت این شناور را ۱۵۸ نفر با دو عرشه مسافری اعلام کرد و گفت: این سومین فروند از نسل شناورهای مسافری بوده که تحویل شده و مراحل ساخت چهارمین فروند نیز در حال انجام است.

به گفته محمدی کرجی ران این شناور پس از به آب اندازی و انجام تستهای نهایی به ناوگان مسافری کشور ملحق و در آبهای جنوب دریاروی می کند.

وی همچنین به سفارش ساخت ۷۰۰ فروند شناورصنعتی و فلزی  در کارگاه های شناور سازی هرمزگان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر سفارش ساخت از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال گذشته حدود ۶۰ درصد از متقاضیان شناور از تجار دیگر استانهای جنوبی کشور بوده که سفارش ساخت شناور خود را به کارخانجات استان هرمزگان سپرده اند .

مدیرکل بنادر و دریا نوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان علاوه بر اینکه به عنوان مهمترین استان ساحلی کشور در ابعاد نظامی، تجاری، صیادی و مسافری شناخته می شود به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر شناورها کشور نیز شهرت دارد و سالانه تعداد زیادی شناور با کاربری های مختلف در مجتمع کشتی سازی و کارگاه های فعال این استان ساخته و یا تعمیر می شود.

نظر شما